Ny japansk PlayStation 3 til 2500,-? PSP Slim 1200,-

R

roy_nor

Gjest
#1
Vel for det første, lenge siden sist! Var ganske aktiv her for et år eller så tilbake, men så tok studiene av og det ble ikke så mye tid til forum lesing samt tv spill.

Uansett! Til saken:
Jeg befinner meg for tiden som student i japan og tiden er snart inne for å vende tilbake til Norge.

Og siden jeg har en romslig koffert med meg så tenkte jeg at jeg kunne gjøre en 2-3 stykker en tjeneste (inkludert meg selv!) ved å kjøpe en PlayStation 3 eller PSP Slim her i japan og ta de med tilbake til Norge, ankomst 03.02.08.
For bryet tenkte jeg meg en "avgift" på 500,- for hver PS3 konsoll og 200,- pr PSP Slim. Bestemmer du deg for å bestille spill/tilbehør tar jeg ingen penger for det.

Det er et par PS3 versioner her på det japanske markedet, og kjøper får bestemme selv hvilken.
**MERK** PlayStation 3 spill er SONEFRIE, dvs at selv om konsollen er kjøpt i Japan vil du kunne spille PlayStation 3 spill kjøpt i norge på en japansk Playstation 3 konsoll. **

* PS3 20GB, kan spille PS2 NTSC-J spill/Internasjonale versioner av PS2 spill.
http://www.yodobashi.com/enjoy/more/i/60379336.html
NOK: 2250,- + 500,- for jobben = 2750,-.

* PS3 40GB, uten støtte for PS2 NTSC-J spill/Internasjonale PS2 spill.
Farger: Cheramic White & Sort
http://www.yodobashi.com/enjoy/more/i/76669925.html
NOK: 2000,- + 500,- for jobben = 2500,-

* PS3 40GB + Devil May Cry 4 bundlen kommer ikke ut før den 31 januar.
Beklager feilaktig informasjon fra min side og for at jeg ikke har mulighet til å ta med meg noen hjem. :(

* PS3 60GB, kan spille PS2 NTSC-J spill/Internasjonale PS2 spill.
http://www.yodobashi.com/enjoy/more/i/60379335.html
NOK: 2750,- + 500,- for jobben = 3250,-

Verdt å merke seg:
* 20GB har ikke WiFi eller minnekortleser, men 4USB porter.
* 40GB har WiFi men bare 2USB porter.
* 60GB har WiFi, minnekortleser og 4USB porter.
Les mer om forskjellene på:
http://en.wikipedia.org/wiki/PS3

Japanske PS3 konsoller kan IKKE spille av Blu-Ray FILMER som er regionlåst til Europa/Norge. Dersom du importerer billigere Blu-Ray filmer fra USA/Asia så vil de la seg spille av.

Jeg vil åpne og teste konsollen før jeg kommer tilbake, så du er garantert å få en 100% fungerende konsoll.

Annet utstyr som kan være av interesse:
** Trådløs Dualshock 3 håndkontroller. (/m vibrasjon for det ultimate climax og halvert batterilevetid fra sixaxis)
Farger: Cheramic White & Sort
NOK 250,-

* Trådløs Sixaxis håndkontroller til PS3.
NOK 250,-

* Samtlige PS3 spill:
Rundt NOK 150~300,- pr spill.

* Konponentkabel (must for LCD/Plasma TV)
NOK 150,-

* HDMI kabel (1,5m) (must for 1080p!)
NOK 200,-

* 160GB 2.5" Hardisk til PS3
NOK 500,-

* Alt du kan finne på denne siden:
http://www.yodobashi.com/enjoy/more/index/index.html

Når det gjelder PSP Slim, så er denne sonefri når det gjelder spill,
når det kommer til UMD filmer så er den dessverre region sperret.
PSP Slim fåes i følgende farger:
Sort, hvit, ice silver, lyseblå, og lavender lilla.

Om noen skulle ønske tilbehør / spill til PSP Slim så send meg en mail, så skal jeg undersøke hva jeg kan få tak i og hvor mye det koster.

About the $:
Når det gjelder penger så ser jeg helst til at kjøper overfører penger på forhånd til min DNBNor konto. Har dessverre ikke penger til å legge ut, eller lyst til å møte en kjøper som ikke stiller opp.

Levering:
Det hadde passet deg og meg best om du kunne møte meg enten på Oslo Sentralstasjon dagen jeg kommer hjem, eller i Oslo et par dager etter, men det kan vi avtale.

Til slutt:
Nå har jeg ikke vært her på en stund, men jeg er fremdeles pålitlige meg som holder det jeg lover akkurat som før. (sjekk "brukerenes tilbakemeldinger")

Har du noen spørsmål, ta kontakt:
Post her! (Logisk nok :p)
Send en PM.
e-post, msn & skype: roy.norb@gmail.com

**EDIT**
Ser nå at PS3 40GB + Devil May Cry 4 bundlen er kommet ut, PS3 konsollen kommer i fargene Hvit og Sort. info:
http://www.joystiq.com/2007/12/20/japans-d...y-4-ps3-bundle/
url til bundle:
http://www.yodobashi.com/enjoy/more/i/80279670.html
Pris: 2500,- NOK + 500,- for jobben = 3000,-

Backpack-status:
Slot1: Holdt av til Houseman. (PS3. 40GB i Ceramic White)
Slot2: Holdt av til BLooDHunTeR
Slot3: Holdt av til til justincase. (PS3 40GB Ceramic White)
 

oma

Village Drunk
#2
Jeg er kanskje interessert i en 20GB, spesielt om den kan fåes i hvit <3

og bare for å få det ut av diskusjonen: Ingen av disse er bakoverkompatibel til noen PAL spill er dem?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#3
SITAT(Zer0s @ 03.01.08, 10.15) 95981
Japanske PS3 konsoller kan IKKE spille av Blu-Ray FILMER som er regionlåst til Europa/Norge. Dersom du importerer billigere Blu-Ray filmer fra USA/Asia så vil de la seg spille av.
[/b]
De vil ikke spille Blu Ray-filmer låst til USA heller, vel? Eller har Japan og USA samme region på Blu Ray-filmer?
 
R

roy_nor

Gjest
#4
SITAT(oma @ 03.01.08, 11.13) 95987
Jeg er kanskje interessert i en 20GB, spesielt om den kan fåes i hvit <3

og bare for å få det ut av diskusjonen: Ingen av disse er bakoverkompatibel til noen PAL spill er dem?
[/b]
Ingen er bakoverkompatible med PAL PS2 spill nei. Du blir "begrenset" til NTSC-J PS2.
På den lyse siden så er det et fåtall NTSC-J PS2 spill som har "international" modus, som vil si både japansk og engelsk tale/tekst. (Har blant annet plukket opp Final Fantasy X international, og Star Ocean TTEOT international.) Jeg vet ikke hvordan det blir med chip-mod av PS3, om man får spilt av hvilket som helst PS2 spill på en moddet japansk PS3 altså.

20GB versionen har jeg ikke sett i hvit, (hvis du leser litt nøye over så er det 40GB versionen jeg har jottet ned ovenfor), men om jeg finner skal jeg gi beskjed.
**EDIT**: Jeg knølte meg frem til en hvit 40GB version av PS3, uten Devil May Cry, til 2000,- NOK.

SITAT(Houseman @ 03.01.08, 11.29) 95988
De vil ikke spille Blu Ray-filmer låst til USA heller, vel? Eller har Japan og USA samme region på Blu Ray-filmer?
[/b]
Etter hva jeg har forstått av wikipedia, så er japan og USA i samme sone
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ns_with_key.png
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#5
Hvordan er det med strømforsyning? Må en strømomformer kjøpes utenom, eller er den innebygd slik at man bare trenger en adapter-ting for å koble ledningen til et norsk støpsel?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#7
Nå begynner det å bli ordentlig fristende. Sier ifra i løpet av et par dager etter å ha tenkt meg om litt, zer0s.
 
#8
Ser at japan også kjører region 2 koding på dvd'er. Vil det si at jeg kan spille alle mine dvd'er kjøpt i norge på den? (Ja jeg vet at det virker veldig logisk at det skal være sånn, men man vet aldri)
 
#9
Jeg er veldig interessert! Har ikke tidligere vurdert å kjøpe PS3 engang, men om jeg får en så billig PS3 60GB så tror jeg nesten at jeg fikk litt lyst på den!

Edit: Devil May Cry, inneholder det spillet også japansk tekst/tale?
 
#10
En vanlig norsk strømledning(som på pc) funker fint, men att det er sone 2 på den hjelper dere ganske lite siden den er NTSC kodet så norske filmer fungerer ikke.
 

oma

Village Drunk
#13
hvor enn fristendes det er, så sier jeg nei. Ps3 spilling blir via snylting hos venner helt til ps2 kompatibiliteten er tilbake igjen ^^
 
#14
Så du skal vente lenge på og få spilt masse gamle spill isteden for og spille nye spill nå?

Ikke att jeg er enig med den tankegangen men.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#15
Melder min interesse for en 60gig PS3, riktignok for en kompis, men alt går gjennom meg! Kan også møte deg på Oslo S, men vi kan snakkes på msn!
 
#16
Jeg trooor jeg melder av min interesse. Tipper den kommer til å stå å sammle støv ganske lenge, og det gjør Wiien helt fint alene.

Men ja, flott tiltak.
 
R

roy_nor

Gjest
#17
SITAT(Karl @ 03.01.08, 15.36) 96028
Jeg er veldig interessert! Har ikke tidligere vurdert å kjøpe PS3 engang, men om jeg får en så billig PS3 60GB så tror jeg nesten at jeg fikk litt lyst på den!

Edit: Devil May Cry, inneholder det spillet også japansk tekst/tale?
[/b]
Devil May Cry kommer nok med både engelsk og japansk tale, uten at jeg er 100% sikker. (Cookie: Search the WWW)

SITAT(justincase @ 04.01.08, 11.56) 96281
Melder min interesse for en 60gig PS3, riktignok for en kompis, men alt går gjennom meg! Kan også møte deg på Oslo S, men vi kan snakkes på msn!
[/b]
Venter bare på at du skal ta kontakt. :)

SITAT(Karl @ 04.01.08, 12.38) 96290
Jeg trooor jeg melder av min interesse. Tipper den kommer til å stå å sammle støv ganske lenge, og det gjør Wiien helt fint alene.

Men ja, flott tiltak.
[/b]
Roger.
 
R

roy_nor

Gjest
#19
SITAT(Furulinho @ 05.01.08, 12.17) 96535
Hva ligger prisen på for uncharted drakes fortune og Stranglehold på?

Jeg er også veldig interesert i en dual shock 3 kontroll :)
[/b]
Uncharted Drakes fortune; 275,- NOK
Stranglehold finner jeg ikke i nettbutikken. =\
DualShock 3 kontroller; 250,- NOK.

Ser nå at utvalget på nettbutikken er ufattelig begrenset sammenlignet med butikken i Tokyo (vi snakker en butikk på størrelse med Oslo City kjøpesenter) så tenker at jeg tar meg en tur innover den 12 eller 13 januar, hvis noen har et spill eller noe annet de vil jeg skal sjekke pris/beholdning på så gi gjerne beskjed så skal jeg lage en liten sjekkliste før jeg reiser innover.

-Roy.
 
#20
SITAT(Zer0s @ 05.01.08, 13.49) 96542
Uncharted Drakes fortune; 275,- NOK
Stranglehold finner jeg ikke i nettbutikken. =\
DualShock 3 kontroller; 250,- NOK.

Ser nå at utvalget på nettbutikken er ufattelig begrenset sammenlignet med butikken i Tokyo (vi snakker en butikk på størrelse med Oslo City kjøpesenter) så tenker at jeg tar meg en tur innover den 12 eller 13 januar, hvis noen har et spill eller noe annet de vil jeg skal sjekke pris/beholdning på så gi gjerne beskjed så skal jeg lage en liten sjekkliste før jeg reiser innover.

-Roy.
[/b]

Når er du tilbake i norge da?

Og sjekk om de har stranglehold, er det til under 200kr så tror jeg at jeg tar det :)