NPD-tallene Lodin ikke vil at du skal se

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Talla for januar er inne …

Hardware
1. Wii - 274K (1.35 million)
2. PlayStation 3 - 269K (798K)
3. PlayStation 2 - 264K
4. Nintendo DS - 251K (2.47 million)
5. PSP - 230K (1.06 million)
6. Xbox 360 - 230K (1.26 million)

(Tallene i parantes er desember-salgene)

Software
1. Call of Duty 4 (Xbox 360, Activision) - 330.9K
2. Wii Play w/remote (Wii, Nintendo) - 298.1K
3. Guitar Hero III: Legends Of Rock w/guitar (Wii, Activision) - 239.6K
4. Rock Band (Xbox 360, MTV/Harmonix) - 183.8K
5. Guitar Hero III: Legends Of Rock w/guitar (Xbox 360, Neversoft/Activision) - 182.7K
6. Super Mario Galaxy (Wii, Nintendo) - 172K
7. Burnout Paradise (Xbox 360, EA) - 144.1K
8. Call of Duty 4 (PlayStation 3, Activision) - 140K
9. Mario Party (DS, Nintendo) - 138.5K
10. Mario and Sonic: Olympic Games (DS, Sega) - 133K

Fra Gamasutra

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så salget av PS3 har tatt seg opp, eller?

Lodin

Der Waaaah
Jeg vurderte faktisk å poste denne tråden og leke Sony fanboy bare for å se reaksjonene. Hadde jeg gjort det ville jeg isåfall brukt denne tabellen som viser at Sonyfamilien klart solgte mest og dermed er den klare vinneren i januar, ikke Nintendo.

Jeg ville også brukte denne giffen. =D

D

Doctor Downs

Gjest
Er det ingen Halo 3 på lista fordi alle allerede har det eller fordi folk endelig har skjønt at det er middelmådig? Kjøpte det brukt på eBay her om dagen, spillte noen timer. Skrudde av etter et par kapitteler for å ta noen Galaxy-stjerner om igjen :)

Men jo, tallene er fine. Skal nok ha en PS3 i løpet av dette eller neste år selv, litt avhengig av hva som skjer med prisen og økonomien min). PS2 holder fortsatt koken ser jeg. Flere kamerater å spille Tekken og Fifa med. Faen :(

Lodin

Der Waaaah
Bortsett fra at artikkelen ble posta på onsdag. :p
Virker alikevel som litt damage control fra MS, men det driver alle i bransjen med. Personlig tror jeg vi kommer til å se en lignende kurve i salg av PS3er nå som BR har vunnet "formatkrigen". Ihvertfall helt til den dagen noen slipper en spiller som er billigere enn PS3en.

SITAT(Doctor Downs @ 16.02.08, 02.06) 103079
Er det ingen Halo 3 på lista fordi alle allerede har det eller fordi folk endelig har skjønt at det er middelmådig? Kjøpte det brukt på eBay her om dagen, spillte noen timer. Skrudde av etter et par kapitteler for å ta noen Galaxy-stjerner om igjen :)
[/b]
Call of Duty is the new Halo. Er tilogmed flere som spiller CoD4 online på XBOX Live. Men å kalle Halo 3 middelmådig er nå ta litt hardt i, prøver du bare å provosere, eller ...?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Enspillerdelen pendler mellom drit og ganske bra, og ender vel omtrent midt på. Flerspillerdelen er derimot godsaker fra ende til annen.

Tilogmed jeg innrømmer at CoD4 er bedre enn Halo 3. Det sier kanskje litt mer om de andre enn meg når jeg forteller at jeg vant en Freeforall kamp med stats 25 - 13, med to brudd i tommelen! Poenget er ikke bare å skryte, men med Cod kan det gå alle veier. De beste kan bli eid hardt av nykommeren som er presis med m16, det går ikke på hvor lenge en har spilt som i Halo 3. Der har ikke nykommerne en sjangse mot de som spiller halo3 dagen lang.

er likevell få ting som slår det å vinne mot fire generals på Team Objective i Halo 3, plante flagget når klokka står på fem sekunder. aaah... :D

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg var vel kanskje litt ovenpå. Ikke at jeg ikke mente det jeg sa, jeg synes så langt Halo 3 er akkurat så kjedelig at jeg ikke gidder å skru på maskinen for å komme lenger. Men på grunn av skituniversitetet mitt så får jeg ikke brukt Xbox Live, ergo har jeg ikke engang prøvd multiplayerdelen! Jeg forbeholder meg retten til å si at jeg synes Halo 2-multiplayer heller ikke var noe over styr morsomt, men jeg lover å ikke si noe mer om Halo 3 sin til jeg faktisk har spillt den.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg er en som aldri kommer til å kjøre Halo3 alene, men da jeg runda det på Legendary var vi fire mann som suste gjennom det over Live i én og samme sitting, og det var ufattelig festlig, men da mest pga mat det var en sosial begivenhet pga voice chat. Jeg ser den at Halo3 online preges av skills, men det gjør den vitterlig i CoD4 også, selv om man merker en varians i resultatene.

Forskjellen med CoD4 og Halo 3 er vel at det ikke ligger en neger i Ghile i gresset, eller en fyr som nettop fikk seg spillet og hjemmer seg bak et hjørne du trodde du sjekka ... Og de jævla granatene.