Ninty Revos Virtual Console

Virtual Console

  • SEGA + ikke Ninty-spill

    Stemmer: 0 0,0%
  • NES

    Stemmer: 0 0,0%
  • SNES

    Stemmer: 0 0,0%
  • N64

    Stemmer: 0 0,0%
  • indie/demo-spill

    Stemmer: 0 0,0%
  • japana-ekslusive spill, f.eks Sin&Punishment o.l.

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#22
#24
Jeg regner 2D som essensen i ett retro-spill. 3D er fortsatt ikke mer enn 10 år gammelt. Sånn, kommersielt sett tenker jeg da.

Og, Fire Shark bare må jeg ha. Bare for å ha den i VC. I tilfelle jeg skulle lengte etter SHMUP en sjelden gang. Denne linken til ak74u gjorde meg definitivt interessert.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#26
NES, SNES o.l. spiller jeg med nærmest en replika av SNES-kontrollen på TV-en min via TV-utgangen på PC-en, så der trenger jeg ikke noe nytt og fancy. Men hvis jeg får muligheten til å spille Perfect Dark knirkefritt med nye, oppfriska kontroller er det stor sjanse for at jeg tar meg et friår. For ikke å snakke om at jeg klør etter å spille Ocarina of Time igjen. Når jeg tenker meg om vil jeg ikke vente med det. Noen som selger en Zelda Collector's Edition Disc til Gamecube her?
 
#27
Enig ang Perfect Dark. Bare så synd at det blir ekslusiv for Xbox Live Arcade. Men, Turok ser jeg gjerne frem til. Helst den første siden så veldig mange mener at den er/var best. Nå som Acclaim er borte og franchisen er kjøpt av en Ninty-vennlig utgiver så tror jeg den sannsynligvis kommer til Virtual Console. Akkurat hvilket utgiver det var snakk om husker jeg ikke. Kan sikkert prøve å finne frem til en link når jeg virkelig kjeder meg. Turok: Rage Wars syns jeg heller ikke var så veldig dårlig som super skilled hardcore gamers vil ha det til. Jeg syns det var veldig artig. Enkel, lett og rett frem. Oppgavene tok heller ikke så veldig lang tid. Perfekt for meg.

Når det gjelder NES, så ser jeg veldig frem til Kid Icarus. Helst hvis passord-systemet er intakt der. Har nemlig den japanske Famicom Mini versjonen og der var den borte. Virker som den er en av mange spillene som brukte Famicom Disk-systemet. Det var en add-on som gjorde det mulig å lagre spill på en vanlig floppy disk (eller var det den store stygge floppy disken?).
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#28
Vent nå litt... Lagring på diskettene? Det har jeg ikke sett, men skyt meg om jeg tar feil. Den brukte heller ikke "vanlige" disketter, men noe slikt:
 
#29
Ja, det var det der ja. Jeg håper selvfølgelig på at passord-systemet kommer tilbake. Syns å huske at man fikk alt og sånt, hvis man satte inn TERROR HORROR HORROR TERROR. Det synes jeg rocket. Men, ett raskt søk på gamefaqs ga ikke noe sånt resultat på Kid Icarus-kodene. Synd det. Det savnet jeg voldsomt på Famicom Mini. Ett par sånne tilfeller var utrolig motiverende for å forsette videre uten oppgraderingen. For lenge siden kom jeg helt frem til 3-4. Utrolig vanskelig, men morsomt. De der flygende soldatene var så utrolig kule. Og, jeg brukte å bli ganske sinna når dragen drepte noen av de. Kompisene brukte å flire av det. :flau: Jepp, hadde litt problemer med temperamantet før i tida.

Edit: Turok-eierne Ble ikke Buena Vista Games nedlagt? Fremtidige links vil dukke opp, hvis jeg ikke får svar.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Slår ikke juksepassordet i spillet Kaka postet bilde fra:
JUSTIN BAILEY
------ ------
 
#31
Seriøst? :confused:. Må si meg uenig. Den var faktisk ikke så nyttig. Heller kjedelig. Greide allikevel å dø. :( Jaja, just mock my lack of super hardcore-gaming skills. Din morromann. ;) Elsker Alex Wright giffene dine. :love: Ikari Warriors ønsker jeg også se til Virual Consolen. Hadde rocka hardt. :rock:
 
D

Doctor Downs

Gjest
#32
Enig ang Perfect Dark. Bare så synd at det blir ekslusiv for Xbox Live Arcade.
[/b]
Godt nok for meg, men er det engang hinta om at ikke-arcade-spill fra så sent som 99-2000 kommer til å få Live Arcade-utgivelser?
 
#33
Jeg vil spille (på SNES) Super Metroid, Zelda, Mario RPG og et til et jeg ikke husker, men jeg blir å huske det når jeg ser navnet. På NES skal jeg ha Mario, Zelda, Metroid, Kid Icarus og Warewolf (gode minner, utrolig nok) ^_^ ...skal selvfølgelig teste mange andre og, men disse er must i mine øyne.
 
#34
Selskapet bak Werewolf Ett page scroll nede til høyre er coveret til Werewolf.
Werewolf - back cover
Werewolf -ingame
Werewolf - review

Vel, jeg må si at det her ser ihvertfall interessant ut. Men, er heller tvilsomt at den kommer. Forhåpentligvis blir Virtual Konsollen så populær at det dukker opp, sånn etterhvert. I tillegg er jo Data East gått konken for lengst, så hvem som eventuelt har lisensen er jeg også usikker på.

Famicom Wars
Personlig skal jeg prøve å få tak i Famicom Wars-spillene til Virtual Console. Det hadde fint å se hvordan serien har utviklet seg fra 8-bits til 64-bits med en forvrengt krumspring til 128-bits.

Fire Emblem
Yeehaa! Gleder meg mest til å høre musikken der. Gameplay-messig gleder jeg mest til Super Famicom. Tror vi kommer til å se serien begynne å skinne der. Famicom versjonen skal jeg helst ha på Virtual Consolen for å se starten på spillet. Forhåpentligvis med NES-grafikken.

Husk å være OBS på wikipedia-linkene. De har masse spoilers nedover sida.
 
#35
Hva er dealen med "Virtual Console"? er det noe jeg ikke har fått med meg siden jeg ikke har hatt nett på lenge? Er dette det endelige navnet på Revolution? tell me
 
#36
Virtual Console er ett slags super emulator til Ninty Revo'en som gjør det mulig å laste ned gamle NES, SNES, N64-spill i tillegg til at det blir mulig å laste ned spill fra andre retro-maskiner (SEGA, TurboGrfX, etc). Mulig at jeg tar å linker til fine sider, sånn etterhvert.