No More Heroes selges eller byttes bort + konsollkriging ITT

Spillet fremstår som nytt, og jeg er interessert i følgende spill:

GTA IV (360 eller PS3)
Zack & Wiki
Call of Duty 4 (360 eller PS3)
Rainbow Six: Vegas 2 (360 eller PS3)
The World Ends With You
Mario Kart Wii

Kan også selge, og da skal jeg ha 300,- pluss porto.

Takk for tilbudet, men jeg har egentlig mest lyst på PS3-versjonen, så jeg skal vente og se om noen flere tilbud dukker opp. Hvis så ikke skjer, så kan vi gjøre et bytte.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis det er snakk om PAL-versjonen så er jeg veldig interessert, meeen jeg får ikke penger før på fredag. Da har jeg sagt ifra om det, så får du se hva du gjør. :)

Lodin

Der Waaaah
Protip: GTAIV er bedre på 360 enn PS3. Bare å ta en titt på sammenligningsvideoen samt at man kan spille egen musikk og det blir ad-ons etterhvert så ser man det. :p

Yetipants:
Det er notert.

Lodin:
Vel, mange vil være uenig med deg angående 360- kontra PS3-versjonen av GTA IV, men jeg takker for ditt innspill.

For min egen del, så kjører jeg HDMI på PS3 og komponent på 360, og det utgjør en ganske så betydelig forskjell på et stort lerret. Dessuten skal PS3-versjonen være hakket skarpere rent grafisk, og jeg tror også lyden skal være ukomprimert 7.1 i forhold til vanlig DD 5.1 på 360, noe som er viktig for meg. Det eksklusive ekstramaterialet og onlinespillingen, som nok er de største fordelene ved 360-versjonen, betyr lite for meg. Også må vi ikke glemme støynivået på 360-en som er på grensen til å være uakseptabel, etter min mening. Så det heller mot PS3-versjonen for meg.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg må bare spørre: har du faktisk 7.1-oppsett hjemme hos deg i det hele tatt? Om lyden er komprimert eller ikke, jeg kan banne hardt på at du aldri vil kunne skille lyden mellom versjonene uansett. Støyargumentet er også en god klassiker, men midt i et spill, spesielt et så bråkete som GTAIV, har det null å si. Spesielt med ditt sinnssyke 7.1-oppsett, eh?

Derimot, hvis Xbox360-en din kun kjører component skjønner jeg argumentet ditt om grafikken, men det er vel kun der det stopper. Hurra, PS3 kjører den og den oppløsninga, Xbox360 har saftigere farger, boo fukcing hoo i hver retning. Hvis man faktisk ser på sammenligningsvideoen vil man se at man egentlig skal foretrekke én versjon over en annen i henhold til hva kompisene spiller på.

Jeg må bare spørre: har du faktisk 7.1-oppsett hjemme hos deg i det hele tatt? Om lyden er komprimert eller ikke, jeg kan banne hardt på at du aldri vil kunne skille lyden mellom versjonene uansett. Støyargumentet er også en god klassiker, men midt i et spill, spesielt et så bråkete som GTAIV, har det null å si. Spesielt med ditt sinnssyke 7.1-oppsett, eh?

Derimot, hvis Xbox360-en din kun kjører component skjønner jeg argumentet ditt om grafikken, men det er vel kun der det stopper. Hurra, PS3 kjører den og den oppløsninga, Xbox360 har saftigere farger, boo fukcing hoo i hver retning. Hvis man faktisk ser på sammenligningsvideoen vil man se at man egentlig skal foretrekke én versjon over en annen i henhold til hva kompisene spiller på.
Ble du støtt av mitt innlegg?

Jeg føler ikke behov for å rettferdiggjøre min argumenter, men jeg ville vel ikke ha nevnt ukomprimert 7.1-lyd i PS3-versjonens favør hvis jeg ikke hadde hatt utstyr som kunne dra utnytte av det lydformatet?

Bruk gjerne en litt annen tone i dine fremtidige innlegg.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Helt ærlig, så hadde jeg ikke planglagt å være så frekk i tonen. Av erfaring har jeg hørt ganske mange komme med tekniske argumenter som egentlig har null betydning for personen det gjelder, spesielt i lydhjørnet. Har du 7.1-oppsett og kabler hele pakka som skal til så er jo det god stemning, men jeg holder fortsatt ved at om lyden er komprimert eller ei ikke vil ha noen effekt på ørene dine. Eller mine.

Bemerkelse om tonen er notert.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare mens vi først er inne på det så kan det jo nevnes at GTA IV kjører litt lavere oppløsning på PS3, men at det faktisk fører til bedre grafikkvalitet sånn jevnt over siden det er færre detaljer som blir med når bildet skal antialiases og slike ting. Sa folk. :p

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Nå tror jeg du blander litt her, Yeti. Antialiasing er bare utjevning av kanter og....ujevnheter som oppstår pga bildets oppbygning av piksler. PS3-versjonen kjører på lavere oppløsning, men du må nå se godt godt etter for å oppdage en forskjell. Fargebehandling er det små forskjeller i mellom konsollene, men til syvende og sist er det heller TV-ens innstillinger som har noe å si på selve kvaliteten på bildet. Sa jeg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, det var han kisen som mekker sammenligninger for Eurogamer som sa det, visstnok. Ble færre jaggies og sånne hakkete småbiter på PS3-en. Samma det.

Synes grafikken er blurry jeg... Ikke veldig imponert av noen av versjonene egentlig, hvis man kun tenker på det visuelle.

Angående hvilken versjon som er best av GTA IV så mener GameSpy, IGN, GameSpot og 1UP at PS3-versjonen er den beste når det kommer til det tekniske, grafiske og lastetidene. Ser man derimot sammenligningsvideoen til GameTrailers, så synes jeg X360-versjonen ser lysere og finere ut.

Men akkurat i GTA IVs tilfellet er det like dumt å si at X360-versjonen er bedre enn PS3-versjonen som å si at PS3-versjonen er bedre enn X360-versjonen. Forskjellene er så mikroskopiske at versjonkjøpet blir nok basert på andre ting som for eksempel hvilken kontroll man foretrekker, hvilken onlinetjeneste man foretrekker osv. Jeg kjøpte for eksempel PS3-versjonen på grunn av gratis onlinetjeneste. Og hvis de to eksklusive episode-pakkene bidrar med mye nytt, så er det mulig jeg skaffer en X360-versjon også.

oma

Village Drunk
Det der med onlinemuligheter.. Jeg foretrekker å bruke 5H 7.1 Steelseries headsett med mic enn den greien som man fester på 360 kontrollen. Og der vant ps3 min gta kopi, det skal dog sies at jeg mest sansynlig kommer til å kjøpe en 360kopi med en kompis senere når ekstrapakkene kommer.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Apropos det, jeg er heller ingen stor fan av det stusselige headsettet til Xbox360 og har tenkt å prøve å lage en overgang så man kan bruke et vanlig headsett. Kanskje man til og med kan bruke et batteri til å forsterke signalene. Er det bare jeg som synes lyden er litt for lav? Ofte? Er det bare at folk prater lavt?

D

Doctor Downs

Gjest
Nei, det er piss. Slår ikke pissefaktoren på Wiimote-høytaleren, men dårlig er det. Men jeg mener det kom en offisiell greie med bedre lyd?

Jeg setter pris på deres innspill om de to GTA IV-versjonene, men nå må jeg leke moderator og oppfordre alle, inkludert undertegnede, til å holde seg til emnet.