Ny konsoll, butikk eller nettbutikk?

#1
Når wii blir lansert en gang om noen måneder vil jeg gjerne ønske å få konsollen på lanseringsdatoen.

Det jeg lurer på i denne sammenheng er hvordan skal jeg skaffe meg maskinen. Har noen av dere en tidligere erfaring om hva som er best for å skaffe seg maskinen på lanseringsdatoen (eller kanskje før ^_^ ). Hatt tanker om å bestille den nå, tidlig, fra en nettbutikk bare sånn at jeg ikke må gå flere måneder uten maskinen fordi den er utsolgt overalt, men da tenker jeg også at mange nettbutikker er sen å sende ut varer.. og jeg da kanskje kan risikere å måtte vente lengre, enn hvis jeg feks finner den i en butikk.

Noen kommmentarer :) ?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Jeg har tenkt å stå utenfor en butikk når den åpner på lanseringsdagen (dvs være veldig tidlig ute), med mindre noen her kommer med et kremforslag.

EDIT:
Det fins ikke EBGames eller Spaceworld i Kongsberg, bare Elkjøp. Liste kan jeg bare drite i. :(
 
#3
Om du skal sikre deg et eksemplar, er det vel bare å stikke innom en lokal EBGames, Spaceworld eller lignende butikk, og skrive deg på liste. Jo før, jo bedre. Det har i hvert fall funket for meg tidligere.

Ellers er vel metoden til Buggz også en fin måte å gjøre det på.
 
#4
Noen som vet hva sånn ca prisen blir?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
I September skal Nintendo annonsere alle detaljer rundt lanseringa; pris, dato, the works.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Fordi...?

Penger blir avgjørende faktor for meg. Skal sette av pæng etter sommerjobbinga som skal gå til en Wii med ekstra kontroll og noe sånt spillrask. Blir artig. :)
 
#9
For det første så regner jeg med at du får den mye kjappere. Hentelappen ligger nok ikke i postkassen før i tretia på dagen. Selvsagt kan du være heldig nok til å få den dagen før, men det er neppe noe jeg ville satset på, da sansynligheten for å få den en hel dag ETTERPÅ er like stor.

Dessuten er det en helt spesiell følelse man får av å gå inn i en butikk full av andre folk som har samme entusiasme for dette helt nye produktet som har kommet. Det er også veldig behagelig å kunne spasere frem og tilbake blant hylle og titte på spill og de forskjellige fargene på Wii, før man faktisk velger ut nettopp de man vil ha.

Å kjøpe en ny konsoll kan man også gjøre sammen med kompiser. Da reiser man ut sammen tidlig på dagen og deler de samme sterke følelsene av spenning og glede. Så kan man sammen dele sine inntrykk både før og etter konsollen er testet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Kult nok. For den som ikke har skole og jobb å sysle med. :p

Dessuten: Jeg bor på Stange. Nærmeste sted hvor de har hørt om videospill kalles Hamar, og ingen av sjappene der er kjent for å være spesielt oppdatert på eksotiske konsepter som "å skaffe nye varer på lanseringsdagen"... unntatt Spaceworld på Maxi, og der ligger prisene en tier under sjelen til min førstefødte. Dessuten risikerer man alltid at jævlene har utsolgt. Nei, takke meg til Hr. Inter McNett.

Dessuten har jeg ingen venner her. Såh. Yeah.

Faen, gleder meg til å flytte. På et vis. >_<
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#12
Nei, det er mulig jeg elegant skipper en aldri så liten forelesning en vakker dag i høst en gang.
 
#13
Jeg forhåndsbestilte Wii i mai hos Gamezone i Stavanger. Fyren som jobber der sa jeg var den første som hadde forhåndsbestilt. ^_^
 
D

Doctor Downs

Gjest
#14
Hvis jeg mot alle odds har råd til en Wii, ekstra kontroll og to spill (Zelda og Smash Bros) når jeg kommer hjem i desember/januar så er det bænkers. Innen den tid har det sikkert kommet nye shipments også, så jeg trenger ikke stresse med lister etc. Skal kjøre til Elkjøp, som med litt flaks har åpnet det nye stormarkedet sitt i Drammen innen den tid, kjøpe pakka mi og vandre ut som en glad laks. Blir dritfint.
 

K999

Keystone State Of Mind
#15
Forhåpentlig vis for min del så slippes den på en lørdag, men hvis ikke så må det nok til en skulke dag. :)
 
#16
Dette blir nok den første konsollen jeg har lyst på som jeg kan ha råd til å kjøpe på lanseringsdag. Skal bli kos.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
SITAT(Aquila @ 20.07.2006, 17.08) 15543
Hvis jeg mot alle odds har råd til en Wii, ekstra kontroll og to spill (Zelda og Smash Bros) når jeg kommer hjem i desember/januar så er det bænkers. Innen den tid har det sikkert kommet nye shipments også, så jeg trenger ikke stresse med lister etc. Skal kjøre til Elkjøp, som med litt flaks har åpnet det nye stormarkedet sitt i Drammen innen den tid, kjøpe pakka mi og vandre ut som en glad laks. Blir dritfint.
[/b]
Ditt problem blir vel heller at Smash Bros ikke er ute innen desember/januar.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#18
Sant, det ble vel kanskje sagt rundt E3 en gang, når jeg tenker meg om. Jaja. én kontroll og et spill mindre å bruke penger på i første omgang.
 
#19
Ryktene sier man får 16000 i studielån\stipend første månenden, og hvis det er sant så er det nok fare for at jeg kommer til å kjøpe meg en ny konsoll, xbox360 virker kult nok med live og slikt, playstation 3 blir fittedyr ved launch men får jo MGS4 og noe Final Fantasy og slikt etterhvert og Wii ser jo ganske gøy ut det også. Ser ut som det blir flere konsoller på meg denne runden så lenge økonomien tillater det.
 
#20
Vurderer å kjøpe på lanseringsdagen selv, men vet ikke helt om jeg har råd enda. Må betale tilbake penger jeg tok fra sparekontoen min når jeg investerte i et Nikon D70 rett før sommeren, og samtidig skal jeg ha råd til kjøretimer og denslags. Kjøper jeg en wii vil jeg gjerne ha en ekstra kontroller og to spill (regner med å gå for Twilight Princess og Exite Truck, men har samtidig lyst på spill som Red Steel og SSBM) samtidig, og da ender jeg vel opp med å betale nærmere 4000 kroner. Lurer på om jeg skal selge gamecuben og det meste av spill.

Finnes det butikker i Oslo hvor man kan selge konsoller?