Jeg spilte det en stund, hadde en battlecruiser. Men PvP er for tråklete, man risikerer så jævlig mye og det er umulig å finne jevnbyrdige motstandere, fordi det sitter 5-6 battleships 120km utenfor den første faens jumpgaten du kommer ut av i low security space og popper deg mens du er i en lagspike. Kult, skipet jeg brukte 2 uker på å grinde til er borte... *CANCEL FAENS ACCOUNT*.
Nå spiller jeg WoW. PvP er rett rundt hjørnet, alltid tilstede, og du mister ikke livsverket ditt hvis du blir ganka. For de som vil ha PvP der de kan hevde seg, men allikevel ha et tilfredsstillende RPG-element i bakgrunnen, passer EvE UTROLIG dårlig. Når jeg begynte å spille det trodde jeg at jeg hadde funnet drømmespillet mitt ... men neida, hele spillet er en simulasjon av den virkelige verdens små ubehageligheter, satt i en kald og teit romverden der alt kan kokes ned til MINING, GANKING, GRINDING og REISING.
Fordi progresjon måles i tid man har til å grinde penger og realtime tid det tar å traine skills for tech 2 equipment, skip og moduler, er evne til suksess i PvP proporsjonelt med tid brukt - og hvor langt man starter fra motstanderen etter at man warper inn.
PISS.
Jeg skal snuse på det om et år eller så, og se hva det har blitt. Men spillet passer muligens for de som vil ha et simulert rommarked med reisetid og teite idioter i de skinnende tech 2-fregattene sine som warpscrambler deg og stjeler det du har brukt de siste månedene på å opparbeide og lag og downtime og ubrukelige corporations og.... SKITSPILL.
Jeg er ikke bitter.