Ny Generasjons Grafikk som kommer på Xbox 2

#1
Nå har blitt lagt ut videoer av det kommende grafikk systemet som Xbox 2 skal bruke, det sies så at med denne grafikk systemet er det enkelt å utnytte 100% fra første stund :)
Videoene er ikke fra Xbox 2, men fra PC med "Next Generation" skjermkort, men grafikken vil bli sånn ca som det vi ser på videoene.
Legger også med et intervju fra IGN :)

XNA video demos :)

XNA intervju :cool:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
De bruker crappy Windows Media-filmer for å overbevise oss om hvor bra grafikken er?

I am not amused!
 
#3
Hmm.. tviler på at vær enste kræsj du gjør i et spill på Xbox 2 vil se slik ut.
Men grafikken vil nok ligge rundt det vi så der.
 
#4
Hehe, nå foreløpig er det viktigste at de overbeviser spill utviklerne med XNA, så de bare viser oss sikkert litt overblikk på hva det går ut på, så det er sikkert derfor.
Vi får nok se mer av dette senere, og da i mye bedre videoer osv, sikkert fra Binx video system greiene ;)
 
#5
Selve grafikken – sett bort fra lyset – kan ikke imponere meg noe særlig med den kvaliteten vist, men krasjet derimot. De må da ha brukt ubegripelig mange polygons for å kunne knuse bilen i en så stor grad som de gjorde under dette filmklippet!
 
#7
Tror det var litt av poenget. Vanskelig å få vist grafikken til det fulle på et slikt klipp, med unntak av physics-engine
 
#8
Tror nok det var fysikken som var hensikten å vise frem ja. Det var en rimelig imponerende effekt, og det at det ble kjørt i real-time er jo bare ennå mer genialt. Jeg tviler ikke på at noe slikt kunne gått med dagens konsoller også, men da måtte bilene hatt langt dårligere grafikk. Saken er hvertfall at dette er vel noe vi kan forvente oss av førstegenerasjons spill til neste konsollgenerasjon, og når vi da sammenligner med de første bilspillene til PS2 (noen som husker Wild Wild Racing, Smuglers Run og Midnight Club Street Racing (det første)?), så er jeg mer en fornøyd.

Vi vet at den gjennomsnittlige grafikken på spill forbedrer seg ganske mye fra den første tiden til konsollens siste gode spillår. Sammenlign Midnight Club 1 med Need For Speed Underground, så skjønner du tegninga.
 
P

PspKid

Gjest
#9
Vel den nye xboxen har jo ikke Hd hva skal den gå på da...
Tomgang
lukter Microshitt lang vei :unsure:
 
#11
Opprinnelig skrevet av Gakken@27.03.2004, 18.26
Vel den nye xboxen har jo ikke Hd  hva skal den gå på  da...
Tomgang
lukter Microshitt lang vei  :unsure:
Ja, for alle maskiner hittil har hatt harddisk, har de ikke? Jeg mener, Playstation 2, Gamecube og Dreamcast har jo alle harddisk som standard har de ikke?

Harddisk har ingenting med ytelse å gjøre. Ikke i den grad du tenker deg hvertfall.
 
#12
Det krasjet var imponerende iallefall. Får man til noe slikt i real-time så vil nok microsoft få solgt noen maskiner ja.
 
#14
Vi må også huske på at dette er i ett tidlig stadium, det blir nok bedre enn dette. Og så ville jeg si at jeg elsker avataren din Duke! Hvem er det? :eek:
 
#15
jeg ble.... ikke imponert av grafikken. krasjet var jo flott da, men allikevel. hadde forventet meg noe helt spektakulært... men så var ikke de første spillene på tidligere konsoller så grafisk inponerende heller da. Kan jo hende det hadde med den dårlige kvaliteten på filmfilen og da..
 

Kilik

Lokal moderator
#17
Ble egentlig ikke så spesielt imponert. Forventer meg mer av Xbox 2 enn det der...

Forresten, så skal visningen av Unreal 3-engine på GDC i forrige uke ha fått spilljournalister til å miste munn og mæle. Den ble beskrevet som en grafisk revolusjon. Dessverre var det ikke lov å filme, så vi får ikke sett godsakene :(
 
#18
jeg tror Iwata (president i Nintendo) hadde rett da han sa at i fremtiden vil det i større grad være innhold og ikke grafikk som vil være den diversifiserende faktoren innen konsollbransjen.

Ut ifra videoen så det ut som noe en PC med Radeon 9800 eller tilsvarende lett kunne klare.
 
#19
Her ser vi at det grafikkmessige er sett til side, medan det er fysikken det fokuserast på. Og når sant skal seiast, så var jo dette eit meget truverdig krasj ;)
 
#20
Ikke imponert nei. Grafikken vi så der, har man sett før. Blandt annet spill som Far Cry og HL2, muligens Doom3. Disse nye konsollene skal komme i år 2005-06? Da er det igjen nye forventninger, og allerede da, så er den grafikken vi så her gammel.

Jeg vil nok tro at de vil komme med noe bedre.

Erik