Ny Norsk Youtuber søker tips/tricks

#1
"Hei og God dag, jeg heter Morten a.k.a M0DDA" (Skriver bokmål som er lettere å forstå for enkelte).
Jeg er 16 år og bur i Stavanger, går på Teknisk og Industriell Produksjon og er deltids Youtuber!
Veldig nytt for meg å ønsker gjerne feedback til tips og tricks hvordan jeg kan forbedre meg innen det Norske Youtube Communityet.

Dette er ikke ett skrik om SUB4SUB eller views osv, jeg vil bare bli bedre i noe jeg syns er virkelig spennende!

Ta turen innom viss du har lyst:
http://www.youtube.c...DA?feature=mhee
"Så snakkast me, hade
"
 

demake

Seksuelt godteri
#2
Når jeg blir stor skal jeg bli blogger.

Jeg synes det er dritkjedelig å se deg spille og jeg får kreft av alle former for Rogalandsdialekt. Hvor mange millioner tenåringer er det som poster videoer av at de spiller CoD og Battlefield egentlig? Hvor mange trenger vi?
Mine tips er:
-Ikke snakk
-Spill andre spill
-Finn på noe annet
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#3
Ikke vær en dick a demake. Har ikke sett på selv enda men kåm ån.

M0DDA: Skal se over når jeg får mulighet, velkommen osv!
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#4
  • Ikke lag sånne "BISHPLRRRUSJ"-lyder når du blir eid.​
  • Ha et tema du holder deg til når du snakker, f.eks bruken av MMS kontra reflex, ting du vil se i neste spill i serien, hvem du hater mest i paradise, et eller annet. Blir jævla traurig å høre deg beskrive dagen din og mumle om ingenting bare for å si noe. Hvis det blir for vanskelig får du slutte å live-kommentere.
  • Jeg så deg ikke dra opp secondary en jævla gang så hvorfor du ikke dro med deg en launcher men i stedet valgte å være en jala fite ("eg e tshe ænti ér dud") er forbi meg.
  • Mer entusiasme.
  • Er du fra Sauda?
 
#5
Mitt tips: Gjør noe ingen andre gjør og gjør det på din egen måte. Finn din egen nisje uten å forsøke å kopiere f.eks AVGN og andre kjente youtubehelter, med mindre du har en helt sjukt morsomt måte å gjøre det. Skal du drive med LP-videoer er helt ekstremt uinterressant å se på COD og sånt fjas som alle spiller uansett - såfremt du ikke har din egen kule vri.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#8
Liker "så snakkast me" (og en smiley) i anførselstegn. Ikke egentlig, altså.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#9
Så litt, my non-pro tips:

- Du er litt kjedelig, altså ikke du som person, men du snakker likssom ikke så mye (se "WTF is..." for inspirasjon? Han er litt døll og driver med god gammaldags britisk tørrprat, men det er ihvertfall innhold).
- Muse og tastaturklikk, disse tar virkelig livet av meg, skaff deg en bedre mic, eller noe som kan eliminere de.
- Edit yo shit, kommenter heller ETTER at du har spilt, så kan du klippe ut døtid og ta med høydarene, og det hele sans muse/tastaturklikk (joa jeg vet at dette tar tid, men alt som skal være bra/populært tar jævlig lang tid, da spesielt i planlegging).
- Fem minutter med full-on-action > Femten av å se på deg spille (kunne liksågodt sett på wow-stream :qq: ).
- Moar NERDRAGE.
 
#10
Alt over i tillegg til at du må for guds skyld slutte med det arrogante og døve tonefallet hvor du går opp på slutten av hver setning. Det er ikke sånn vi snakker i Stavanger og jeg skjønner at folk hater "dialegtå".

Dersom du skal fortsette med BO2 (ikke gjør det) så må du endre hele spillestilen din. Det du praktiserer er en generisk småungespillestil hvor du pælmer Bettys ved hver anledning, rusher i, dør, gjentar, gjentar, gjentar... Det er lite gjennomtenkt, inneholder ingen taktikk eller strategi og blir kjedelig. Jeg ville likt å se noen eie småungene som løper i hundretusen bevæpnet med SMG, med utstyr som flash, stun eller smoke som eksempel. Tror det gjelder å spille utradisjonelt for å fange oppmerksomhet rundt et spill i Black Ops 2. Du kan lett starte med å ikke sprinte hver eneste meter...

Gleder meg til neste video for å se om kritikken blir møtt!
 
#11
  • Ikke lag sånne "BISHPLRRRUSJ"-lyder når du blir eid.
  • Ha et tema du holder deg til når du snakker, f.eks bruken av MMS kontra reflex, ting du vil se i neste spill i serien, hvem du hater mest i paradise, et eller annet. Blir jævla traurig å høre deg beskrive dagen din og mumle om ingenting bare for å si noe. Hvis det blir for vanskelig får du slutte å live-kommentere.
  • Jeg så deg ikke dra opp secondary en jævla gang så hvorfor du ikke dro med deg en launcher men i stedet valgte å være en jala fite ("eg e tshe ænti ér dud") er forbi meg.
  • Mer entusiasme.
  • Er du fra Sauda?
Takk for feedback, har veldig mye å tenke over :) Kommer fra liten plass kalt Nedstrand, 45min fra haugesund. :)

Når jeg blir stor skal jeg bli blogger.

Jeg synes det er dritkjedelig å se deg spille og jeg får kreft av alle former for Rogalandsdialekt. Hvor mange millioner tenåringer er det som poster videoer av at de spiller CoD og Battlefield egentlig? Hvor mange trenger vi?
Mine tips er:
-Ikke snakk
-Spill andre spill
-Finn på noe annet
Kan gi ett tips til deg:
Ikke se på videoene mine da viss du får kreft av de. :) Takk for dem sømmelige feedbacken :)

Du skriver da faen ikke bokmål, snørrvalp!
Beklager, skriver og snakker dialekt til vanlig.. :)

Alt over i tillegg til at du må for guds skyld slutte med det arrogante og døve tonefallet hvor du går opp på slutten av hver setning. Det er ikke sånn vi snakker i Stavanger og jeg skjønner at folk hater "dialegtå".

Dersom du skal fortsette med BO2 (ikke gjør det) så må du endre hele spillestilen din. Det du praktiserer er en generisk småungespillestil hvor du pælmer Bettys ved hver anledning, rusher i, dør, gjentar, gjentar, gjentar... Det er lite gjennomtenkt, inneholder ingen taktikk eller strategi og blir kjedelig. Jeg ville likt å se noen eie småungene som løper i hundretusen bevæpnet med SMG, med utstyr som flash, stun eller smoke som eksempel. Tror det gjelder å spille utradisjonelt for å fange oppmerksomhet rundt et spill i Black Ops 2. Du kan lett starte med å ikke sprinte hver eneste meter...

Gleder meg til neste video for å se om kritikken blir møtt!
Takk for feedbacken, som sagt veldig ny til dette å tar både hard og god feedback med et smil :)
Kommer ikke fra Stavanger, dialekten min er litt spesiell så jeg jobber med tonefallet. :)

Så litt, my non-pro tips:

- Du er litt kjedelig, altså ikke du som person, men du snakker likssom ikke så mye (se "WTF is..." for inspirasjon? Han er litt døll og driver med god gammaldags britisk tørrprat, men det er ihvertfall innhold).
- Muse og tastaturklikk, disse tar virkelig livet av meg, skaff deg en bedre mic, eller noe som kan eliminere de.
- Edit yo shit, kommenter heller ETTER at du har spilt, så kan du klippe ut døtid og ta med høydarene, og det hele sans muse/tastaturklikk (joa jeg vet at dette tar tid, men alt som skal være bra/populært tar jævlig lang tid, da spesielt i planlegging).
- Fem minutter med full-on-action > Femten av å se på deg spille (kunne liksågodt sett på wow-stream :qq: ).
- Moar NERDRAGE.
Takk for feedback :) Jobber med hele greia om å snakke. Føler det er litt lettere akkurat nå å holde på med live commentary/plays. Begynte med YT siden jeg syns det er veldig spennede, men har dessverre aldri vært den i "gjengen" som snakker noe særlig pga tidligere hendelser osv, trenger ikke å ta opp sånt, men ja jobber med saken å alt feedbacken din og andres vil hjelpe meg så tusen hjertelig takk :)

Takk for all feedbacken, mye som må jobbes med :)
Og igjen, hvis du ikke tåler den gammaldagse rogalandsdialektå mi så ikke se på videoene mine, jeg kan ikke forandre hvordan jeg snakker. Men tonefallet er noe jeg har veldig lyst å forandre på, men ting tar tid.. ! :)

Liker "så snakkast me" (og en smiley) i anførselstegn. Ikke egentlig, altså.
Neivell, bare til å slenge ut noen tips til hvordan jeg kan forbedre meg hvis du vil :)

Recordet denne litt før jeg fikk med meg feedbacken deres, er dette noe lunne bedre enn de siste? Holder på å fikse litt på lyden til miccen. Ser selv over videoene mine mange ganger for å se på mine feil og det er mye jeg må fikse på :)
Er BF3 mer underholdene enn cod? Begynner å like BF serien.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Yess. Det går an å trykke svar/reply på fleire innlegg etter som du vil svare på kommentarar, og ta dei etter kvart i samme innlegg. Slo innlegga dine saman for å gjere ting lettare å lese.

Så, min tilbakemelding: Greia med å sjå og høyre på ein kis som speler ymse spel og småpludrer litt over er det sikkert rom for, men ikkje hos meg. Grunnen til det, er at det vert veldig tydeleg at ein - som regel - berre set seg ned for nettopp å spele og småpludre litt, utan noko eigentleg mål. Resultatet av dette vert, om ein ikkje er ein dreven improvisator og vanvittig heldig med spelinga, møkk kjedelig å sjå på. For alle. Dersom nokon seier noko anna, så seier dei det for å vere greie med deg.

Mitt tips er å planlegge kva du skal ha med i videoen. Skal du syne fram nokre kule ting og prate om dei for å vise folk korleis dei får det til? Skal du syne fram ulike delar av eit spel, og gje folk din oppriktige meining om kor bra/dårleg spelet er? Uansett må du først finne ut kva du skal ha med, ta opp spelinga di slik at du får gode videoklipp av det som skal vere med i videoen, og så spele inn eit lydspor. Det lydsporet må du ha planlagt, skrive ned, øvd på og teke opp på nytt når du gjer feil, slik at du får det til utan fjas og med tydeleg uttale. Det er masse jobb, men det er det som krevst for å få til ein god spelvideo. Spesielt dersom du ikkje er van med å snakke foran/til folk, er dette viktig. Det å klare å kommunisere effektivt med folk, krev trening og ei bevisst haldning til korleis mottakaren oppfatter det du har å melde.

No får eg ærlig innrømme at eg berre haldt ut cirka tjue sekund av den Blops 2-videoen og at det kan hende at du allereie meistrer alt det eg skreiv opp, men det gadd eg ikkje sjekke ut fordi den videoen var så elendig. Dersom du øver på det eg skreiv opp, finst det ei sjanse for at fleire vil følge med på kanalen din.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#15
Jeg har ikke sett tubben din, men ett tips: du maa samle all responsen din i et innlegg, ikke syv.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#15
Det er veldig vanskelig å slå gjennom på Youtube i dag om du ikke snakker om kjendiser og andre populære videoer. Nå så ikke jeg noe særlig av videoene dine, men det du driver med er det allerede hundrevis av andre som gjør, og hvis folk skal se på akkurat deg, bør du helst ha ~det lille ekstra~. Finn gjerne på en ny vri som gir videoene dine et særpreg, og det lønner seg å satse på nye og populære spill når de kommer ut, siden folk ofte er mer interessert i det enn eldre spill.

Hilsen profesjonell Youtuber med over 9000 subscribers.
 
#16
Haha, ops :')

Yess. Det går an å trykke svar/reply på fleire innlegg etter som du vil svare på kommentarar, og ta dei etter kvart i samme innlegg. Slo innlegga dine saman for å gjere ting lettare å lese.

Så, min tilbakemelding: Greia med å sjå og høyre på ein kis som speler ymse spel og småpludrer litt over er det sikkert rom for, men ikkje hos meg. Grunnen til det, er at det vert veldig tydeleg at ein - som regel - berre set seg ned for nettopp å spele og småpludre litt, utan noko eigentleg mål. Resultatet av dette vert, om ein ikkje er ein dreven improvisator og vanvittig heldig med spelinga, møkk kjedelig å sjå på. For alle. Dersom nokon seier noko anna, så seier dei det for å vere greie med deg.

Mitt tips er å planlegge kva du skal ha med i videoen. Skal du syne fram nokre kule ting og prate om dei for å vise folk korleis dei får det til? Skal du syne fram ulike delar av eit spel, og gje folk din oppriktige meining om kor bra/dårleg spelet er? Uansett må du først finne ut kva du skal ha med, ta opp spelinga di slik at du får gode videoklipp av det som skal vere med i videoen, og så spele inn eit lydspor. Det lydsporet må du ha planlagt, skrive ned, øvd på og teke opp på nytt når du gjer feil, slik at du får det til utan fjas og med tydeleg uttale. Det er masse jobb, men det er det som krevst for å få til ein god spelvideo. Spesielt dersom du ikkje er van med å snakke foran/til folk, er dette viktig. Det å klare å kommunisere effektivt med folk, krev trening og ei bevisst haldning til korleis mottakaren oppfatter det du har å melde.

No får eg ærlig innrømme at eg berre haldt ut cirka tjue sekund av den Blops 2-videoen og at det kan hende at du allereie meistrer alt det eg skreiv opp, men det gadd eg ikkje sjekke ut fordi den videoen var så elendig. Dersom du øver på det eg skreiv opp, finst det ei sjanse for at fleire vil følge med på kanalen din.
Så må du huske at jeg er ny til dette, sånt tar tid, takk for feedbacken.

Det er veldig vanskelig å slå gjennom på Youtube i dag om du ikke snakker om kjendiser og andre populære videoer. Nå så ikke jeg noe særlig av videoene dine, men det du driver med er det allerede hundrevis av andre som gjør, og hvis folk skal se på akkurat deg, bør du helst ha ~det lille ekstra~. Finn gjerne på en ny vri som gir videoene dine et særpreg, og det lønner seg å satse på nye og populære spill når de kommer ut, siden folk ofte er mer interessert i det enn eldre spill.

Hilsen profesjonell Youtuber med over 9000 subscribers.
Takk for feedbacken, kommer til å bruke mesteparten av påskeferien på å tenke gjennom dette, god påskeferie! :)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#17
Virker som du tar kritikken godt ihvertfall, det er veldig viktig så veldig bra! Ville hørt på det Yetipants skriver her, planlegg hva du skal ha med åg legg gjerne på kommentarene etter at videoene er laget, selv om evt. raeging alltid er gøy.

Edit: Og jo du har mange konkurrenter som Sjutten sier, om mulig forsøk å finn en unik vinkling.

Men for all del, om dette er noe du vil gjøre er min anbefaling å ikke slutt! Ingen er eksperter fra dag 1 uavhengig av hva folk tror eller forventer, om du fortsetter å jobbe med det, ta i mot kritikk åg forbedre deg vil dette bli bra det!
 
#18
Virker som du tar kritikken godt ihvertfall, det er veldig viktig så veldig bra! Ville hørt på det Yetipants skriver her, planlegg hva du skal ha med åg legg gjerne på kommentarene etter at videoene er laget, selv om evt. raeging alltid er gøy.

Edit: Og jo du har mange konkurrenter som Sjutten sier, om mulig forsøk å finn en unik vinkling.

Men for all del, om dette er noe du vil gjøre er min anbefaling å ikke slutt! Ingen er eksperter fra dag 1 uavhengig av hva folk tror eller forventer, om du fortsetter å jobbe med det, ta i mot kritikk åg forbedre deg vil dette bli bra det!
Tusen takk for den litt vennligere feedbacken. Jeg skal ikke slutte med det første! :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Så må du huske at jeg er ny til dette, sånt tar tid, takk for feedbacken.
Vel, joa, det var derfor eg prøvde å gje deg nokre tips. "Eg er ny til dette", "eg er ikkje van med å snakke for eit publikum", sånne ting er lettvinne bortforklaringer. Eg prøver å forklare korleis dette funker. Sjutten peikar òg på at spelpreik på Youtube er noko hundrevis av andre driv med, så du må faktisk tenke grundig gjennom korleis du skal lage videoene dine viss nokon skal gidde å sjå på dei. Det er ikkje meininga å vere frekk eller spydig, men du vert ikkje betre av å unnskylde deg med at du er ny og difor er det greit å slurve.
 
#20
Ja, unnskyld, takk for tipsene, men da får jeg vel prøve meg på det, har hele påskeferien på meg til å jobbe med det. :) Men i tillegg så tar sånt tid når en er ny til dette, men jeg er helt med på alt det både du og alle de andre har sagt.

  • Ikke lag sånne "BISHPLRRRUSJ"-lyder når du blir eid.
  • Ha et tema du holder deg til når du snakker, f.eks bruken av MMS kontra reflex, ting du vil se i neste spill i serien, hvem du hater mest i paradise, et eller annet. Blir jævla traurig å høre deg beskrive dagen din og mumle om ingenting bare for å si noe. Hvis det blir for vanskelig får du slutte å live-kommentere.
  • Jeg så deg ikke dra opp secondary en jævla gang så hvorfor du ikke dro med deg en launcher men i stedet valgte å være en jala fite ("eg e tshe ænti ér dud") er forbi meg.
  • Mer entusiasme.
  • Er du fra Sauda?
Foresten, jeg bruker ikke secondary p.g.a jeg bruker 3 attachments på Primary. :)