Ny spillutgiver åpner dørene

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
...Gamecock. Det vil si engelsk for "kamphane". Selskapet er visstnok bygget opp av veteraner fra salige God Games, som jo var en trivelig bande. Med på laget har de eks-Bungie-folk, og noen som later til å ha stjålet art-director fra Double Fine. Virker lovende, med andre ord.

Men drit i det, de kalte selskapet for Spillkukk. Andre alternativer:

- Lekepenis
- Morokølle
- Spas-spak
- Skøyersnekker
- Festsjark
- Partypikk

Flere gode forslag?

PS: Sjekk ut hjemmesida. Ganske festlig, og Meet The Team-sida har en barsk Survivor/Kelis-mashup. :D

Synes navnet er ypperlig vare, jeg. Alles oppmerksomhet ble jo rettet den veien, og det er sjelden negativt.

Eller som Mike Levine sa det selv i et intervju på Adventure Gamers i går:

"We figured after "Wii" — anything goes."

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers, det spillet som fikk meg til å slenge ut "art director fra Double Fine"-kommentaren heter Insecticide. Et spill med stilig tegneseriegrafikk som foregår i en fremtidsverden hvor insekter har utviklet seg til å bli den dominerende rasen, og her trer man inn i rollen som etterforskerteamet Chrys Liszt og Roachy Caruthers (pinlige ordspill ohoi), på sporet av en farlig drapsmann. Vi blir lovet et ekte action-adventurespill med masse skyting, etterforsking og en spennende historie. Mine tanker går umiddelbart til spill som Beyond Good And Evil og Psychonauts når jeg leser slikt, og det lover svært lite dårlig, for å si det på den måten. :sikle:

Utviklerne - som består av veteraner fra blant annet LucasArts og Industrial Light & Magic - har lite info tilgjengelig enda - bare generell informasjon om spillet og noen konsepttegninger (edit: Kort teaser-videosnutt også) - men lanseringsdatoen er klar: Juletider 2007. Dette er et spill jeg garantert kommer til å følge med på framover, og som jeg også sikkert kommer til å bli skuffa over at blir utsatt til høsten. :(