Nintendo Wii Wiiware -01/08- Cowboyer og barbariske strekmenn

Lodin

Der Waaaah
#21
Min teroi om at vi får VC og WW annenhver uke her i Europa ser ut til å stemme. Ihvertfall dukka det opp to nye spill istad.

Cocoto Fishing Master (700) Fisking gitt og ifølge beskrivelsen fungerer det omtrent som i Twilight Princess hvor man bruker Wiimoten som stang og nunchucken som snelle. Ihvertfall skal man som lille Cocoto ut å redde verden ved å fange fire legendariske fisker og hindre en vulkan i å bryte ut. Grafikken ser ganske pen og Windwakerete ut og det virker som man har flere forskjellige måter å fiske på så hvis man liker slikt er det sikkert et greit valg.
Block Breaker Deluxe (800) Det finnes en uskreven lov og den sier at alle maskiner uansett form eller format må ha en Breakout-klone og her får Wiien sin versjon. Massevis av bakgrunner og moduser, men i praksis skal man smelle en ball opp i brikker og sprette den med planken nederst på skjermen. Det mest spennende er vel om man kan jukse og ta ut siste brikke ovenfra så ballen starter oppe på neste brett. Jeg liker disse spilla så hvis det viser seg at den er kompetent og Wiimoten funker bra blir det muligens et kjøp. På den annen side ser traileren jævla harry ut. Blir å se etter anmeldelser.
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Så var det denna tråden igjen da. To spill denne uken og de ser ikke så veldig spennende ut.

Pop (700) Hele skjermen er dekt av bobler og det er din og evt. andre spilleres jobb å poppe dem. Tiden går hele tiden nedover så det gjelder å først poppe bobler som gir tidsbonus for så å fokusere på de som gir høyt score. Online scoreboard er det og, bare så synd at ingen andre gidder plukke opp dette.

My Pokeyman Ranch (1000) Dine Pokeymans, vi vil ikke se dem. I denne aplikasjonen kan man døtte mansene sine fra Diamond og Pearl til DS over på en gård og dille med dem der. Man kan sende Miiene sine inn i cowboyklær, holde pokeparader og ta bilder, men det er ingen spillellementer. Man får ikke engang merke dem med svijern.
Om du har en av DS utgavene er dette en praktisk måte å lagre mans hvis de er fulle, men ellers har denne greia lite å fare med.
 

Lodin

Der Waaaah
#23
To nye spill, begge regnet som dill.

Dette ser ut til å være en frittstyrende shump med sjørøvere. Velg blant forskjellige skip og våpen og seil ut på sjøen forkledd som en blodig pirat. :sjørøver:

Hva skjer når du døtter en Pog inni et hjul og døtter det ned en bakke? Du har det sansynligvis mer morro enn du ville hatt med denne raceren. Standard Mario Kart klone med alvorlige N64 grafikktendenser.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Forrige uke var det ikke engang noen nye VC titler, men istad dukka det i det minste opp to nye spill til Wiiware.

Wild West Guns (1000) Hvis du lengter tilbake til Wild Gunman og Duckhunt på NES ser dette ut til å fylle tomrommet. Masse forskjellige skyteutfordringer ala. Links Crosbow med kugutter, desperadoer og indianere ut av øret. .

Defend Your Castle (500) Ny utgave av det klassiske flash spillet hvor man forsvarer borgen sin fra barbariske strekmenn. I praksis samme greia, bare med faktisk pen grafikk og en masse nye måter å denge barbarene. Dette skal ihvertfall jeg ha bare jeg får litt penger inn på kontoen igjen. .
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#25
Wild West Guns så jo ut som gode greier da :) Jeg hadde det faktisk kjempemoro med Link's Crossbow Training i noen uker, så vi får se om ikke det blir en nedlastning på meg. Håper jeg kan bruke Zapperen der da, tror broren min er litt skuffet over at den bare ligger og samler støv (julegaven hans) :p

Defend Your Castle... har prøvd det og ser ikke greia :gjespe:
 

oma

Village Drunk
#26
DYC er noe av det mest fantastiske som finnes, blir nok til at jeg laster det ned når jeg booter wiien neste gang. DYC kan vel sammenlignes med pixeljunk Monsters, som også er fantastisk (dog jeg suger i det)
 

Lodin

Der Waaaah
#27
Pul ja, Bomberman Blast kom vistnok i dag. Skal ha 8 player online og greier. Noen som vil ta sjangsen å teste det ut? 1000 funbucks.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#28
Okei, det der så helt topp ut! Jeg tester det ut på mandag, når kontoen min får påfyll :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Meeeeeh. Bomberman finnes til Xbox Live Arcade også, med sånn der skikkelig onlinespilling og gode greier. Holder meg til den, egentlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Var det ment som et positivt utsagn, eller? Skal som kjent mye til for at ADHD-unger blir sittende.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#32
Okei, har spilt Bomberman litt sånn sporadisk i en uke nå, og er stort sett veldig fornøyd med kjøpet. Må innrømme at jeg aldri har spilt noe annet enn noen flash-utgaver av Bomberman før, så dette blir inntrykkene til en nybegynner :) Men jeg har i hvert fall opplevd dette som et solid og forseggjort spill, og med det mener jeg at det gjør alt det en forventer av et multiplayerspill. Det er hektisk, har med mange ulike power-ups som øker tempoet og en fantastisk sudden death-mekanikk som sakte men sikkert krymper spillområde inntil bare en spiller står seirende igjen. Jeg har dessuten sans for hele presentasjonen. Musikken, tittelskjermen, menyene, alt dette fikk meg til å tenke på Mario Kart 64, og det er ingen dårlig ting med tanke på at det er det mulitplayerspillet jeg er mest fornøyd med på Wiien min :)

Som alle nye utgaver av gamle slagere har også dette mange nye vrier, som forskjellige baner med unike regler. Disse kan du egentlig bare overse, for som med alle andre nye utgaver av gamle slagere er det enkle det beste her også. Likevel et par av disse banene som var temmelig festlige. Brukte mye tid på en bane med piler innfelt i bakken. Om du sparket bombene ville de følge pilene, og dette åpner for mange nye strategier. Men ellers er det mye dårlig.

Dette er nok et godt valg for oss med Wii, men jeg antar du heller vil gå for Xbox-versjonen om du kan, for nettspillingen er ikke overraskende veldig begrenset. Vennekoder, stadige brudd i forbindelsen, you name it. Ikke noe lagg mens spillet pågår da, men det hjelper ikke så mye når en stadig faller ut. I rettferdighetens navn må jeg jo nevne at dette er på Nintendos kappe. Jeg fikk inntrykk av at Hudson gjorde sitt beste for at man skal kunne leve med nettspillingen, tross alt. De har for eksempel lagt inn et lite minispill som man kan trene med mens man venter på at kampene skal begynne. Et greit eksempel på hvordan Bomberman Blast er et spill med spilleren i fokus, tross alt :)