Noen som kan tipse om spill?

Med all respekt for de som liker den type spill så er jo dette bare min personlige mening.
Jeg savner et skikkelig slåssespill som er mer vikelighets tro.
I mine yngere dager da Commondore 64 var tingen hadde jeg et spill som het International Karate.
Det var et veldig fint spill som ga indikasjon på hva som er kampsportutøvelse.
Der kunne man gradere seg i belter, og ta forskjellige knusetester som f.eks å knuse flest mulig stein på et slag eller at man faktisk brukte hodet også.
Og du gikk videre i spillet og møtte flere sensei typer som da var utfordringen din.

Et slikt spill innen kampsport savner jeg i PS2 i dag.Disse Tekken spillene blir for tilgjort.Man sparker f.kes en motstander mens han er i lufta som om det var en fotball, og fyren flakser både høyt og lavt.Det blir for dumt.

Er det noen som kan tipse om et bra kampsport spill på PS2.Kanskje kan det bestilles fra utlandet?

På forhånd takk.
MZ

Vel den sjangeren er ikke noe jeg er noe ekspert på men Ninja Gaiden skal vist være meget vanskelig og ikke slik som Tekken osv...men det finnes vel kun på Xbox tror jeg.

oma

Village Drunk
jeg kjenner mangen som er i samme situasjon som deg, men jeg vet ikke om noen spill som kan tilfredstille deg dine behov, kan være enig at juggles kan se teit ut og virker virklighetsfjernt, men er det ikke derfor du spiller spill? slik du kan unnslippe virkligheten for en liten stund?

Hvis du skal ha realistiske slåssespill, så må jo personen gå ned på et slag. Det er bare ikke realistisk med "realistiske-slåssespill", ihvertfall all morro'a forsvinner.
Det med knusing av planker/is brikker, mursteiner osv kunne godt vært med i fighting games som mini game eller no. Var noe sånn på Mortal Kombat mener jeg å huske. Og Exploding Fist hadde den oksa som kom beinende mot deg, som du måtte slå på nesa med riktig timing.

Lenge siden jeg spilte dette, men tror kanskje UFC kan være noe for deg. Jeg spilte det ikke så mye, men det virket noenlunde realistisk.

UFC, Ultimate Fighting Championship er ganske så realistisk som nevnt ovenfor ja. Slår international karate en høy gang på realisme, spilte det masse som liten. :p Har spillt UFC tapout 2 endel, og det er ikke så langt unna å se de samme karene i UFC på TVen, man kan gå ned i telling i alt fra 3 slag til mange mange.. Wrestling er jo bare tilgjort, og kun bestemor går ned på et slag.. Samt Fight night round 2 er ganske kult, har bra realisme der også. Men det er kun boksespill, der kan man gå ned på et slag også hvis det er hardt nok og man spiller som bestemor.

UFC kan nok se realistisk ut, men om en vil ha et litt avansert spill også er det aldeles ikke spillet en bør være ute etter. Husker at jeg første gang jeg spilte det slo en som (i hvert fall sa han) var ganske god. Hadde spilt det mye, men jeg kom og lekte doa (dvs mash'a til jeg fant ut et eller to triks) så vant jeg.
Skal en ha et realistisk spill blir det som JINsama sa, altfor kjedelig, og alt går over for fort. Vil man derimot ha et spill som er avansert, og realistisk nok, gå for Virtua Fighter.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Begynn å trene kampsport, det er realistisk det. Spill er per definisjon ikke realistisk.

Takk for alle tips og seriøse svar.Må nok vente på det ultimate slåssespillet med noe realisme i.
Mye blir for overdrevent rett og slett.
MZ

Opprinnelig skrevet av Red Hawk@27.09.2005, 20.27
UFC kan nok se realistisk ut, men om en vil ha et litt avansert spill også er det aldeles ikke spillet en bør være ute etter. Husker at jeg første gang jeg spilte det slo en som (i hvert fall sa han) var ganske god. Hadde spilt det mye, men jeg kom og lekte doa (dvs mash'a til jeg fant ut et eller to triks) så vant jeg.
Skal en ha et realistisk spill blir det som JINsama sa, altfor kjedelig, og alt går over for fort. Vil man derimot ha et spill som er avansert, og realistisk nok, gå for Virtua Fighter.
264338​
Ja, gå for VF ELLER TEKKEN5(5,1 , DR)