Nostalgitriviaen

Lodin

Der Waaaah
Stjålet og stjålet fru Blom. De deler jo i grunn bare en elementær bossa nova rytme og det er ikke rart det blir likt når det tytes gjennom en gammal konsoll. Men men, det er et helt greit spørsmål.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Den øverste han linka til med den snacksne tittelen "Special Star Road", men han ville nok ha spillet på NES som har melodien i link nr. 2.
 

Lodin

Der Waaaah
Håh, jeg har funnet enda mer som avvaliderer påstanden om at låta er stjålet. Her er sjøbrettmusikken fra Super Mario 3. Samme låt, no? Hvis vi så hører på femusikken helt tilbake fra Zelda 1 merker vi igjen noen likhetstrekk.
VGMusic liker forøvrig ikke hotlinking så bare klikk click here linken på sidene og takk til wikipedia for denne infoen! :p

Hvem som helst kan forøvrig lage et nytt frågemål.
 
OK, hvilket spill er dette?



Som et ekstra-spørsmål (fordi det sannsynligvis er litt for vanskelig) kan dere jo også prøve å finne ut hvilket spill's cover avataren min er hentet fra.
 
Jeg mente at ekstra-spørsmålet var litt for vanskelig til å brukes som ordentlig spørsmål.

Og den musikken høres veldig kjent ut. Tipper Sam & Max Hit the Road.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#1 Ah.. trodde du mente at hovedspørsmålet var for vanskelig.

2# Er nok dessverre langt i fra sam & max. :)
 
Da er det King's Quest VI. Sjekket med vgmusic.com og det stemte. Var egentlig det jeg hadde tenkt til å gjette på først, men så syntes jeg den hørtes litt for lystig ut av en eller annen grunn. KQVI er da egentlig ikke så veldig dystert... Uansett, neste:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Blaster Master, seff.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da får jeg legge ut noe marginalt vanskeligere. Hvem er det nå som bare kjenner en teleporteringslokasjon til planeten Skrotnisse?

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
The Goonies 2?
 

Terje

mostly harmless
Opprinnelig skrevet av BZero
Som et ekstra-spørsmål (fordi det sannsynligvis er litt for vanskelig) kan dere jo også prøve å finne ut hvilket spill's cover avataren min er hentet fra.
Benytter anledningen til å brife og avslører at det er fra Grand Monster Slam. B)