Ny Resident Evil 5 info.

#1
I følge xbox360.qj.net har Takeuchi kommet ut med følgende detaljer

SITAT
He's pitching that this next RE installment that's coming out for both the 360 and PS3 could only possibly be available by 2008. "Ouch," you might be saying. That really is a long wait, indeed. However, the wait could just be worth it. Takeuchi states that Capcom wants the picture rate to run on 60fps. Lovely.

The engine they're using makes it possible for them to produce realistic facial expressions and animations. They're even boasting of some good hair days for the characters as each strand of hair would be modelled from root to tip!

Takeuchi reveals that RE5 would have more interactive environments this time around - much more interactive than its predecessors. More than this, he even hints that hot and cold temperatures would play a crucial element in the gameplay. The temperature of your surroundings would supposedly determine your character's stability.[/b]
2008... Det er et helt år til det, gutter.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#2
Resident Evil 1 - 96'
Resident Evil 2 - 97'
Resident Evil 3 - 99'
Code Veronica X - 01'
Resident Evil 4 - 05'

Tok seks år før serien fortsatte i gammelt spor (mellom 1999 og 2005). Og åtte år hvis vi teller bort spillene som egentlig ikke er noe verdt. 2008 er ikke lenge til til sammenligning.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#3
Heldigvis har jeg tre RE-spill tilgode å spille, så det blir ikke så ille å vente til 2008. Jeg håper forresten at Sherry er med i dette spillet.
 
#4
Jeg har kjøpt Resident Evil 2, 3, Veronica X og Zero. Jeg glemmer stadig at jeg ikke liker den serien, og alle spillene har blitt solgt. Det er styringen. Jeg takler det ikke. Jeg klarer den ikke, og jeg får derfor ikke noe annet en frustrasjon ut av å spille de. Resident Evil 4 derimot var et knallspill.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#5
Rart det der, har kjøpt 1 2 og 3 på diverse tidspunkt jeg også. eneren var remake, og den spilte jeg vel et par 4-5 timer. Toeren spilte jeg ca. like lenge. 3-eren fikk jeg ikke spilt mye. Har heldigvis ikke betalt mer enn ca. 100-200 for hvert enkelt av dem. Allikevel turte jeg å betale fullpris for nr. 4, og det er heldigvis, som du sier genialt.
 
#6
Hm, synes alle spillene var gode på hver sin måte av de vanlige spillene (altså RE 1-4) pluss Code Veronica og Zero. Men jeg synes virkelig ikke at RE 4 hadde noe særlig bedre styremåte enn de andre spillene. Uoversiktlig kamera og litt for treg og klumpete kontroll. Men dårlig styremåte i den serien der har jeg etter hvert blitt så vant til at det gjør meg ikke så mye. Men synes det er merkelig at alle skryter styremåten slik opp, for sammenligner du den med nærmest ethvert PC-spill i samme noenlunde samme sjanger, så er det ikke så mye å skryte av.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Cluet er vel at RE4 er en velsignelse sammenlignet med voldtekten som er de eldre RE-spillene. Men jeg er klart enig i at Capcom snart kan gløtte på kalenderen og lese et par bøker om grensesnittdesign, ja.
 
#8
Pøsh, cluet er at hele spillet er designet rundt denne styremåten. Hadde man hatt like fri styring som i f.eks Max Payne hadde det ikke vært noe annet enn et helt vanlig tredjepersons skytespill. Slik som det er, however, føles alt langt mer klaustrofobisk og intenst. AIen i spillet er for eksempel veldig glad i å sirkle deg og angripe bakfra, men forsøker man å unngå dette ved å ha ryggen mot en vegg flokker de seg rundt deg og man tvinges til å bane seg framover. Det handler med andre ord ikke om å være best og raskest mulig til å sikte og skyte, men om den konstante søken etter full oversikt. Det har et veldig mye mer spennende tempo enn de fleste andre actionspill nå til dags og dette er mye på grunn av den med vilje begrensende kontrollen.

Kort sagt er vel poenget mitt at det enkleste ikke alltid er det beste. I RE4 synes jeg at de har klart å skape en veldig spennende dynamikk uten å gjøre ting urettferdig eller frustrerende.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Det har hendt noen ganger i RE4 at jeg har dødd fordi kontrollsystemet har vært for upresist, og da er det ikke bra nok, rett og slett. De tidligere RE-spillene er vel alle enige om at ikke er bra nok, men jeg synes ikke Capcom kan si seg fornøyd helt enda, gitt.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#10
De to første RE-spillene er jo de beste og det er ikke noe galt å si om kontrollsystemet. Eneste jeg savner er at man kan snu seg raskt, som man kan i de senere spillene.

Og her er forresten en liten godbit fra RE1: http://www.audioatrocities.com/games/residentevil/clip10.mp3

Ingen tvil om at dette spillet har verdens beste dialoger :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Det ville ikke vært noe galt å si om kontrollsystemet hvis mennesker hadde samme fleksibilitet og bevegelsesmønster som panservogner. Skjerpings, mann; jeg er i elendig form, og jeg er mer lett på foten enn Jill og kompani.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#12
Jeg driter i hvor urealistisk det er så lenge det er kult å spille :p
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Nå blir vel ikke kontrollen så mye mer nøyaktig i 5 all den tid de fortsatt bruker stikker? Hint hint. :p
Hvor ble det foresten av porten av 4 til PC? Har vært annonsert i evigheter.
 
#15
SITAT(Yetipants @ 23.12.06, 11.14) 43573
Det har hendt noen ganger i RE4 at jeg har dødd fordi kontrollsystemet har vært for upresist, og da er det ikke bra nok, rett og slett. De tidligere RE-spillene er vel alle enige om at ikke er bra nok, men jeg synes ikke Capcom kan si seg fornøyd helt enda, gitt.
[/b]
Gidder du å nevne hva sittuasjonene var, for jeg opplevde det aldri som at jeg døde på grunn av at kontrollen var upresis. Den er ikke helt perfekt, nei, men til å være det første actionspillet som tok ibruk det oppsettet så må jeg si at de var farlig nære en perfekt flyt.

GarlandG: Nummer 4 er best :argh:
 
#16
Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ha problemer med styringa, har spilt alle RE spilla.. og har aldri hatt noe særlig problemer med å styre meg rundt/dodge'e zombies etc.
Kun på RE4, de første gangene jeg spilte det.. så var det uvant at kamera vinklingen hang rett oppi deg. Men det er bare en vanesak. Har sikkert runda RE4 8 ganger eller no, nå merker jeg det ikke engang.
 
#17
SITAT(Morbo @ 23.12.06, 03.06) 43560
Pøsh, cluet er at hele spillet er designet rundt denne styremåten. Hadde man hatt like fri styring som i f.eks Max Payne hadde det ikke vært noe annet enn et helt vanlig tredjepersons skytespill. Slik som det er, however, føles alt langt mer klaustrofobisk og intenst. AIen i spillet er for eksempel veldig glad i å sirkle deg og angripe bakfra, men forsøker man å unngå dette ved å ha ryggen mot en vegg flokker de seg rundt deg og man tvinges til å bane seg framover. Det handler med andre ord ikke om å være best og raskest mulig til å sikte og skyte, men om den konstante søken etter full oversikt. Det har et veldig mye mer spennende tempo enn de fleste andre actionspill nå til dags og dette er mye på grunn av den med vilje begrensende kontrollen.

Kort sagt er vel poenget mitt at det enkleste ikke alltid er det beste. I RE4 synes jeg at de har klart å skape en veldig spennende dynamikk uten å gjøre ting urettferdig eller frustrerende.
[/b]
Helt enig. Man føler hele tiden at det er noen bak seg. Veldig mye av spenningen i spillet ligger her.
Hva jeg mener med at styringa i de andre spilla er dårlig er som yetipants her påpekte. Ting tar for langt tid, uten at det er noen god grunn for det. Skal du sikte tar det tid. Så skal du velge om du skal sikte lavt, høyt, eller i midten. Å dette gjøres saaaaaakte. De skyter sakte, går sakte(duh) og løper sakte. Åpner dører sakte, reiser seg sakte, slår fiender som biter deg sakte og bruker ting sakte. Alt går så fordømt sakte at det ikke på noen måte er en spillform som passer for meg. Men for all del. Det er jo en god del som forguder de spillene, og det kan jeg absolutt forstå hvis de takler styringen.
 
#18
Eksakt hvor klager Yeti på at spillene er urealistiske? Han klager på at kontrollene er ræva... Skal vedde for at han ikke ville klaget på at Jill og co kunne hoppe 5 meter og ta triple saltoer så lenge det hadde føltes naturlig..
 
#19
Anbefaler Resident Evil Outbrake File #1 og file #2

Veldig undervurderte spill -_-

Jeg er langtids fan av hele resident evil serien, og fremtil Resident evil 4 så var Resident evil 1 favoritten.

Nå er det delt første plass.

Men resident evil 1 er fortsatt det mest "skremmende" av samtlige spill.

Det har vel også noe med nostalgien å gjøre, jeg husker så utrolig godt at jeg en kald høstkveld i 1995 kjøpte Resident evil 1 og løp hjem å satte den inn i playstation min. Det var en av mine største spillopplevelser, og jeg husker det som om det var igår.

Selv om Resident evil serien har hatt sine nedturer (dead aim) så står den fremdeles ut som en av tidenes mest suksessfulle og inflytelsesrike spillserier, og alle som ikke har spillt alle spillene. sett i gang!! :D
 
#20
SITAT(Ichimonji @ 24.12.06, 01.42) 43681
[...] Det har vel også noe med nostalgien å gjøre, jeg husker så utrolig godt at jeg en kald høstkveld i 1995 kjøpte Resident evil 1 og løp hjem å satte den inn i playstation min. Det var en av mine største spillopplevelser, og jeg husker det som om det var igår.[...]
[/b]
Skriveleif eller husker du dårligere enn du sier? :p