Ntsc Playstation

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en NTSC PS2 til en rimelig pris? Eller at det er noen som har en ubrukt en for hånden å kanskje vil selge den til meg? Noe usannsynlig den siste der kanskje...

Så er det alt det peset med strømomformer eller hva det heter. Er det noe lettere enn dette? Utenom chip? Vil ikke chippe den.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
SKal du ha en vanlig NTSC-PS2, dvs. ikke PS2 Slim, tror jeg ikke du kommer utenom en strømomformer. Og en strømomformer er som sagt dyrt, og dessuten kan det være vanskelig å få tak i en som du bare kan koble til uten å måtte koble sammen noen ledninger. Jeg vil dessuten anbefale å kjøpe en PStwo hvis du skal ha en NTSC-maskin. Den har innebygd strømomformer, og da trenger du bare en liten dings til ca. 50 kroner for å koble til en norsk stikkontakt. Jeg bestilte nettopp en NTSC-PStwo fra DVDBoxOffice og betalte litt over 1300 for den inkl. porto.

Opprinnelig skrevet av Houseman@25.01.2005, 14.15
SKal du ha en vanlig NTSC-PS2, dvs. ikke PS2 Slim, tror jeg ikke du kommer utenom en strømomformer. Og en strømomformer er som sagt dyrt, og dessuten kan det være vanskelig å få tak i en som du bare kan koble til uten å måtte koble sammen noen ledninger. Jeg vil dessuten anbefale å kjøpe en PStwo hvis du skal ha en NTSC-maskin. Den har innebygd strømomformer, og da trenger du bare en liten dings til ca. 50 kroner for å koble til en norsk stikkontakt. Jeg bestilte nettopp en NTSC-PStwo fra DVDBoxOffice og betalte litt over 1300 for den inkl. porto.
168353​
Det du sier er heeeeeeeelt feil Houseman :p Jeg sitter her nå med min NTSC PS Two og det eneste du trenger er en ny ledning fra stikk-kontakta til omformeren (en sånn kabel som er til de fleste Radio/sterioanlegg/videospillere) det er akkurat samme kabelen som du trenger til en PAL PS2 (vanlig). Ikke kom her med noe omformer dritt nei! Kjøp en kabel, eller ta fra den gamle video spilleren til mora\faren din :p

Opprinnelig skrevet av Ace@29.01.2005, 20.22
Hvor kan jeg finne en meget billig PStwo som ikke har en sinnsyk toll ol. hengende over seg? :blunk:
170753​
Jeg kjøpte min (ny) på eBay... Toll folka er ikke hjerne døde så jeg bad han merke den med 50$. Uansett så fikk jeg den på døra (DHL budservice) og betalte 166,- ved avlevering. 166,- = toll & avgift for jobben DHL har gjort.

Jeg betalte ca 1400,- inkl frakt for PS Two + 166,- = 1566,-

Syntes ikke det er så skrekkelig dyrt, i og med at jeg fikk den levert på døra :)

Hmm, jeg klarte å få min SNES fint igjennom tollen. Han duden bare sendte den som to pakker, og skrev merry christmas på og markerte det som gave. :D Så anbefaler å bare la selgeren skrive happy birthday eller noe lignende, så skal det nok gå fint igjennom tollen.