No Resi 4 for you!

Lodin

Der Waaaah
#1
Gamespot bringer oss nyheten om at lenge etterlengtede Resident Evil 4 faktisk er utsatt. Den nye USA datoen er 11 Januar.
Her i Europa tør jeg ikke engang tenke på hva datoen kan bli, men det er også ganske uintresant siden det er så lett å freeloade.
Utsettelse er sef. trist, men nå vet vi ihvertfall at Crapcom prøver å få til et solid spill.
 
#2
Jeg må nesten si at jeg ble litt lettet av den nyheten. Grunnen er at det er så enormt mange spill jeg har tenkt å kjøpe til høsten, så dette hjelper meg litt bort fra personlig konkurs når tiden kommer. Det er jo også fint at de vil finpusse så mye som mulig. :)
 
#3
Godt å vite at Capcom ikke rusher det for å få det ut i julesalget. Godt for økonomien min er det også.
 
#4
Jaja. Det er jo greit å få noen spill i Januar også. Utrolig skjeldent det blir lansert topp-titler i Januar. Også kommer det nok av stor-titler i år uansett, samt at Nintendo DS blir lansert.

Men litt kjipt også. Resident Evil 4 er fortsatt det spillet jeg ser mest fram til.
 
#5
er ikke så farlig for meg. har egentlig aldri spilt noe særlig re, så jeg har ikke gledet meg noe spess heller... og hvis det kom nå hadde jeg ikke hatt penger uansett :svette:
og hvis denne vente tiden gjør spillet bedre, er det vell bare å vente. har ikke noe imot det :plystre:
 
#6
Hmmm... nå kommer vel snart bølgen med utsettelser kan jeg tenke meg. Det er flere ganger man har blitt lurt til å tro at det skal komme så mange gode titler før jul, men så blir 80% av de utsatt. Jeg forventer nok at Metal Gear Solid 3 blir utsatt til 05 også ja. Sannsynligvis uti mars en gang.
 
#8
Jeg siterer meg selv:

Og hva annet har skjedd som gjør 2004 til et dårlig år for GC eiere? Metroid Prime 2: Echoes, Starfox 2, Animal Crossing, Tales of Symphonia, Donky Konga, Pikmin 2 osv. Alle disse spillene er etterlengtede spill som det fortastt er planer om å gi ut her i Europa innen årets slutt. Det har jo også kommet ut storspill tidligere i år.
:)
 

Kilik

Lokal moderator
#9
Personlig synes jeg det er positivt. Nok av stortitler utover høsten uansett.

Men for Nintendo lover ikke dette bra. RE4 kunne blitt en "system seller" for GC denne jula.
 
#10
Ikke noe sjokk at Resident Evil 4 blir utsatt. Og mindre sjokkerende ettersom det blir gitt ut på GameCube. Er utrolig glad i Nintendo, men begynner å bli en smule lei av utsettelse på hvert eneste spill de gir ut. Men men, blir vel sikkert enda bedre når det først kommer ut, håper jeg.

Noe som er litt synd, er som Kilik nevnte, at det kunne hjulpet GameCube salget i julen. Men da får vel andre utgivelser sørge for den oppgaven. Metroid Prime 2 ... eller kanskje Baten Kaitos!
 
#11
Opprinnelig skrevet av junkmastaflex@04.08.2004, 01.36
Ser ut som 2004 blir et veldig skuffende år for GC eiere.
82776​
Nei, nei, nei, noe så feilinformert. Vi har jo spill som Metroid Prime 2, Pikmin 2, Paper Mario 2, Starfox, Baten Kaitos, Tales, samt mye annet godt snadder som X-Box executives sikler til mens de ser skuffet på sine egne releaselister (Shrek 2, anyone?). Også er det jo også DS og glede seg til, så det blir nok ikke dårlig, nei..
 
#12
Hvis du mener at Xbox har hatt få gode spill i år, så er det du som er feilinformert. Jeg har spilt ti ganger mer på burken min enn på kuben siden jeg fikk Xbox til bursdagen min tidlig i år. Totalt sett er jeg mer fornøyd med Gamecuben min enn med Xbox, men det er rett og slett feil å si at den har hatt et dårlig år.
 
#13
Opprinnelig skrevet av Morbo@06.08.2004, 14.37
Hvis du mener at Xbox har hatt få gode spill i år, så er det du som er feilinformert. Jeg har spilt ti ganger mer på burken min enn på kuben siden jeg fikk Xbox til bursdagen min tidlig i år. Totalt sett er jeg mer fornøyd med Gamecuben min enn med Xbox, men det er rett og slett feil å si at den har hatt et dårlig år.
83674​
Bare i mitt eget forsvar så var det ikke det jeg hintet til, det var heller en metafor på at Microsoft skulle ønske de spilla hadde stått på dems releaseliste, noe som passer bra med ryktene om MS og Ninty. Jeg synes ikke X-Box har hatt ett dårlig år, men jeg skulle bare vise at Nintendo hadde annet enn Resi 4 på hånden. Ordet skuffet var bare for å tease Junkmastaflex litt..
 
#14
Har Gamecube hatt noen AAA spill i år?
Hvis ikke jeg husker feil så var det siste AAA spillet Viewtiful Joe som kom ut i october 2003.....
Jeg mener bare at nå har det gått 9 måneder siden sist GC hadde et AAA spill og at det må kalles en skuffelse, eller?
 
#15
Åh, du Junkmasta, du Junkmasta. Har du helt glemt Mario Kart Double Dash? Ti stille før året er omme du, så kan du begynne å kalle dette året "et skuffende GC år". Uansett om det ikke har kommet eksklusive AAA spill hittil på 'Cuben i år, så har det kommet en håndfull knallgode GC spill. For ikke å glemme at den lilla maskinen fortsatt har et bibliotek spill som ikke akkurat er glissent på storspill. Nei, denne utsettelsen tar jeg med knusende ro...
 
#16
Opprinnelig skrevet av junkmastaflex@09.08.2004, 21.56
Har Gamecube hatt noen AAA spill i år?
Hvis ikke jeg husker feil så var det siste AAA spillet Viewtiful Joe som kom ut i october 2003.....
Jeg mener bare at nå har det gått 9 måneder siden sist GC hadde et AAA spill og at det må kalles en skuffelse, eller?
84872​
Det er forskjellige meninger om hva som er et AAA-spill. Jeg mener helt klart at Metal Gear Solid: The Twin Snakes er et AAA-spill. Det er en remake, men det er en remake av et godt spill. Andre titler jeg vil si er opp mot AAA-spill, er The Legend of Zelda: Four Swords Adventures (hvis man har GBA/GC-kabler og GBA-er) og Tales of Symphonia. Spillene ligger riktignok på 85-86% på GameRankings, men det betyr ikke at de ikke er gode titler.

For å ta et eksempel: Doom 3 har for øyeblikket 91.7% på GameRankings, men jeg har likevel hørt flere klager på dette spillet enn f.eks. Metal Gear Solid: The Twin Snakes her på forumet.

Jeg er en GameCube-eier, og jeg er ikke skuffet over titlene som har kommet til den i år. For noen kan det være en skuffelse, for andre er det ikke en skuffelse.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@09.08.2004, 21.47
For å ta et eksempel: Doom 3 har for øyeblikket 91.7% på GameRankings, men jeg har likevel hørt flere klager på dette spillet enn f.eks. Metal Gear Solid: The Twin Snakes her på forumet.
84895​
Hvorfor tror du det har seg slik? Muligens fordi at Doom3 er et spill som selger ørten ganger bedre enn MGS: TTS? Blir jo ikke så mye klaging over spill som ingen har spilt...
 
#18
Kan også være det at alle som kjøpte TTS og hadde spilt originalen og lest andmeldelser, hviste hva de kjøpte og hadde derfor ingen grunn til å klage. De som ikke hadde spilt originalen fikk en ny sjanse til å bli fortalt den utrolig gode historien, så de hadde heller ikke noe å klage over.

Men Uansett, det er ingen tvil om at Doom3 er mer gjennomført enn TTS og det var vel en rimelig dårlig sammenligning. Selv er jeg rimelig enig i at Gamecube har hatt et rimelig dårlig år i forhold til i fjord.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Morbo@09.08.2004, 23.10
Kan også være det at alle som kjøpte TTS og hadde spilt originalen og lest andmeldelser, hviste hva de kjøpte og hadde derfor ingen grunn til å klage. De som ikke hadde spilt originalen fikk en ny sjanse til å bli fortalt den utrolig gode historien, så de hadde heller ikke noe å klage over.

Men Uansett, det er ingen tvil om at Doom3 er mer gjennomført enn TTS og det var vel en rimelig dårlig sammenligning. Selv er jeg rimelig enig i at Gamecube har hatt et rimelig dårlig år i forhold til i fjord.
84906​
Ok, ikke den beste sammenligningen. Men poenget var at det er ikke GameRankings, Gamespot eller IGN som bestemmer om et spill er AAA. Det er opp til enhver enkelt. Det er ingen fasit.

Og ja, GameCube hadde flere gode titler i hele 2003, enn det den har hatt til nå i 2004. Og det er synd at Europa ikke har fått gleden av The Legend of Zelda: Four Swords Adventures og Tales of Symphonia enda.
 
#20
Vel, for min del er det ikke bare det at det har vært mindre gode spill, men ingen skikkelig super-titler som Metroid: Prime, FZero Gx eller Zelda: TWW (enda). Nå var jo 2003 et utrolig godt år for GC-eiere også da. Og hvis Paper Mario 2 og Metroid Prime 2 infrir, så vil jeg da si at 2004 også vil ha vært det når året er omme.