Norsk spillsyltetøy?!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Jaggu. Dagbla's satsning "New Game" (oppfinnsomt navn) holder en jam 15. - 29. november, og den som vinner blir eksponert på 123spill.no og greier. Twisten er at de har fått lov til å bruke en IP fra en kjent utvikler, og tema og hva den IP-en er blir annonsert den 15. november. Kravene er at du må mekke noe som kjører i nettleser, så i praksis Unity, HTML5 eller Flash (enda mer i praksis Flash eller Unity, med tanke på hvor suveren HTML5-støtten er rundt omkring (nei)).

Så. Øh, jeg pleier jo alltid å kaste meg på sånne ting og så ikke få tid til dem, så... ja. Uansett, skal prøve. Noen andre som er med? Flash-spillmekking er pissenkelt så lenge du bruker Flixel eller noe sånt, bare så det er sagt.
 
#2
Så morro da! Skulle gjerne slengt meg med, men jeg veit vel i utgangspunktet ikke hva Flash egentlig er engang, bortsett fra at Steve Jobs ikke var noen fan.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Hvis du aldri har gløtta på programmering en gang, er vel kanskje ikke dette det lureste å gi seg i kast med hvis du har tenkt å delta seriøst. Hvis du derimot har litt peiling, er ikke ActionScript (programmeringsspråket i Flash) spesielt vrient hvis du har litt C-style/Java under beltet.

Men! Kanskje noen har lyst til å prøve å titte litt på programmering i anledning dette? Si fra, så kan jeg gi noen tips.
 

Javi

elsker dette landet
#4
Har lenge hatt lyst til å bli med på en gamejam, samt teste ut unity. Mulig det er litt dårlig timing ettersom det er midt i siste sprint på utviklingsfaget jeg tar denne høsten. Om ikke nå, så er jeg interessert i å hive meg med på det en gang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
God damn, temaet for New Game Jam er klart, og det er... Lego! Litikke jeg skal lage et Lego-spill. Litikke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Bare et bilde jeg fant ok!!