Ny konsoll fra Sega...?

#1
Les mer her og legg gjerne inn andre linker til andre sider.
Hva synes dere om at det kanskje kommer enda en konsoll på markedet? :shifty:
 
#2
Jeg håper inderlig det blir en ny konsoll. Det blir riktignok enda en konsoll å kjøpe, men konkurranse er alltid bra, og Sega har jeg stor sans for (sjekk ut siggen min 'a :p).

Sega kan sakene sine, og 2 av mine topp 5-konsoller evah er Sega.

Det blir spennende å se hvertfall. E3 blir spennende, og forhåpentligvis full av overraskelser. :king:
 
#4
Herregud! For en sinnsyk god nyhet, eller, kan vel heller kalle det et foreløpig rykte. Men uansett, dette høres jo utrolig bra ut. Utrolig synd det som skjedde med Dreamcast`n. Personlig setter jeg min Dreamcast over både MXB og PS2, det er jo så mange geniale spill på den konsollen. Og den var jo rimelig forrut for sin tid, på alle områder. En eventuell ny konsoll fra SEGA, kan bare ikke feil. Og de andre øvrige konsollkonkurrentene burde seriøst passe seg litt, hehe! Nå er det jo straks E3, så det blir spennendes å se hva som skjer. Haha!
 
#6
Konkuransen er jo ganske stor allerede da - Nintendo Gamecube, Playstation 2 og Microsoft Xbox. Er det virkelig plass til en fjerde konsoll? Er med andre ord ganske uenig med Neptrun, som påstår at det ikke kan gå feil!
 
#8
Haha, dette blir latterlig dyrt. GC, PS2, Xbox og GBA, snart PSP og Nintendo DS, ikke lenge til Next gen konsollene heller. Nå enda en konsoll, samt muligens den derre Phantom osv. Shit.. Hehe
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#10
Synes det absolutt ville være kult om sega kom seg inn på konsollmarkedet igjen. De ble urettferdig knust av sony rett etter de slapp sin dreamcast maskin, som forøvrig klarte å få ekstremt gode spill på den relativt korte perioden konsollen var i fokus. Jeg tror at dersom Sega skal lykkes med å komme inn på markedet igjen så må de time konsollen sin riktig i forhold til de andre. De må i tileflle ha god hardware som de kan skryte av slik at "the common man" vil bli interessert i å kjøpe den.
Dette er jo ikke en sikker nyhet såvidt jeg forsto, så tror det er viktig og ikke håpe på for mye. Uannsett, at Sega har gode nyheter er ikke noe annet en bra, jeg håper virkelig at de lykkes denne gangen. :)
 

Kilik

Lokal moderator
#11
Selv om jeg kanskje er forumets største DC-fan, så håper jeg det IKKE skjer. Markedet har rett og slett ikke plass til 4 konsoller. Forbrukerne er allerede rimelig forvirret med 3 konsoller. Kan heller ikke se for meg at Sega klarer å stable på bena nok kapital for å konkurrere med Sony, Nintendo og MS. Dessuten synes jeg personlig 3 konsoller er mer enn nok å ha under TV'en...

Hvis Sega prøver seg på det her, så er jeg redd det vil koste dem dyrt. Men hvis det er dette som skal til for at vi får se et tredje Shenmue-spill så skal jeg ønske Sega velkommen inn i varmen igjen...
 
#12
Jeg er veldig i tvil på detta må jeg si. Jeg ville ikke tror at dem turde å lage en konsoll å konkurere i det markedet som er. Jeg tror at det er veldig få folk som velger en Sega maskin istede for ja si PS3 eller Xbox2 osv....

Da må den isåfall ha noen egenskaper eller finesser som ingen av di andre maskinene har.


Men vi får bare vente å se...spennans er det jo! Men begynner å bli mye konsoller rundt tv'n her nå.... :p
 
#13
Jeg vil heller ha en konsoll mindre på markede for å si det sånn. Men hvis Sega gjør comeback med ny konsoll... så skal jeg tilgi det, og støtte prosjektet om jeg ser spillene blir som "før."
 
#14
Det kan jo hende det at Sega skal komme med en bærbar for å ta opp konkurransen med PSP og Nintendo DS. Stor sannsynlighet det. :p
 
#15
Jeg håper vrikelig dette skjer! Jeg er en stor Sega fan, og det hadde vært fint med et nytt shenmue spill og ikke minst en nytt Sega Rally! Jeg rydder plass under TV og håper på det beste. Please Sega, kom på konsoll markedet igjen!!!
 
#16
Jeg vet ikke hvordan en kan tro på disse ryktene. Eneste som er halvveis bekreftet er at Sega skal avsløre en stor nyhet på E3, og jeg for min del har null tro på at det er en ny konsoll.

Dessuten, ville dette være et særlig smart trekk av SEGA? Har de virkelig kommet såpass i det blå med økonomien at de har råd til dette? Ærlig talt, eneste måten jeg kan se at de kommer tilbake til hardware markedet er som en avtale med Microsoft. Xbox 2 blir... Dreamcast Next! Hehe... vel, en vet aldri.

Men de fortsetter stadig å gjøre idiotiske eksklusivitets avtaler med Microsoft. Outrun 2 er jo siste på listen. De vil så gjerne at spillene skal selge bra, men likevel gir de det ut på de minst populære konsollene? Outrun 2 burde, økonomisk sett, blitt utgitt hvertfall på PS2 om ikke alle tre konsollene. Men neida, de kjører det eksklusivt til Xbox. Jeg vet at det er billigere å konvertere det til Xbox, men jeg vet også at lavere kostnader ikke nødvendigvis betyr suksess. Ved å konvertere å det til PS2 vil det likevel være et så stort marked tilgjengelig, at spillet sannsynligvis ville solgt i bøtter og spann uansett. Det er snakk om prioritering. Skal du holde lave kostnader og satse på den sikre løsningen, hvor du sannsynligvis bare kan utelukke å tjene deg rik på spillet, eller vil du kanskje øke kostnadene dine, men gi det ut på et langt større marked og sannsynligvis vinne langt mer på invisteringen din?

De har alltid satset på feil kort virker det som. SEGA kan rett og slett ikke markedsføring. Men hvis neste Xbox viser seg å bli det en SEGA maskin, så er det rimelig mye større sjanse for å lykkes. Spørsmålet er om MS ville hatt noe å vinne i et eventuellt samarbeid med SEGA. De klarer seg jo fint på egen hånd.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
Kanskje overraskelsen er at de skal legge ned?

Eller lage spill eksklusivt til én konsoll?

Eller kanskje de skal slå seg sammen med Nintendo? :)

Eller Microsoft? :O
 
#18
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@04.05.2004, 11.29
(...)Spørsmålet er om MS ville hatt noe å vinne i et eventuellt samarbeid med SEGA. De klarer seg jo fint på egen hånd.
Nja, ville ikke akkurat si det. Xbox'en har fortsatt til gode å bli akseptert i Japan, Sega's hjemtrakter. En allianse med Sega ville muligens gitt dem en fot innenfor det japanske markedet.

Sega tilbake i konsollbransjen? Disse ryktene har dukket opp i ny og ne siden den sjebnesfulle dagen for tre år siden da Sega bestemte seg for å trekke seg ut av konsoll-racet, har ikke hørt noe hittils som tilsier at det er mer sant denne gangen.

Vi må jo huske at grunnen til at Sega trakk seg var pga at de hadde vært i en økonomisk krise en god stund (faktisk helt siden Genesis'en), og at de tre siste årene har vært blandt de mest profitable årene i selskapets historie. Det ville bare vært dumt av dem å kaste seg inn i en bransje som de nesten utelukkende bare har tapt penger nå etter de nylig har greid å komme seg på bena igjen.

Dessuten så skal Phantom-maskinen på død og liv karre seg inn i konsollverden. 5 konsoller på engang? Tror ikke markedet er bærekrafigt nok for det, dessverre...

Er nok mere sannsynlig at Sega danner seg en software-allianse med en av de 3 store selskapene (Sony, Nintendo og Microsoft) og blir eksklusive til en konsoll.

Men hvem ville passet best?

Sega og Sony Fra en økonomisk synsvinkel så ville dette vært det lureste valget av Sega. Det er her spillene deres har en teoretisk størst sjanse for å selge bra. Med over 70 milllioner eiere er det nesten 5 ganger så stor sjanse for at et av deres spill selger over 1 million kopier enn på de andre konsollene. Eneste problemet for Sega her er det at Sony ikke trenger dem. Sony kommer til å fortsette å selge samme om de har Sega med seg eller ikke. Sega trenger Sony, ikke omvendt...

Sega og Microsoft Sega sine spill til Xboxen har solgt helt forferdelig. Hvert bidige spill har bomba på salgslistene og det virker som om Xbox-eierne generellt sett ikke er begeistret for Sega-spill. De som har noe å tjene på dette her er den japanske divisjonen til Xbox. Et land Xbox har fortsatt til gode å selge bra i, men et land Sega fortsatt er veldig store i. Med Sega under belte kan Microsoft muligens endelig greie å bryte seg inn på det japanske markedet, det tredje største spillmarkedet i verden. Et stort pluss for Sega sin side ville også vært at med full økonomisk støtte bak seg av Microsoft kan de lage omtrent hva de vil. Shenmue III- VIII anyone?

Sega og Nintendo Segas bestselgende spill denne spillgenerasjonen har vært Sonic Adventure 2: Battle til Gamecube. Selv på med en brukerbase på bare en femtedel av Playstation2 sin har Segas spill fremdeles solgt omtrent like godt, om ikke bedre, på Nintendos lille lilla kube enn de har på Sonys DRE-infiserte spille stasjon 2. Nintendo trenger også litt drahjelp hvis de ikke skal bli slått av konsoll-nykommeren Microsoft neste generasjon. En Sega-Nintendo allianse ville nok fungert utmerket for begge parter. En allianse hvor begge parter er like avhengig av hverandre. Største hinderet her vil nok være Sammy som ikke ser ut til å være så veldig begeistret for Nintendo.
 

Kilik

Lokal moderator
#19
Hm, tror faktisk dette heller har med et oppkjøp/allianse å gjøre enn at Sega gjør comeback som hardwareprodusent. Tipper på en MS/Sega-konstellasjon jeg, men vi får se på E3...En uke igjen nå. Det blir som julaften, 17.mai og 11.september på en gang for meg :)
 

Kilik

Lokal moderator
#20
Opprinnelig skrevet av Rocky@04.05.2004, 14.47
Vi må jo huske at grunnen til at Sega trakk seg var pga at de hadde vært i en økonomisk krise en god stund (faktisk helt siden Genesis'en), og at de tre siste årene har vært blandt de mest profitable årene i selskapets historie. Det ville bare vært dumt av dem å kaste seg inn i en bransje som de nesten utelukkende bare har tapt penger nå etter de nylig har greid å komme seg på bena igjen.
Jepp, mange tror det var Dreamcast i seg selv som førte til at de måtte trekke seg ut av hardwarebusinessen, men det var bare dråpen som fikk begeret til å flyte over.
Det startet med alle de latterlige addons til Genesis som Sega 32X, Mega CD etc. som var dyre å utvikle og som latterlig få kjøpte. Saturn gikk det heller ikke bedre med som var forferdelig vanskelig å programmere og kom ut samtidig med billigere PlayStation som hadde en langt større spill line-up. Og av en eller annen grunn kom det aldri ut noe skikkelig Sonic-spill til maskinen heller...

Det virket som de hadde gjort alt rett foran Dreamcast-releasen. Flott hardware, masse gode spill, enkel å programmere, innebygd modem etc. Dessverre hadde ikke Sega nok penger til overs for skikkelig markedsføring samt den kom ut da pre-release hypen rundt PS2 var som verst...og da gikk det som det gikk med Dreamcast...