[PC] No Man's Sky (PC, PS4)

Drauden

SGs kollektive lillebror
#41
Fikk denne spillen i julestrømpa mi. Har llllitt lyst til å bytte det inn med Last Guardian, men så ser jeg at flere av dere har masse fint å si om NMS.

Pluss at samboeren min sikkert føler seg bedre om jeg IKKE bytter det.
 

Lodin

Der Waaaah
#44
Lurer på hvor dette spillet hadde vært om Sony ikke kom så hardt inn i bildet. Da hadde det nok vært enda en early access greie på Steam og det hadde vært en indie darling. Alle lovnadene til Sean Murray om multiplayer og sånt er jeg fortsatt overbevist om at det var Sony som satte i gang. Fyren virka ikke som en Peter Millionbux eller David Cage som har overbevist seg selv om at bæsjen deres ikke lukter.
Spillet som det er er ganske fete saker og det er en skamdale at det ble så overhypa.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#46
Verdt å plukke opp igjen altså?

Fikk det til jul, digger konseptet og hadde det relativt gøy men ble jo litt for overfladisk i lengden. Nå er jeg der at jeg egentlig vil spille mer, men ikke orker å sette meg inn i det igjen.
 
#47
Kudos til teamet som fortsatt gidder å gi faen etter den malplasserte trakasseringa de gjennomgikk ved release.

Når det er sagt, så var grinding-, crafting- og survival-aspektene av No Man's Sky ikke akkurat hva som gjorde spillet bra, så er litt bummed over at det de har valgt å bygge videre på. Spillets største potensiale ligger i utforsking, så jeg skulle ønske at de fokuserte ca. alt de hadde på å gjøre den delen bedre. Å bygge flere systemer som til syvende og sist bruker den gørrkjedelige samle-manien som grunnstein er å slepe spillet enda lenger i feil retning, imo.