Må jeg ytre min mening om denne nok en gang, hvor jeg står alene (er jeg heldig har jeg én støttespiller), mot alle andre..?
Jaja.
Jeg liker N-Gage ganske godt. Men da ikke som en ren «konsoll», men en blanding av konsoll og mobil.
Den har alt det nye på mobiler; Bluetooth, MMS, WAP, GPRS, mp3-spiller, FM-Radio, Filmavspiller, MMC-kort, Symbian (det beste OS-et

) osv. Eneste mobil-greie den mangler er kamera, noe jeg ikke har bruk for foreløpig hvertfall.
Over til knappeoppsettet: Vel, jeg synes det fungerer ganske ok. Den er herlig å skrive med, og til de
fleste spillene er det bra. Dessverre enkelte spill hvor jeg ikke har likt det, men men..
Og mange kommenterer dette med størrelsen. Ja, den er stor til en mobil å være, men da tenker du ikke godt nok gjennom at det faktisk er en «innebygd konsoll» i tillegg. Den er jo ikke stort større enn første GBA (og der kom en mindre etterpå, SP, og nå kommer en ny og mindre N-Gage).
Og om du ikke har enormt små lommer, er den ikke større enn at det ikke spiller noen rolle. Synes heller ikke den er noe tung å gå med.
N-Gage som konsoll. Det er vel egentlig her det negative begynner, nemlig det at det ikke er så altfor mange gode spill, og foreløpig ingen «must-have-spill», dog det kommer noen bra nå (eksklusive som Pathway to Glory er vel verdt å nevne).. Selv synes jeg den er bra å spille på, men som jeg nevnte over er det enkelte spill som har litt feil styring i forhold til tasteoppsettet.
Det mest negative med N-Gage er da tallscreenen på spill (på filmer er det ganske bra, da jeg bruker den «sidelengs», slik at det blir en slags liten «widescreen»

). Foreløpig er det kun Tony Hawk som har passet perfekt til tallscreenen, de andre er litt sånn at det blir dårlig å se foran seg (her er SonicN ett bra eksempel), men ikke så irriterende at det ødelegger.
Jeg har sikkert glemt noe, og det er nok en haug med skrivefeil, men nå er jeg trøtt.. (ikke sovet godt på noen netter nå). Vi Snakkes