Norsk spillsyltetøy?!

En tråd i 'Utviklermessa' startet av Yetipants, 04.11.2013.

1. Yetipants

Yetipants Mein Gampf Forumleder

Jaggu. Dagbla's satsning "New Game" (oppfinnsomt navn) holder en jam 15. - 29. november, og den som vinner blir eksponert på 123spill.no og greier. Twisten er at de har fått lov til å bruke en IP fra en kjent utvikler, og tema og hva den IP-en er blir annonsert den 15. november. Kravene er at du må mekke noe som kjører i nettleser, så i praksis Unity, HTML5 eller Flash (enda mer i praksis Flash eller Unity, med tanke på hvor suveren HTML5-støtten er rundt omkring (nei)).

Så. Øh, jeg pleier jo alltid å kaste meg på sånne ting og så ikke få tid til dem, så... ja. Uansett, skal prøve. Noen andre som er med? Flash-spillmekking er pissenkelt så lenge du bruker Flixel eller noe sånt, bare så det er sagt.

Javi, ExciteMike og justincase ga dette en brofist.
  2. ExciteMike

ExciteMike Medlem

Så morro da! Skulle gjerne slengt meg med, men jeg veit vel i utgangspunktet ikke hva Flash egentlig er engang, bortsett fra at Steve Jobs ikke var noen fan.

Yetipants ga dette en brofist.
  3. Yetipants

Hvis du aldri har gløtta på programmering en gang, er vel kanskje ikke dette det lureste å gi seg i kast med hvis du har tenkt å delta seriøst. Hvis du derimot har litt peiling, er ikke ActionScript (programmeringsspråket i Flash) spesielt vrient hvis du har litt C-style/Java under beltet.

Men! Kanskje noen har lyst til å prøve å titte litt på programmering i anledning dette? Si fra, så kan jeg gi noen tips.

4. Javi

Javi elsker dette landet

Har lenge hatt lyst til å bli med på en gamejam, samt teste ut unity. Mulig det er litt dårlig timing ettersom det er midt i siste sprint på utviklingsfaget jeg tar denne høsten. Om ikke nå, så er jeg interessert i å hive meg med på det en gang.

Yetipants ga dette en brofist.
  5. Yetipants

God damn, temaet for New Game Jam er klart, og det er... Lego! Litikke jeg skal lage et Lego-spill. Litikke.

Agradula og justincase ga dette en brofist.
  6. Yetipants

Bare et bilde jeg fant ok!!

7. Agradula

Agradula Ridder Jonatann Forumleder

Del denne siden

This site is owned and third-party cookies. If you continue with us we understand that you accept the use of cookies.