Norges mest sofistikerte og prompete spillrelaterte video- og lydinnhold

Jante

privileged CIS shitlord
#1
Halla folkens!

SPILLEGALE VIDZ
Siden reportasjene vi laget på SpillExpo ble såpass kule (stor fist til Thinaran) tenkte vi å få til mer av det på semijevnlig basis. Har snakket med Justincase og han har selvfølgelig lyst å være med å intervjue folk eller teste ting, så alt vi trenger da er noen som er gode på filming og videoredigering. Gjerne noen som har bra utstyr de kan benytte.

Så hvis du har lyst å bidra til å lage flere Spillegalvideoer og pryde CV-en din med Video Editor for NMSP Inc er det bare å skrike ut. Sikkert ingen ulempe om du bor i eller i nærheten av Oslo.

VID/PADDEKAST
En annen ting vi har snakket om er å få til en podcast der SGere prater om piss uten at det blir altfor internt. Samme prosedyre her: Har du lyst å bidra på semijevn basis, har en supersensuell radiostemme, liker å prate og har ting å komme med er det bare å si fra her i tråden.

SPILLSKRIVING?
En annen greie vi har tenkt litt på er å få til et par spalter om spill som ikke har direkte nyhetspreg. Type "Mine fem beste spillopplevelser", "Høydepunkter fra min nedstøvete spillsamling", "Snåle spillfenomener", anmeldelser av obskure greier, vanskelige indiespill etc. Har du noen spenstige ideer og skrivekløe i så måte? send meg en PM.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#2
Kan bidra. På hva vet jeg ikke. Kan sikkert joine på påddcæsts av og til med mikrofonen min, Nicholas.
Kan sikkert hjelpe til å redigere no videoings, har jo til og med lovlige lisenser av programvare. Aka hele adobe creative cloud. Det er uansett bra trening for meg siden jeg trenger å lære meg å jobbe med video.
Kan egentlig hjelpe til med det meste, men er seff ikke alltid jeg har tid, men bare spør om hva som helst. Har inntrykket av at folk her vet hvilke egenskaper og skills jeg har
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#5
Angående paddecast synes jeg Co-optional podcast (TotalBiscuit, Dodger og Jesse Cox) gjør det bra. Altså, de kjører på tre verter og en gjest hver gang. Delt opp i to bolker, første er "hva skjer i livet ditt/ hva spiller du for tiden" (etter de har introdusert gjesten) så pause, så litt om spillnyheter og hva som skjer.

Liker den podcasten mye pga alt føles så uplanlagt og personlig, noe jeg tror kunne passa Spillegal godt. Bare viktig å ikke gjøre det for internt, som Jante nevner

Angående gjester kan man forhøre seg med folk innad i bransjen, evt andre podcastere fra Norge, men også andre SG-medlemmer enn hovedvertene

Og komboen Straffedømt-Straffedømt-Siddis høres gull ut
 
#7
Det er en spillforening på skolen min som kanskje kan (mis)brukes i denne anledning. Hm.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Hva med at det som deles på Spillegal sin Facebook hentes fra Spillfisletråden og bare er ting som har fått mange fists? Vet ikke hvem som driver og poster Smooth McGroove og ting i dag.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#9
Siden du allerede er brofistpolitiet, tar du sikkert på deg oppgaven med strak arm? <_<
 

demake

Seksuelt godteri
#13
Er dette Neo SG? Om det er interesse for det kan jeg kanskje skrive noe brettspillrelatert komplett med bilder av @Oma.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Skal vi kjøre ferdig bloggoppsett til forsida eller rulle vår egen? Jeg kan mekke en enkel forsidegreie hvis det duger med PHP og MySQL. Eventuelt mekke en design til noe annet opplegg.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Jeg tenker bare en WordPress-install med custom bling. Det har veldig god dokumentasjon og support, har laget layout til det før, og det en drøss med gratis plugins tilgjengelig.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#17
Vi har ikke snakket så mye om hva som eventuelt deles eller ikke på Facebook-siden, så om noen har lyst å ha ansvar for den og brainstorme er det egentlig fritt frem for det.
 
#19
Jeg har litt skrivekløe for tiden jeg påtar meg litt ansvar og lover å skrive en liten bit eller anmelde et eldre/nisjete spill/filmer/tegneserie hver uke fremover. Jeg kan ikke love at det blir noen utredninger som vil forandre synet deres på universet, men å skrible ned noen tanker om ting jeg har et godt forhold til på en måte andre vil sette pris på tror jeg at jeg kan få til. Jeg er også veldig hypp på å lage noen tubber, så det er noe jeg kommer til å sette av litt tid til fremover. Om det blir noe mer enn et solo prosjekt får vi se, men jeg kommer til å gjøre et forsøk på å lage noen underholdende videoer. Jeg har noen ideer jeg vil se til livs. Ses i spillskrivestua folkens, andre er velkomne!