Noen som har prøvd point'n click spillet

Halky

Veteran bruker ;)
#1
Jau er det noen som har prøvd dette spillet, ved navn Still Life? Spillet er ute på
X-BOX og PC, har selv PC utgaven av det ;)

Spillet handler om den unge F.B.I etterforskeren Victoria McPherson som er barnebarnet til Gustav "Gus" McPherson fra spillet Post Mortem som kom ut i 2003.

Selv liker jeg spillet veldig godt her, selv om det ikke er så altfor vanskelig, og dialogene kan ofte bli litt kjedelige i lengden, så syns jeg fortsatt spillet er bra.

Men jeg sliter litt nå, har kommet meg såpass langt i spillet, at jeg ska til og dirke opp en dør, men klarer det ikke. Får ikke til de siste greiene, så er det noen her som kan hjelpe til eller komme med noen tips? Jeg klarer og få stengt nede alle de andre låse greien, er bare de 3 siste som står i veien, får dem ikke ned osv.. Er litt vanskelig og forklare, men de som har spilt det vet hva jeg snakker om.

Så noen her som kan hjelpe?

Eller's så kan man gjerne fortsette og diskutere spillet her :)
 

oma

Village Drunk
#2
har alltid lurt litt på dette.. hvordan fungerer action i pek og klikk? (eller hva kan defineres som action i pek og klikk?)
 
#3
Uhm, i de fleste point'n'click spill så finnes det ikke action i den forstand. Sjeldent noe som helst er realtime.

Når det gjelder den døra så bare ga jeg faen og lette frem en walkthrough. Enkelte av oppgavene i Still Life irriterte meg mer enn nødvendig, og de var bare til stede for å gjøre spillet lengre. Dette ødela spillet ganske mye synes jeg. Men jeg spillte gjennom fordi jeg likte atmosfæren og storyen var noenlunde interessant (jeg elsker ripper-historier).

Etter å ha spillt dette skal jeg prøve å få tak i Post Mortem, det er visst en slags forløper til Still Life, så jeg er nødt for å spille det.

Advarer deg bare, Still Life er som Syberia 1. Det var ment å ha en oppfølger, men i dette tilfellet kan det hende vi aldri får se en, siden Microids gikk konk før de ga ut Still Life. Sjansen for å se en oppfølger er ganske liten.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#4
Hehe ok, har brukt litt hjelp fra en sånn dere walkthrough selv i spillet...
Men syns den beskrivelsen dem har, ser så vrien/krunglete ut :p Men er vel bare og prøve seg mere fram.

Og det stemmer, Post Mortem er en slags forløper til Still Life, siden du spiller som begge personene i dette spillet, altså som Victoria og Gustav McPherson som blir hennes bestefar. Og det Post Mortem spilllet vil jeg nesten si er litt mere dystert og vanskeligere... Men seff abselut verdt og prøve :)


Det skulle/skal vist komme ett spill om selveste Jack The Ripper selv, som også ska være ett point'n click spill, men er usikker om når det kommer ut.
 
#5
Kan man peke OG klikke? OMFGROFLIMAOWTF. EN REVOLUSJON INNEN BARNE SPILL? herregud , høres like interessant ut som mulle mekk.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#6
Okey tror du har mistforstått litt her nå. Den spill stilen er gammel og blir nesten ikke brukt lenger, altså det er ikke så mange sånne point'n click spill som kommer ut lengere. Anbefaller deg og lese litt om den sjangeren før du utaler deg om den. Finnes veldig mange gammle gode point'n click spill som du prøve ut ;) Og seff noe gode nye sånne spill også.

Ta og prøv Sam & Max, Syberia eller Den Lengste Reisen som er ett norsk spill i samme sjanger. Gode spill allesammen der :)
 
#7
Tror jeg har spilt det lengste reisen faktisk, det var dritt.

På mulle mekk skal man Pimpe en bil med søppel.. lol...
 
#8
Når man har tålmodigheten til en 2-åring så blir det gjerne litt slitsomt med point'n'click. Spesielt når man skjønner like mye som en sliten skoeske i tillegg.
 
#10
Ja, du har muligheten til å velge mellom "direct control" og klassisk point'n'click system på PC. Hvis muligheten til å velge på Xbox er tilstede også, kan jeg vel kanskje tenke meg at "direct control" er default på den versjonen.
 
#12
Er det forsatt en liten mulighet for at det skal komme en 2er? Jeg elsket dette spillet, og håper det blir en forsettelse, ellers så blir det litt uferdig.