Nintendo's fremtid

  • Trådstarter Deleted member 1518
  • Startdato
D

Deleted member 1518

Gjest
#21
Morbo: Jeg har bare Wii Sports, Twilight Princess og Super Mario Galaxy. Men har spilt Wario War inc og Metroid Prime 3 hos kamerater. For min del funka ikke Wii Sports eller Metroid Prime 3 noe særlig med Wiimoten, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg hadde det artig med Wii Sports de første dagene selv om bowlingkula alltid gikk den ene veien uansett hva jeg gjorde, og det var ganske umulig å forutse hvor du skulle slå baseballen. Når det kommer til spill som TP og Galaxy var Wiimoten mer eller mindre ubetydlige for min del, og rart nok, det er spilla jeg liker best. Wario Ware inc var bare artig to helger etter hverandre med venner. Og ja her kan jeg faktisk uttale meg, siden jeg har spilt med venner nesten hver fredag i snart 3 år, og ja Wario Ware inc var det vi ble fortest lei, i motsetning til Super Smash, Walo 2-3, Gears of War, F-zero GX, Age of Empires 2...
"...presis den kan være om ting gjøres riktig. Men en ting som er viktig å huske er at det kreves en del forståelse fra spilleren sin side også." Pussig at du skulle si det, jeg hørte nemlig av Nintendo at Wii skulle være så enkelt at alle kunne plukke den opp og ha full forståelse.
Faktaen har jeg fra hodet mitt, og jeg tror ikke det er noe i veien med den før du beviser det.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#22
SITAT(Torulv @ 18.01.08, 15.51) 98562
Jeg kan ikke akkurat si at jeg synes Wii er i den prisklassen den burde, sensoren som skal ta i mot signaler fra wiimote er jo middels sakt ræv, og funksjonaliteten er jo så pokkers begrensa at jeg får lyst til å grine.[/b]
1. "Sensor bar"-en er ikke en sensor til tross for navnet. Det eneste den gjør er å sende ut fire infrarød signaler, slik at en wii remote kan se disse og dermed beregne hvor i rommet den befinner seg og hvor den peker hen.

2. Kjære jesus, du som sagde skrives med g. Bare så det er sagt.

3. Hva med funksjonaliteten får deg til å grine? Meninger må du få lov til å ha, men å slenge ut at du har dine fakta fra hodet (ræva i overført betydning?) og la det være opp til andre å motbevise deg er ikke veien å gå for å vinne en debatt.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#23
SITAT(Torulv @ 18.01.08, 15.51) 98562
...sensoren som skal ta i mot signaler fra wiimote er jo middels sakt ræv, og funksjonaliteten er jo så pokkers begrensa at jeg får lyst til å grine.
[/b]
SITAT(Torulv @ 18.01.08, 20.02) 98614
...Wii Sports de første dagene selv om bowlingkula alltid gikk den ene veien uansett hva jeg gjorde, og det var ganske umulig å forutse hvor du skulle slå baseballen.
[/b]
Kanskje det er noe annet enn sensorbaren som har "ræva funksjonalitet"? :rulleøyne:


Edit: Ign har en liten sak om Nintendo.

SITAT
Since Nintendo is now officially richer than the US government, we're going to refer to Iwata as "President Iwata" for the rest of this story.

The site first made mention of Nintendo's stock price, which rose from 30,000 yen at the start of last year to, at one point, over 70,000 yen. Replied President Iwata, "Thanks to everyone, last year was a good year. The Nintendo DS crossed the 20,000,000 mark, which has been called the limit for game hardware sales. We put in a lot of effort, but we also had a stronger than expected tail wind."

Nintendo apparently didn't expect the kind of success it's had. Continued the President, "To say 'we expected it to sell' would be vain. If we had known the Wii and DS would expand so dramatically in such a short time, we wouldn't have had shortages, nor would we have had to raise our financial forecasts."

Despite its success, Nintendo doesn't appear ready to enter into a protective mode. "Things grow bad the moment they're left in the same position," explained Iwata. "In particular, people can grow tired of entertainment such as games, so in order to make sure the consumers who took up the DS and Wii don't loose interest, new ideas like Wii Fit will become essential from here on out."

"This year, we'll try a number of things to keep the game population expansion continuing."[/b]
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#24
Buggz: 1. Greit, jeg fant bare ikke noe bedre navn, og jeg tror de fleste forstod hva jeg mente. 2. Kan gå litt fort i svingene, særlig når en ikke er vant til å snakke hede(a)nsk til vanlig. 3. Jeg prøver ikke å vinne en debatt, jeg prøver bare å få i gang en diskusjon. Det virker som om de fleste bare blir sure dessverre. Og du bidrar egentlig ikke noe særlig. Det jeg har fra hodet har jeg forhåpentligvis fra pålitelige kilder.

Scary Paladin: Jeg tror kanskje du er inne på noe der. Men fortsatt, skulle ikke gamle damer kunne klare å pælme inn en home run? Da er jeg i så fall udugelig :sukk:
Skikkelig gladnyhet, vi trenger mer Wii Fit, virkelig!
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#25
Vet ikke jeg, men jeg eier ikke en Wii og jeg har fått 300 i bowling og klarer uten så vanvittig store problemer å slå noen homeruns i ny og ne (bortsett fra splitters). Kanskje du har problemer med kontrollen din eller noe, for jeg har ikke hatt sånne problemer når jeg har spilt. Var riktignok uvant helt i begynnelsen, men det tok ikke lang tid å komme inn i kontrollen.
 
#26
SITAT(LordWarlock @ 18.01.08, 16.27) 98576
- Så kom nintendo 64. En gedigen nedtur etter min mening. Dårlig håndkontroll, elendig utvalg med spill, hvor alt for mange av spillene var svake, mens konkurrentene fikk langt flere spill til sine konsoller. På den positive side, var ett par av de ekslusive spillene til N64 VIRKELIG gode spill(Mario 64, zelda og banjo kazzoie spillene).
[/b]
Ikke for å digerere, men hææ?
N64 dårlig håndkontroll? Den er jo den beste, etter gamecube kanskje.
Dårlig utvalg av gode spill? For å nevne noen: Zelda: Ocarina og Time, Zelda: Mojora's Mask, Donkey Kong 64, Mario 64, Goldeneye, Super Smash Bros., Perfect Dark, Banjo Kazzoie, F-Zero X, Mario Tennis, Mario Kart. Dersom du så mye som prøver å si at noen av disse spillene er av dårlig kvalitet, kan du ta deg en bolle.
 
#27
64 er tidenes maskin, synes nå jeg. Selvfølgelig, det har noe med at det var den konsollen jeg vokste opp med, og har de beste minnene fra. Alle de spilla er pur klasse, og du kunne sågar lagt på flere. Conker, sier jeg.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#28
Jeg har også gode minner fra Nintendo 64. Men det er ikke første gang jeg hører at Nintendo 64 var da det begynte å gå nedover for Nintendo, dette fra folk som da hadde spilt NES og SNES i endel timer. Jeg har ikke mye å utsette på N64 selv.
 
#29
Slowpoke: Nå var det jo min mening som skulle frem, ikke nødvendigvis "fakta". Det er veldig mange DÅRLIGE spill til N64 i forhold til andre nintendo formater. 95 prosent+ av alle spillene som kom var jo drit. Greit nok at du nevner ca 10 spill du synes er gode. 10 spill er jo i grunn ganske lite. Men som jeg sa i mitt forrige innlegg; det finnes noen VIRKELIG gode spill til N64, men for mange andre som ikke holder mål. Jeg må vel ta meg en bolle også, for Donkey Kong 64 er ikke et bra spill. Det er en hån mot sine forgjengere på snes. P.S: Flere av de andre spillene du nevner er bl. mine favoritter på maskinen.
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Er det bare jeg som syns at når det gjelder N64: vel er grafikken simpel, men den er fortsatt ok å se på. I forhold er det vel bare Metal Gear Solid på PS1 som ikke får meg til å radbrekkes. De spilla har eldes utrooolig dårlig.

EDIT: Eller Silent Hill 1 er også greit ennå. Sier noe om Konami? :hmm:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#31
SITAT(Torulv @ 19.01.08, 14.57) 98683
Buggz: 1. Greit, jeg fant bare ikke noe bedre navn, og jeg tror de fleste forstod hva jeg mente.[/b]
Jeg tror du misforsto meg. Du mente sensor baren er ræv, men poenget er at den kun fungerer som lyskilde, all informasjonsoverføring og beregning gjøres av wii remoten.
 
#32
SITAT(Slowpoke @ 19.01.08, 19.06) 98703
Dårlig utvalg av gode spill? For å nevne noen: Zelda: Ocarina og Time, Zelda: Mojora's Mask, Donkey Kong 64, Mario 64, Goldeneye, Super Smash Bros., Perfect Dark, Banjo Kazzoie, F-Zero X, Mario Tennis, Mario Kart. Dersom du så mye som prøver å si at noen av disse spillene er av dårlig kvalitet, kan du ta deg en bolle.
[/b]
Du klarer å nevne elleve spill (hvor fire av dem er søppel), og du mener det er et godt utvalg av gode spill? De gode spillene på N64 var skikkelig gode, men det er ikke mange av dem. Drittspill var det grusomt mange av, i forhold til konkurrentene.

Super Smash Bros. er fantastisk, Super Mario 64 og Mario Kart 64 er kremspill (har ikke spilt Mario Tennis, så det skal jeg ikke uttale meg om), Zelda-spillene er veldig gode, dog ikke de beste i serien og F-Zero er jo det beste racingspillet du får på konsollen. GoldenEye og Perfect Dark var gode i forhold til konkurrentene på konsoll, men søppel i forhold til hva man kunne spille på PC da. Frameraten er helt vanvittig grusom, prøv å spill dem i dag. Donkey Kong 64 og Banjo Kazooie er søppel, og et jævla samlehelvete stappfult av dårlige designavgjørelser. Hvis du likte dem, var du en ukritisk liten unge som ikke visste bedre. Conker's Bad Fur Day har noen veldig morsomme øyeblikk, men mesteparten av humoren ligger på barnehagestadiet.
Boller er godt. ^_^

Uansett, bare for å ikke virke helt supernegativ, må jeg nesten avslutte med å si at jeg elsket N64. Den hadde ikke godt utvalg av gode spill, men de få gode spillene er fantastiske. Super Mario 64 er fortsatt blant favorittspillene mine, Majora's Mask fikset på absolutt alt Ocarina of Time gjorde feil, og Ocarina of Time, til tross for en del rævva designavgjørelser, er fortsatt et fantastisk spill som satte ny standard. Hadde det ikke vært for at alle kremspillene fikk oppfølgere (og noen ble relansert), som gjorde alt bedre, på Gamecuben, hadde jeg ikke gjemt den bakerst i skapet.


Og Lodin, du glemmer Alundra og Castlevania: Symphony of the Night. ^_^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Og Final Fantasy Tactics.
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Alle tre er 2Dspill, noe om jeg husker rett Sony på den tiden hadde en tendens til å spytte på og kun la de største utgiverne lage fordi 3D var framtiden.
Men ok, det finnes noen spill som ser ok ut selv per i dag. Alikevel...
 
#35
Korriger meg om jeg tar feil, men jeg syns å minnes at spill til N64 var hinsides dyre? Sånn 799,- - 899,- for enkelte titler?
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Det erke så vanskelig! Kom hjem til meg så skal du få Batman til 999 for den ene jeg har!

Ja du hørte rett, jeg har Batman til NES, det er ditt til under tusen spenn!