Noen som har kjennskap til NEO GEO CD ? (sjelden konsoll fra 90-tallet)

heissan ;D

Kan noen fortelle meg litt om erfaringer med NEO GEO CD konsollen?
spilltittler man burde anskaffe seg? (noen som har noe til salgs?
det jeg har hovedsaklig fått hørt om konsollen til nå er at den skal ha noe av det beste innen sloss-spill i sortementet.
er et eksemplar på vei til meg fra japan, er rimelig spent på hva dette er for noe :D

jeg er forresten ny her på forumet =)
fikk et plutselig anfall av spillegalskap for et års tid siden - etter å ha holdt meg så og si borte fra konsollene i 7 år...
på dette året har jeg plutselig blitt eier av 20+ spillekonsoller :ninja:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Såvidt meg bekjent var det vel mest porter av AES/MVS-spill som ble gitt ut til CD. Bare med lengre lastetider. Eneste positive å si om Neo Geo CD er vel at spillene er billigere enn til AES/MVS.

OK , er Neo Geo AES egentlig samme konsollen bare at spillene kommer på cartridges istede for cd?
er det grafikkmessig også samme?
vet at neo geo cd bruker lang tid på loading , da det bare er 1x lesehastighet på cdrom i den.
mulig jeg må få tak i en AES også etterhvert hehe.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er såvidt meg bekjent akkurat samme konsollen, bare at spillene kom på CD for å få ned prisene (nye AES-spill kunne koste opp mot $ 300), samt at den ble levert med en annen kontroll.

oida .. det hørtes jo litt villt ut ... eller noe erfaringer med dem? har du testet neo geo selv?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ikke annet emulering. Ligger rimelig høyt i pris på bruktmarkedet, og jeg kan egentlig ikke huske å ha spilt noe annet enn Metal Slug-serien som jeg føler er bra nok til å punge ut for. Et hett tips er at man får tak i MVS-maskiner (arkadeversjonen) som er modifisert for å bruke på et vanlig TV (mener også å ha sett at det finnes adaptere for å spille MVS-spill på AES). MVS-spill er mye billigere enn AES, så om man ønsker å kjøpe Neo Geo for å spille på, og ikke for at det skal se pent ut i hylla, er nok MVS den billigste måten å gjøre det på.

Edit: Kom på at jeg faktisk har spilt Metal Slug 2 i en luguber arkadehall i det store utland.