Norsk Final Fantasy forum

Husk at i samtilige FF spill går det ann og equipe enc-none hvis man ikke liker random battles.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvordan får du levlet nok til å kunne komme deg videre i spillet da? HAH.

Det er vel ikke no problem? Bossene og fiende du møter tilpasser seg din level. Så det såh!

Bare i FFVIII. I de andre spillene vil det være et problem. Spesielt med tanke på at bossene i FFIX gir deg 0 xp... synes hvertfall å huske det.

De tilpasser din level i FF IX også. Dermed er det fullt mulig å runde spillet i level 1. :smarting:

Dessuten gir bossene deg masse AP, og det er enda viktigere enn EXP.

I FFX og FFX-2 har man også enc-none bare det der heter no encounters. Og i FFIX tilpasser ikke bossene og fiendene din level, men det er allikevel mulig å runde det på level 1 på grunn av man kan drepe fiender med stop, petrify, virus på deg selv etc. slik at man ikke får exp, men man får allikevel AP til å lære forskjellige egenskaper til å knerte bossene med. Så man trenger egentlig ikke å levle opp karakterne for å komme videre i de fleste FF-spillene, men i noen spill må man lære visse egenskaper for å komme videre. Men, om jeg ikke tar feil, så tror jeg GarlandG har rundet et FFVII only attack and item challange, og da trenger man i så fall ikke å levle opp en eneste gang - heller ikke forskjellige egenskaper.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av Cloud Strife@03.07.2005, 15.59
Husk at i samtilige FF spill går det ann og equipe enc-none hvis man ikke liker random battles.
238663​
Såvidt jeg vet så går det bare an i FFVI, FFVIII og FFX, og man må vente ganske lenge før man får tilgang til disse egenskapene. Ihvertfall i FFVI og FFX.

Men, om jeg ikke tar feil, så tror jeg GarlandG har rundet et FFVII only attack and item challange, og da trenger man i så fall ikke å levle opp en eneste gang - heller ikke forskjellige egenskaper.
Jeg tror det er LLNMIENA du tenker på, som altså står for Low Level No Materia Initial Equipment No Accessories. Det betyr med andre ord at du bare kan bruke items, limit breaks og vanlige angrep.

Jepp det var LLNMIENA det het, ja. :) Men brukte du noe tid på å samle inn bestemte gjenstander? Og en ting til, du fikk vel aldri bedre limit break enn 1b med karakterne, vel? Nå husker ikke jeg helt hvordan det var i FFVII, men om jeg ikke tar helt feil så måtte man ha lært alle mulige limit breaks før man kunne få level 4? Og holdt du deg under level 30 da du rundet det? Er bare litt nysgjerrig siden FFVII kan være et kremeksempel på at man ikke trenger å levle noe som helst så lenge man er dyktig.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Oj, der var det mange spørsmål. :p La oss begynne fra førsten.

1. Ja, jeg måtte skaffe en del items for at det i det hele tatt skulle være mulig. Foruten det som måtte kjøpes, måtte jeg sørge for å vinne tre bestemte items fra fiender. Disse er Deadly Waste (Bio på en fiende), Light Curtain (Barrier på alle karakterer) og Lunar Curtain (MBarrier på alle karakterer). Uten disse ville det vært umulig.

2. I de fleste LL-utfordringer holder man seg til level 1 limit breaks. Dette er ingen regel, men det blir automatisk slik siden man ikke kan slåss for å skaffe flere. Man må som kjent drepe fiender for å lære level 2.

3. Jeg holdt meg på level 28, som er den laveste levelen du kan ha alle karakterer på ved slutten av spillet. For at man skal holde seg på level 28, er det viktig at man lager en battle plan. Man må være veldig nøye med hvem som deltar i hvilken kamp for å sørge for at ingen når den magiske grensen hvor man når level 29.

4. Og ja, det er mulig å klare spillet på level 28 på mange forskjellige måter så lenge man er dyktig. Det er også mulig å klare det uten å levle opp i det hele tatt, og det er mulig å gjøre dette hvis du har en Gameshark. Det finnes koder som gjør at du ikke mottar EXP. Det hadde også vært mulig å runde hele spillet på level 1.

Jeg er ikke noe god i programmering eller modding, men når forumet kommer skal jeg registrer meg: det er sikkert! Lengter etter FF forum...