Nvidia teller ned...

#21
Det som har vært greia med SE-kortene er at noen av de, spesielt 9800SE, kan moddes. Ved hjelp av lodding kan du åpne de resterende 4 pipelines som vil gjøre det til et Pro/XT-kort, forutsatt at minnebussen er på 256-bit. Kort fra Powercolor har visstnok ganske lav feil-rate på dette området, så de er vel egnet.
 
#22
Ati 4 life!!!
Jeg har nettop kjøpt meg et x800xl og er godt fornøyd med det, er heller ikke så keen på å kjøpe et nytt hovedkort.
 
#23
Joda.. De burde gjort som Nvidia, hatt kun en håndfull navn på GPUene sine. Ikke rart at folk blir forvirret når de leser: X800SE, X800, X800Pro, X800XT, X800XT PE, X850Pro, X850XT, X850XT PE, og nå også: X550. Sykt! Men hvis man holder tungen kaldt og fingrene rett i munnen vil man finne en del gullkorn i sortimentet deres. Kortet til Crazy_Ivan er et slikt gullkorn.
 
#24
Nenmlig.. Radeon X800 XL, Geforce 6600 GT og også Radeon X800 er ganske brukbare kort vil jeg påstå, med tanke på pris ytelse.

"Etternavnene" til ATi er forresten rangert slikt:

XT PE
XT
XL
Pro
Standard
SE

Mulig det finnes noen få kort dette ikke stemmer på, men skal tro det er sånn passe riktig.
 
#25
Glemte XL. :)

Fins vel ikke en XT-versjon av X700 lenger, de har vel omdøpt Pro til XT? Og av X600 fins vel ingen XL, standard eller SE-versjon?
 
#26
Radeon X800 tok visst over for Radeon X700 XT grunnet diverse problemer med X700 XT (Alt fra at Geforce 6600 GT er bedre enn det og at det var problemer emd levering av kortet)