Ninty Revos Virtual Console

Virtual Console

• SEGA + ikke Ninty-spill

Stemmer: 0 0,0%
  • NES

• SNES

• N64

• indie/demo-spill

• japana-ekslusive spill, f.eks Sin&Punishment o.l.

• Totalt antall stemmer
    0
Først link: IGN via google cached

Her er hva som tiltrekker meg på generelt grunnlag på det VC kan tilby: Nysgjerrighet (indie - spekulasjon, uspilte spill), nostalgi (retro).

Dernest mine ønsker og begrunnelsene for de:
Duck Hunt, Battle Clash og Super Scope 6. Vil gi meg muligheten til å bruke fjernkontrolleren til å sikte med å skyte. Dessuten er Super Scope 6 artig i små doser. Likte det meste på spillet nok til å laste ned til VC. Duck Hunt vil jeg ha pga skrytet (nostalgi?) og Battle Clash ble jeg i grunnen aldri å fullføre på normal og hard. Bare på easy.

1080 Snowboarding, Paper Mario, Pilotwings 64, Mario Party 3 og Mario Tennis 64. Jeg har de spillene i samlingen min, så jeg tenkte jeg skulle tjene litt slant på selge spillene til den originale N64'en.

Deretter bare må jeg nedlaste Waverace 64. Den ble jeg bare å leie, aldri kjøpe. :( Da det var utsalg på gamle leie-spill på tettstedet jeg bodde en stund var ikke jeg der. Men, det er derfor VC er til. Den skal jeg nedlaste pga av den myr/-elvebanen. Den gir meg kraftig assiasjoner til noe godt og deilig og befriende.
Starfox 64 skal jeg også ha for jeg ble ikke engang å prøve den ordentlig. Ble alltid så skuffa da frosken ble skudd i stykker. Men, folk skryter så jævlig av den at jeg er plent nødt å nedlaste den også.
Ogre Battle 64 må jeg ha pga kult-statusen og at det er strategi-RPG.

Super Mario RPG (kult), Super Metroid (klassiker), Starfox (klassiker), Earthbound (kult), F-Zero (klassiker), Illusion of Gaia (navnet), Pilotwings (kult). Det i paranteres er ett-ords-forklaringer. Regner med at det er nok siden jeg har skrevet så mye allerede.

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg synes dette virker som et besnærende konsept. Tross alt er det få som har en såpass stor back-catalog med genuine klassikere som gode gamle Ninty, og det er mange Japan-onlyer jeg skulle likt å prøve. Indiespill funker dog best på PC. Men det står og faller på en ting: prisene. Hvis de er billige nok, så funker det jo brillefint. Men det skal ikke særlig mye i pris til før det blir lite attraktivt. Alle disse spillene finnes jo nemlig som ROMer et sted ute på internett. Jeg kan (kunne om jeg ville, altså...) spille SNES gratis på PSPen min, og den er bærbar i tillegg. Derimot kan jeg godt tenke meg å betale for de spillene for å ha den gode følelsen av å være lovlydig, forutsatt at jeg ikke ruinerte meg på det.

En modell jeg kunne tenke meg, ville være at man betalte en avgift (halvårlig?) som ga deg adgang til alle spillene fra en av de gamle konsollene. Som et slags spillbibliotek med medlemsavgift.

Tankene dine rundt det lovlige støtter jeg nesten fullt ut. Blir 8/16-bits-spillene dyrere enn $10 (70kr?) er heller ikke jeg sikker på om jeg blir å nedlaste så veldig ofte. Jeg er derimot villig til å bruke inntil $20 (150kr?) på å prøve å få tak i spill som generelt er vanskelig å få tak i spillbar emolator som Sin&Punishment. Mischief Makers er også noe å trakte etter. Er jo tross alt Treasure som har lagt det. Dessuten liker jeg tanken på å spille gamle multiplayer-spill med venner. Derfor er jeg spesielt interessert i N64-spill. Bomberman til SNES har jeg hørt fins som fire-player spill ved hjelp av multitap.

P.S. Har dere tenkt på hvor mye dere er villig til å betale for spillene hver for seg og/eller konseptet til Cyberkverulant?

Fire Shark a million dollars worth of Fire Shark :svette:

Lodin

Der Waaaah
Kommer vel hovedsaklig til å laste ned NES og SNES spill, men hvor masse det blir er jeg ikke sikker på. Har allerede fine emuleringsmuligheter via PCen så hvis det blir urimelig høy pris på spilla driter jeg i det.

Hva slags spill har du funnet deg frem til nå, ak47u? Hva slags minner har du om den? Når så du den først? Hvor spilte du den for første gang? Hvem har lagt den og utgitt den?

Aha, så Lodin har tenkt å laste ned NES/SNES. Hvorfor?

P.S. Hva kommer dere til å laste ned til den innebygde flashminnet og hva med ekstern lagring? Personlig har tenkt å laste ned NES/SNES-spill til den interne flashminnet pga de små datamengdene fra NES/SNES-spillene. Eksternt har jeg tenkt å laste ned N64-spill. Innbiller meg det vil bli lettere å få spilt multiplayer hos venner ved å koble til en eventuell USB-flashminne eller SD-kort.

Stemte på N64, men kommer nok til å laste ned mye fra NES og SNES og. N64 var den første ordentlige konsollen min, og jeg har mange minner fra den, en har desverre solgt de fleste spilla, så jeg gleder meg til å igjen spille dem. Prøvde å lage en liste over hvilke spill jeg kunne tenke meg å laste ned her:

SNES:
F-Zero, Star Fox, Super Mario Kart, Super Mario RPG (!!), Super Metroid, Yoshi's Island, Zelda

N64:
Goldeneye, Paper Mario, Sin & Punishment, Lylatwars, Yoshi's Story

Dette er vel definitives, og mange av dem er spill jeg aldri har spilt før, især SNES spilla. Men sant å si håper jeg på mer enn dette, jeg savner selvfølgelig mange av Rares klassikere, men det kan man jo ikke gjøre noe med.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Alle de råeste spilla på NES og SNES har jeg spilt ihjæl gjennom emulering, så jeg kommer vel til å fokusere på N64. Lylat Wars fikk jeg f.eks aldri prøvd ... :flau:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Blir nok mest NINTENDOOOOO SIXTYFOOOOUUUURRRR!!!! på meg også, den eneste Nintendo-konsollen jeg aldri helt falt for (bortsett fra Super Mario 64 og de to Zelda-spillene, såklabbers).
Men du skal nok ikke se bort ifra at jeg skaffer meg iallfall Super Metroid og et par andre gode gamle klassikere.

Jeg har gått glipp av så mange N64 spill at det er nok det jeg kommer til å laste mest ned, så lange prisen ikke blir så høy. Har vel for det meste bare spilt mainstream spill, noe som gir lite variasjon.

Av spilla som jeg har spilt en del fra før og kommer til å laste ned er:

Diddy Kong Racing
Jet Force Gemini
Pokémon Stadium
Yoshi's Story

Kilik

Lokal moderator
Det blir nok N64 forutsatt at spillene ikke blir særlig dyrere enn til de eldre konsollene. NES- og SNES-spill fungerer helt utmerket på Xbox-en min. Noen Mega Drive- og TurboGrafx-spill blir det nok også. Alt kommer an på prisen. 20 kroner er en grei pris. 100 kroner er ikke greit med mindre man snakker om en skikkelig grafisk overhaling, online features etc. Som jeg tidligere har sagt, ville jeg gladelig betalt 100 kr. for en online-versjon av Mario Kart 64.

Jeg liker tanken på at man kan få med gratis spill når man kjøper et nytt, fysisk spill. Hva med f.eks. at når man kjøper Metroid Prime 3, så får man med en kode som gjør at man kan laste ned et gratis spill, f.eks. Super Metroid? Dette vil jo øke salget av fysiske spill.

Ellers håper jeg Nintendo oppgraderer det interne minnet på konsollen noe. 512 MB holder til bare ca. 20 N64-spill (spillene er på 8-64 MB), noe som er i minste laget. Forhåpentligvis får man kjørt spill fra eksterne SD-kort, eventuelt at Nintendo kommer med en ekstern harddisk-løsning.

En annen ting som hadde vært litt moro hadde vært en GBA/GameBoy-emulator, men det blir vel mer aktuelt på Nintendo neste GameBoy?

Jeg kommer nok til å nedlaste en god del SNES-spill, jeg har savnet den konsollen megaintenst helt siden søstera mi bestemte seg for å selge den. SNES er den konsollen jeg har flest, og best, minner knyttet til, NES har noen kremtitler, men ikke like mange som SNES, og angående N64 er det veldig få spill jeg føler at jeg mangler, de jeg mangler kommer jeg selvfølgelig til å nedlaste da.

Jeg vet med stor sikkerhet at jeg skal nedlaste de Kirby-spillene jeg ikke har spilt så fort maskinen er i hus. Dvs. de til SNES og N64.

De Mario-spillene jeg ikke har fra før må selvsagt også nedlastes. Det er faens obligatorisk. Jeg har de fleste fra før da, men det er fortsatt noen som har sneket seg unna.

Til NES kommer jeg til å nedlaste Shadowgate og Solstice, to spill jeg faktisk har fysisk, men søstera mi solgte maskinen for mange år siden, for å få råd til SNES. Jeg beholdt spillene fordi jeg anser dem som de beste NES-spillene. Little Nemo's Dream Land må jeg også ha, det var jo det første spillet jeg eide!

Til SNES er det mange godbiter som må hentes ned. Deriblant Mario RPG, Flashback, Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time, Another World, Zelda: ALttP (kun fordi jeg ikke liker skrikinga til Link i GBA-versjonen), Mega Man X-spillene, Soul Blazer og etterfølgerne jeg ikke husker navnene på, Super Castlevania og ... ja, mange flere.

Jeg gleder meg så innihelvettes mye! ^_^

Haha. Likte heller ikke Link-skrikingen i GBA. Irriterende. Men, tror Ninty ikke skjønner det.

Angående GBA-emulator: Tror faktisk at Ninty vil gjøre det mulig å laste ned gamle GB, GBC og GBA-spill til NDS (Lite) etter å ha lastet ned til Revo'en. Eller, GBA-spill er jeg derimot litt usikker på. Ninty er jo meget interessert i å promotere 3 påls taktikken sin. Det er jo litt surt å ikke kunne spille Balloon Kids til GBM og NDS (Lite). For å ikke snakke om TLoZ:LA (DX) og alle andre gode spill jeg er så glad i fra GB/GBC-tia.

Jeg er temmelig sikker på at Ninty kommer til å inkludere SNES/NES-spill til VC når man kjøper nye Revo-spill. Den tanken har Iwata luftet ut i forskjellige intervjuer. Og, grafiske oppdateringer er visst også noe de kommer til å gjøre. Derimot har de klart sagt i fra at det blir uaktuelt for dem å gjøre multiplayer mulig via online. Grunnen er pga tida og ressurser som må brukes for å omkodere. Der er nok Ninty veldig kjip. Regner med at Ninty har funnet ut at VC allerede er god nok idé som det er. Dessverre. :( Men, det hadde vært veldig diggbart. Tror nok siste snev av sosialt liv vil falle bort, da. :svette:

Angående GBA-emulator: Tror faktisk at Ninty vil gjøre det mulig å laste ned gamle GB, GBC og GBA-spill til NDS (Lite) etter å ha lastet ned til Revo'en. Eller, GBA-spill er jeg derimot litt usikker på. Ninty er jo meget interessert i å promotere 3 påls taktikken sin. Det er jo litt surt å ikke kunne spille Balloon Kids til GBM og NDS (Lite). For å ikke snakke om TLoZ:LA (DX) og alle andre gode spill jeg er så glad i fra GB/GBC-tia.[/b]
Gjelder dette bare for Lite-versjonen? :blunk:

Tviler på det, Rebus. Forskjellen på vanlig DS og DS Lite er kun kosmetisk, samt det å kunne endre lysstyrken.

Forresten, så håper jeg virkelig at Nintendo slenger ut demoer av DS-spill som man kan laste inn fra Revoen til DS-en via Download Play-funksjonen. Det hadde eid så eeeeeviiig mye.

Angående GBA-emulator: Tror faktisk at Ninty vil gjøre det mulig å laste ned gamle GB, GBC og GBA-spill til NDS (Lite) etter å ha lastet ned til Revo'en. Eller, GBA-spill er jeg derimot litt usikker på. Ninty er jo meget interessert i å promotere 3 påls taktikken sin. Det er jo litt surt å ikke kunne spille Balloon Kids til GBM og NDS (Lite). For å ikke snakke om TLoZ:LA (DX) og alle andre gode spill jeg er så glad i fra GB/GBC-tia.[/b]
Nintendo har jo ikke sagt noe om at det vil bli mulig å laste ned noen Gameboy-spill til Revoen, og hvorfor skulle de bruke tid på å omprogrammere slik at man kan spille på DS-en, når man bare kunne spilt dem på Revoen. Og hvor skulle de lagres? I det bittelille minnet som slettes hver gang du skrur av DS-en? Det er jo ikke noe vits ...

Er sikker på at Iwata sa det under ett intervju. Jeg har egentlig ikke lyst å hente noe håndfast for å støtte idéen. Til det er jeg litt for lite engasjert i det. Å tråle seg gjennom arkivene til de forskjellige websitene jeg benytter meg er tungt og langtrekkelig og veldig lite givende. Ninty kommer nok til å gjøre det mulig i fremtiden. Noe annet vil være utilgivelig. Forretningsmessig er det jo også lurt. Å lokke det meget store håndholdte spillemarkedet til å kjøpe inn Ninty Revo. Det funka dårlig sist gang Ninty prøvde på det, men det er store forskjeller nå enn da.

Punkt A) Man trenger ikke ekstra kabler
Punk B) Både Ninty Revo og NDS (Lite) er wifi-kompitable
Punkt C) Ninty har ett eget server til å koble Ninty-spill via nettet