Nokia N-Gage

Må jeg ytre min mening om denne nok en gang, hvor jeg står alene (er jeg heldig har jeg én støttespiller), mot alle andre..?
Jaja.

Jeg liker N-Gage ganske godt. Men da ikke som en ren «konsoll», men en blanding av konsoll og mobil.
Den har alt det nye på mobiler; Bluetooth, MMS, WAP, GPRS, mp3-spiller, FM-Radio, Filmavspiller, MMC-kort, Symbian (det beste OS-et :)) osv. Eneste mobil-greie den mangler er kamera, noe jeg ikke har bruk for foreløpig hvertfall.

Over til knappeoppsettet: Vel, jeg synes det fungerer ganske ok. Den er herlig å skrive med, og til de fleste spillene er det bra. Dessverre enkelte spill hvor jeg ikke har likt det, men men..

Og mange kommenterer dette med størrelsen. Ja, den er stor til en mobil å være, men da tenker du ikke godt nok gjennom at det faktisk er en «innebygd konsoll» i tillegg. Den er jo ikke stort større enn første GBA (og der kom en mindre etterpå, SP, og nå kommer en ny og mindre N-Gage).
Og om du ikke har enormt små lommer, er den ikke større enn at det ikke spiller noen rolle. Synes heller ikke den er noe tung å gå med.

N-Gage som konsoll. Det er vel egentlig her det negative begynner, nemlig det at det ikke er så altfor mange gode spill, og foreløpig ingen «must-have-spill», dog det kommer noen bra nå (eksklusive som Pathway to Glory er vel verdt å nevne).. Selv synes jeg den er bra å spille på, men som jeg nevnte over er det enkelte spill som har litt feil styring i forhold til tasteoppsettet.

Det mest negative med N-Gage er da tallscreenen på spill (på filmer er det ganske bra, da jeg bruker den «sidelengs», slik at det blir en slags liten «widescreen» ;) ). Foreløpig er det kun Tony Hawk som har passet perfekt til tallscreenen, de andre er litt sånn at det blir dårlig å se foran seg (her er SonicN ett bra eksempel), men ikke så irriterende at det ødelegger.

Jeg har sikkert glemt noe, og det er nok en haug med skrivefeil, men nå er jeg trøtt.. (ikke sovet godt på noen netter nå). Vi Snakkes :D

Opprinnelig skrevet av SortUlv@06.05.2004, 23.36
N-gage =  :kvalm:
Du kan det!

Den er direkte stygg å se på, og det hjelper ikke at den har tall-screen, og at man holder den på siden når man snakker, den er stor, og stygg, ligner på en brødskive!

:tommelned:

Opprinnelig skrevet av Affable Ostrich+20.05.2004, 21.36-->
<!--QuoteBegin-SortUlv
@06.05.2004, 23.36
N-gage =  :kvalm:
Du kan det!

Den er direkte stygg å se på, og det hjelper ikke at den har tall-screen, og at man holder den på siden når man snakker, den er stor, og stygg, ligner på en brødskive!

:tommelned: [/b]
Ja, men kan selvfølgelig ikke stygg konsoll. Det er selvfølgelig det ytre som teller, det indre driter jeg i.

>_<

Poenget mitt var at det ytre ikke teller noe, men det virket som Affable kun gikk etter utseendet.
Det er ikke den perfekte konsoll, dessverre.

Og ja; Jeg synes den duger, men ikke som en ren konsoll. Jeg spiller nesten aldri på den, har ikke behov med en SP i hus.

Jojo, det er jo bra kvalitet på bildene og filmene, det er jo også et pluss at man kan zoome!

Men jeg hadde ikke valgt den telefonen, det ser jo Virkelig dumt ut å ringe, og når du skriver melding må du bare skrive på den ene siden, og den er jo ikke pen i det hele tatt!

D

Deleted member 91

Gjest
Jani, nå føler jeg at du må ta det ned et par hakk her. Chill, duuude.
Den er sikkert finfin som mobil, men når nesten alle andre mobiltelefoner på markedet har samme kvaliteter, må man nesten begynne å gå etter utseendet.
De som sier de kjøper N-gage'n fordi "den er helt grei som telefon", lurer jeg hvorfor kjøpte den når det finnes mange andre bedre mobiler, til samme prisen.
Og de som kjøper den kun for å spille på, vel... :p

Der har du det Baronen!

Jeg er enig i at den ikke er pen (dog det ikke betyr noe for meg personlig), og det er heller ikke den beste mobilen på markedet. Frem til PSP er den bra å bruke til filmer og enkelte spill - i tillegg til vanlige mobil-funksjoner - men når PSP kommer overtar den de funksjonene.
Må også nevne at kvaliteten på spillene ikke er den beste, men selvfølgelig bedre enn vanlige Java-spill.

Kan også nevne at man ikke trenger å ringe "sidelengs". Har man høyt volum på lyden, går det fint å holde den vanlig. Eller man kan ha på høytalerne. Jeg pleier å ha en av tingene, kommer an på hvor jeg er. Har aldri snakket sidelengs. Skrivetastene synes jeg er herlige. :)

Det er mye dumt med N-Gage, og jeg ville ikke kalt det en konsoll egentlig, men den duger kjempefint som en mobil, og du har sinnsykt små lommer om du ikke får den oppi.
:kos:

EDIT:
Baronen: Tingen med N-Gage er at det er grei blanding av konsoll og mobil. Dog flesteparten av spillene ikke er bra. Og enda en ting med N-Gage som mobil, er at den bruker Symbian, som de fleste programmet som skaffes "gratis" støtter.
Og du bør forresten tenke deg litt om før du kommer med kommentaren «De som sier de kjøper N-gage'n fordi "den er helt grei som telefon", lurer jeg hvorfor kjøpte den når det finnes mange andre bedre mobiler, til samme prisen.».. Jeg kjøpte jo min N-Gage på releasedatoen, noe som vil si at det faktisk ikke var så mange bedre/like bra mobiler akkurat da, og som heller ikke støttet Symbian/N-Gage-spill. Det var derfor jeg valgte den, men nå har jeg hatt den lenge gitt. Snart på tide med utskifting.
:svette:

D

Deleted member 91

Gjest
Opprinnelig skrevet av Jani@20.05.2004, 20.59
Og du bør forresten tenke deg litt om før du kommer med kommentaren «De som sier de kjøper N-gage'n fordi "den er helt grei som telefon", lurer jeg hvorfor kjøpte den når det finnes mange andre bedre mobiler, til samme prisen.».. Jeg kjøpte jo min N-Gage på releasedatoen, noe som vil si at det faktisk ikke var så mange bedre/like bra mobiler akkurat da, og som heller ikke støttet Symbian/N-Gage-spill.
Kremt...

Kursiv: Jeg bestemmer selv om jeg vil tenke før jeg snakker! (Noe jeg gjorde.)
Fet: Når du bestemte deg for å kjøpe en så hip og trendy mobil (pfft), visste du vel hvilke andre mobiler som var rett rundt hjørnet? Jeg mener, du gjorde vel litt research (jeg er kul) før du bestemte deg for at du ville ha akkurat den?

Og når det gjelder det andre, det er og blir min mening om N-Gage, så om du er enig eller ikke bryr jeg meg heller lite om. Jeg mener at N-Gage er en skraphaug som ikke er verdt billig-plasten den er laget av.

Og når det gjelder "den er en fin blanding av mobil og spillkonsoll"-uttalsen din, har ikke du en SP fra før av? :ehm...:

Damn.. Hvor mye må jeg gjennom fordi jeg kjøper en jævla mobil?

La oss starte da..

Opprinnelig skrevet av Baronen+-->QUOTE(Baronen)
Kursiv: Jeg bestemmer selv om jeg vil tenke før jeg snakker! (Noe jeg gjorde.)[/b]
>_<

Fet: Når du bestemte deg for å kjøpe en så hip og trendy mobil (pfft), visste du vel hvilke andre mobiler som var rett rundt hjørnet? Jeg mener, du gjorde vel litt research (jeg er kul) før du bestemte deg for at du ville ha akkurat den?
[/b]
Helt ærlig; nei! Jeg er ikke av den typen som må ha det aller nyeste innen mobil, og jeg kjøper en mobil som passer for meg der og da, og jeg har ingen interesse av å sjekke om det kommer en mobil med 17 megapixel kamera og Bluetooth 2, siden jeg ikke har noen nødvendighet av det.

<!--QuoteBegin-Baronen
@
Og når det gjelder det andre, det er og blir min mening om N-Gage, så om du er enig eller ikke bryr jeg meg heller lite om. Jeg mener at N-Gage er en skraphaug som ikke er verdt billig-plasten den er laget av.
Jeg nevnte aldri noe om din mening, kun om en litt kinkig kommentar.

<!--QuoteBegin-Baronen

Og når det gjelder "den er en fin blanding av mobil og spillkonsoll"-uttalsen din, har ikke du en SP fra før av?
Joa, men SP-en fikk jeg for 2-3 uker siden, så den teller ikke her.

D

Deleted member 91

Gjest
Opprinnelig skrevet av Jani+20.05.2004, 21.15-->

La oss starte da..

Kursiv: Jeg bestemmer selv om jeg vil tenke før jeg snakker! (Noe jeg gjorde.)[/b]
>_ <

Opprinnelig skrevet av Baronen
Helt ærlig; nei! Jeg er ikke av den typen som må ha det aller nyeste innen mobil, og jeg kjøper en mobil som passer for meg der og da, og jeg har ingen interesse av å sjekke om det kommer en mobil med 17 megapixel kamera og Bluetooth 2, siden jeg ikke har noen nødvendighet av det.

<!--QuoteBegin-Baronen
@

<!--QuoteBegin-Baronen

Og når det gjelder "den er en fin blanding av mobil og spillkonsoll"-uttalsen din, har ikke du en SP fra før av?
Joa, men SP-en fikk jeg for 2-3 uker siden, så den teller ikke her. [/b][/quote]

Mer enn du aner! Bwhahahaha!

Jeg er ikke av den typen som må ha det aller nyeste innen mobil, og jeg kjøper en mobil som passer for meg der og da,
:ler:

Kommentaren var ikke kinkig, jeg påpekte bare at du antagelig kunne fått en bedre mobil om du hadde ventet en liten stund. Men, du kjøper jo det som passer deg der og da.

Til slutt:
Opprinnelig skrevet av Baronen
>_<
Hallo! Jeg prøver å være morsom!

Dette innlegget kommer til å se rumpekjørt ut, men det driter jeg i.

Mer enn du aner! Bwhahahaha
Hmmpff..

Jeg er ikke av den typen som må ha det aller nyeste innen mobil, og jeg kjøper en mobil som passer for meg der og da,
:ler:
Men jeg trenger ikke det mest fancy :flau:

Kommentaren var ikke kinkig, jeg påpekte bare at du antagelig kunne fått en bedre mobil om du hadde ventet en liten stund. Men, du kjøper jo det som passer deg der og da.
Nja, kanskje ikke, men som sagt; Trenger ikke det mest fancy, og N-Gage holdt i lange baner da.. Nå når alle kameratene mine får seg kameramobil og tar smug-bilder av meg, er det snart på tide med ny.. Blæ.

Til slutt:
>_<
Hallo! Jeg prøver å være morsom!
Hehe, jeg òg. =D

..Og nå gidder jeg ikke mer =P

Skal si noen er i humør for saklige innlegg <_<

:p

Nei, nå gidder jeg ikke å diskutere dette lenger. :D