Noen med erfaring med kjøp fra cdon.no

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#1
Ser at de har en del blu-ray bokssett til halvparten av prisen til platekompaniet. Er de til å stole på? Googlet meg fram til noen tråder på diskusjon.no fra 2012 hvor mange klaget på lang leveringstid og kundeservice. Er det noen sånn at de har lager i Sverige og vill voldta meg med momssoppkrav, og må jeg betale frakt på hver individuelle ting jeg kjøper eller går alt i ett bestilling på samme frakt?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#2
Aldri hatt noe trøbbel med dem, men jeg tror ikke jeg noensinne har bestilt noe over tollgrensa.
 
#3
Jøss, det finnes fortsatt noen i 2018 som aldri har brukt cdon? Kjøpte mye spill da jeg fortsatt handlet fysisk, aldri toll. Mener de er rimelige på frakten og.
 
Sist redigert:

Drauden

SGs kollektive lillebror
#4
Masse trøbbel med dem! De to siste bestillingene mine fra dem har vært deprimerende affærer. De bruker PostNord, og av en eller annen grunn klarer ikke PostNord finne ut hvor jeg bor.

Vegrer meg fortsatt fra å bruke rabattkoden de gav meg som unnskyldning sist for pakken jeg aldri fikk.
 

Terje

mostly harmless
#5
Det er årevis siden jeg handla fra cdon også nå, men jeg kan heller ikke opplyse om det.

Så lenge de er norskregistrerte som .no domenet tilsa før ihvertfall så er det vel deres problem om varen importeres? Ihvertfall hvis de ikke opplyser om det?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#7
Usikker på om detta er årets trollepost eller ei.

Har hatt litt problemer, men det er kun frakt. De gangene det har vært stress har jeg kontakta kundeservice og som oftest enten fått nytt etter sletta faktura med beskjed om ting dukker opp så behold det.
 
#8
Kompis fikk ved en feiltakelse to utgaver av spill som var bestilt. Ringte de og spurte om de ville ha det tilbake. Fikk til svar at siden han var ærlig (og pga merarbeid) så kunne han beholde det...

Postnord er ræva så bestill årets julegave allerede nå.

Handlet to stk PS4 og senest ny mobil til lillebroren min i fjor jul fra CDON og har ingenting å utsette på dem, bortsett fra nevnte ræva levering. Gode priser sammenlignet med konkurrenter. Kjør på!
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#9

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Her blir Postnord-sendinger levert med postbud. Pakken bruker å ankomme lokal transportør som er Fram Distribusjon på natta, ifølge trackinga 100 % av tilfellene ankommer den lageret deres etter at postbuda har forlatt og den blir dermed liggende en ekstra dag.

Har brukt CDON masse oppigjennom årene, aldri hatt problemer før de switcha til å bruke Postnord eksklusivt. Brukte tilogmed å få spill før utgivelsesdatoen.
 

Terje

mostly harmless
#11
Det er årevis siden jeg handla fra cdon også nå, men jeg kan heller ikke opplyse om det.

Så lenge de er norskregistrerte som .no domenet tilsa før ihvertfall så er det vel deres problem om varen importeres? Ihvertfall hvis de ikke opplyser om det?
I alle... mente å skrive "kan heller ikke huske å ha hatt noe trøbbel med dem" i første linja. Aner ikke hva som skjedde der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Hjalp svigerfar med å kjøpe noen gåstaver fra CDON for et par år siden. Disse kosta noen laken og svigerfarsan ble så glad i dem at de brakk etter noen uker, gjett hvem som fikk den store gleden det var å kjøre reklamasjonen over til CDON? Ble litt ekstraarbeid og et par telefoner, men jaggu fikk vi spenn på konto. Så øh helt greit bare ikke kjøp gåstaver fra dem antar jeg.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Og så var det PS3en jeg kjøpte fra CDON da. Den kom jo fint fram, men fikk gult lys etter bare noen timer. Å sende den i retur var en egen historie for den måtte shippes til Sverige og så Tyskland for reprasjon.
Endelig stod det nå en fyr fra posten på døra med maskina, men han skulle ha 1500 eller så spenn i toll. Jeg ba ham dra til helvete og sendte sinnamail.
Viste seg at de hadde rota bort den fysiske kviteringa som viste at jeg faktisk eide maskina. Det endte med at de refunderte hele kjøpet så jeg kom ut av det med en gratisk kontroll, Uncharted og Children of Men (som jeg ennå ikke har sett) på BR.
Så sånn er det.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#17
Hold oss oppdatert underveis!

Som jeg mistenkte så sender de fra lager i Sverige og de har allerede klarte å knulle opp postnummeret mitt (2007 istedenfor 1476) litt rart at de ikke bare kopierte det rett fra profilen min. Satser på at den kommer på hentested på butikk og ikke blir prøvd å levert ut på dør


edit: i følge sporingen ble den faktisk levert ut i natt og jeg skal ha fått SMS 00:51 som jeg ikke har fått


edit 2: fikk akkurat en epost fra CDON om at det akkurat var sent fra deres lager


edit 3: nå har de endred leverings dato til i morgen på sporingen
 
Sist redigert:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#19
Spennende tråd. Har vel handla fra CDON i 15 år og den eneste negative opplevelsen var at de ikke klarte å levere Crash Bandicoot til utgivelsesdagen, som var på en fredag.