Nvidia teller ned...

#1
Jeg var inne på Komplett sin side og på hovedsiden så drive Nvidia å teller ned 7 dager til noe...

Hva er det som kommer? Komplett ville ikke svare meg på det...dem bare skrev du får vente å se.... :blunk:

What is coming?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
"7800" er da prisen, eller? Hipp hurra. >_<
 
#7
Opprinnelig skrevet av Yetipants@16.06.2005, 00.30
"7800" er da prisen, eller? Hipp hurra. >_<
233514​
Hehe, ja spørs det.....

Synes det var noe snakk om at det skulle komme noen skjermkort som var rimelig lik det som var i PS3. Ikke vet jeg.....
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Det finnes mange sånne ting, gitt.

Uansett... er det bare jeg som synes skjermkort-bizen har tatt helt av nå? Det kommer jo steike meg en ny serie med kort (eller nye utgaver av den forrige) annenhver måned omtrent. Klin umulig å henge med, iallfall for stakkars lille meg. :(
 
#10
Opprinnelig skrevet av Yetipants@16.06.2005, 07.49
Det finnes mange sånne ting, gitt.

Uansett... er det bare jeg som synes skjermkort-bizen har tatt helt av nå? Det kommer jo steike meg en ny serie med kort (eller nye utgaver av den forrige) annenhver måned omtrent. Klin umulig å henge med, iallfall for stakkars lille meg. :(
233549​
Tell me about it.....jeg blir litt lei av hele pc styret jeg når det kommer nye ting i hytt å pine. Og det som irriterer aller mest er hardwaren vi har idag er egentlig voldsomt bra.

Tenk om dem hadde jobbet like mye med å få max ut av hardwaren som er i en pc som dem har gjort med PS2.....da hadde vi sett noe utrolige saker tro jeg.

Dem lager spilla slik at vi må oppgradere...men om dem virkelig ville så hadde det ikke behøvd å være slik.

Vel vel...bare jeg får spille WOW og vanlige eventyr spill så er jeg happy. Til alt anna så kommer jeg til å kjøre konsoll fremmover i tiden. :tommelopp: Konsoll er framtiden uansett....
 

Kilik

Lokal moderator
#11
Da er GeForce 7800 GTX ute på markedet. Rimelig uhyggelig priser i norske nettbutikker. Ser ut til at man er nødt å slenge opp minst fem store lapper i starten...Og med tanke på at nVidia lover et lignende kort, bare enda kraftigere i PS3 (RSX), blir jeg litt urolig for hva hele konsollen vil koste...

Når det gjelder ytelse i 3DMark ligger det rundt 50% over GeForce 6800 Ultra og 20-30% over ATIs toppkort. Ingen revolusjon akkurat, men en rimelig god forbedring.

Gamespot har litt spill-benchmarks og spillvideoer som kjører på kortet. Anbefaler å se den nye UT 2007-videoen og ikke minst Huxley.

Tar med litt marketing hype også: " Though not seen in any game out now or coming out in the near term, the 7800 GTX does offer the ability to render nearly "Sprits Within" quality graphics in real-time."
 
#12
Ser ikke på det som sannsynlig at det den kommer i nærheten av Spirits Within. Lukter kalorifattig skryt fra Nvidia..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@16.06.2005, 15.10
Tenk om dem hadde jobbet like mye med å få max ut av hardwaren som er i en pc som dem har gjort med PS2.....da hadde vi sett noe utrolige saker tro jeg.
233601​
Vet du, der er jeg ett hundre prosent enig med deg. Hardware i dag blir laget for at utviklere skal kunne være late når de programmerer. Tenk deg om alt ble laget for maksimal hastighet, sånn at bare de som virkelig kunne faget sitt kunne holde på?
Da hadde nok de fleste sluttet å klage på grafikken, tenker jeg.
 
#14
FAEN!!!

Kjøpte nytt skjermkort til 4000,- for to uker siden :ehm...: >_< :(


Jaja....får trøste meg med at det kun kommer til PCI-e og siden jeg har AGP så kan jeg ikke bruke et 7800 uten å måtte skifte ut hovedkortet noe jeg ikke er spesielt keen på.
 
#16
7800GTX drar kun fra 6800 Ultra på høye oppløsninger med AA aktivert, så for meg med 17" LCD skjerm blir det bare dumt å kjøpe et slikt kort. Et 6800GT eller det kommende X900 blir det nok et bedre valg for oss som gamer i oppløsningen 1280x1024. Ser at prisene faller på kort basert på 6800-serien.. en gang til høsten får vi vel kanskje et nytt "9800-Pro bonanza". 6800Gt/Ultra til 2000 kr! :D
 
#17
Gidder ikke starte nytt emne om skjermkort men hva er best av XT og PRO hos radeon?
 
#18
XT korta er de beste, mener jeg å huske.
Jeg eiger et 9600XT selv, og jeg mener det at XT korta er hakket bedre en PRO korta, de kom jo tross alt etter at PRO versjonene kom, så hvorfor skulle de ikke være bedre?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#19
Ja, nei. Hvorfor ikke? SE kortene kom etter både PRO og XT-modellene, men er de slappeste modellene... Menneh, ja. XT er et lite hakk over PRO
 
#20
Er ikke SE spesielt bra til klokking?

For å svare på spørsmålet til ak74u....XT er bedre enn PRO. PRO utgavene er ikke så veldig mye dårligere enn XT versjonen. F.eks så er Radeon 9800XT kun 5% raskere enn 9800 PRO.