Nybegynner på Tekken

oma

Village Drunk
må bare si nå, før du bruker for mye tid på det, at 10 comboer er egentlig ganske stor waste, last ned combovideoer av dem du vil lære deg, se godt igjennom tekkenzaibatsu og lær deg (til å begynne med) en slik "top 10 moves" greie som de ofte har der, 10 komboer tar mye liv, men helst kun mot noen som ikke kan beskytte seg... XD

www.youtube.com er bra sted å søke etter kamper, feks "tekken 5 jin" så får du opp noen kamper du kan hente ting fra

10-hit comboer kan være bra for noen karakterer hvis du bryter av etter 3-4 hits, men ellers er det egentlig bare waste å lære seg dem fullt ut.

Jeje, da er det vel ikke noe vits å lære seg dem fullt ut da :p Dog de er jo ikke så vanskelige å huske. Husker en på 7, dog det er en standardkombo og dem vet vel folk stort sett hvordan de skal avslutte. Det mest vriene er timinga (særlig etter 1+4).

3, 2, 4, 3, 1+4, 2, 1
(1+4 er et helvete å utføre uten hotkey, zomg)

Hva er forskjellen på Devil Jin og Jin? Devil Jin blir så overkill med de vingene osv., så jeg håper vanlig er like sterk :p

EDIT: Det var ikke kommet ut enda i Norge, men jeg forhåndsbestilte :p Nå betaler jeg 1 krone når jeg skal hente spillet 13. september.
EDIT2: Jeg gelder meg som et lite barn! Minner meg om da jeg venta på FFVIII og FFIX, :eek:

SITAT(edahl @ 14.08.06, 11.34) 19527
Jeje, da er det vel ikke noe vits å lære seg dem fullt ut da :p Dog de er jo ikke så vanskelige å huske. Husker en på 7, dog det er en standardkombo og dem vet vel folk stort sett hvordan de skal avslutte. Det mest vriene er timinga (særlig etter 1+4).

3, 2, 4, 3, 1+4, 2, 1
(1+4 er et helvete å utføre uten hotkey, zomg)

[/b]
gjør en av shoulder buttons til 1+4 feks L1 er 1+4 (LP-RK) det er lettere, for da slepper du å trykke på to knapper samtidig :D
og jin har noen andre moves med 1+4 tror jeg så det hadde vært greit å bruke en hotkey til det.

SITAT(Infamous @ 14.08.06, 15.51) 19538
gjør en av shoulder buttons til 1+4 feks L1 er 1+4 (LP-RK) da blir det mye lettere for deg, for da slepper du å trykke på to knapper samtidig. :D
[/b]
Hehehe, jepp! Jeg har satt den på L1, og LP+RP på R2. Det er til henholdsvis Heihachi og Jin, mens L1 virker ganske ubrukelig til Heihachi. Eneste kjipe er at 1+4 er ganske lett å slippe unna (dukk, poke) og kan lett herpe en lang kombo (virker det som, hheh).

Dæven, finnes ikke værre enn å skulle velge en karakter å trene seg opp i. Ling, Jin, Heihachi, Bryan, Yoshimitsu, Julia og Lei :p

Hvorav de tøffeste er Ling, Jin, Heihachin, Bryan, Yoshimitsu, Julia og Lei (samt forsåvidt også Hwoarang). Men så har jeg ingen av Tekken 5 karakterene og det plager meg. Nå trener jeg på Jin og Heihachi, og skal prøve å ikke ombestemme meg for mye i første omgang, for det har jeg det med å gjøre :/

EagleJin

Bear Necessity
Pah.. Spill alle sammen og bli med i Battle of the Spørsmålstegn! :D (team battle - 8 chars - trykk start for tilfeldig valg ^^)

Hihi, jeg blir med på det! Dog jeg er ikke så flink at det i utgangspunktet har noen hensikt :p En eller annen får en easy win, men det er kanskje ikke så farlig.

Woho, begynner å få litt teken på Jin. Kommer meg til Stage 6 på hard uten for masse mikkel. Et er en stor improvement i forhold til... igår :p Jeg lærte meg en god del nye moves nå, så jeg må bare la dem synke inn.
1~2~3~4~4~3>[4~3] :) l33t

EDIT: >!<

Hehe gærent...

Nå skal du få et bra tips her.. Start å spill med Feng, han er bedre, lettere å bruke ++ enn Jin.

Feng har masse bra triks så du kan klare deg bra med han uten mange comboer og slikt.
Du kan bare fortsette å spille med Jin, ikke noe galt med det men han er ikke en enkel person å bruke og siden du nettopp har starta er det bra å bruke Feng. Bli bra med han så etterhvert kan du lære deg Jin :D

Love Hugs :elsk:

Hihi. Det som suger: Jeg har ikke Tekken 5! Forhåndsbestillte som sagt DR idag, men får det ikke før 13. september, så kan like gjerne bli god med Jin :p Stage 6 på hard uten hassle er kanskje ikke så jævlig imponerende, men med tanke på at jeg ikke klarte 1 igår har det gått rett i været :) Holder meg til Jin en stund. Skal legges til at jeg har spillt Tekken en stund, men lite, og ikke for å faktisk bli bedre :p Men dette er faenmeg morro :D

EDIT: var/ER morro

oma

Village Drunk
jeg vil prøve å råde deg til å ikke velge en top tier character, som : bryan, steve, nina, feng

jin er kul XD

Hihi, jepp, Jin er bøs :D

Hvorfor ikke en top tier character? Steve er jo drittøff: Han KAN jo faktisk ikke sparke, hahah.

EDIT: Dog Dragonuv er også drittkul. Heh, jeg bestemmer meg når jeg får DR jeg :)

Er det ikke DR du skal spille? Der jo ikke Steve og Feng top tiers...

Omar du bruker jo Steve selv så hehe bra du råder han i å ikke bruke top tiers :p

edahl prøv Bryan du kommer til å like han... Enkel og bra! Men fortsett med Jin han er jo kjekk og smelter mange små gutters hjerter eller hva Infamous :hehe:

Love Hugs :elsk:

Er det så stor forskjell mellom de to da? Jeg bør jo kunne spille PS2 og, men det er kanskje ikke SÅ stor forskjell? DR kommer vel dit etterhvert uansett, så da er det vel hipp som happ.

Ja, Bryan er bøs :D Jeg digger det drittraske 3-4 slag på rad-movet hans! :D Men så var det Dragonuv og da, som ser så jævlig kul ut, og som slåss tøfft også. Og Raven. Jeg kommer til å ende opp med alle ... :eek: Men jeg må vente til jeg får det, gråte.

13. september! Hvorfor er verden så ond mot meg!?

NiloPilo, du som sa det var ute; hvor får man tak i det? :eek:

EDIT: Er det noen her på forumet som treffes oftere enn RBN f.esten? I Oslo altså.

oma

Village Drunk
hugs: jaja, men jeg bruker ikke steve for utenom kamper der jeg ser at min vanlige spillestil ikke funker, men nå når counterpick ikke er tillat, så må jeg nok belage meg på å spille ein av dei kule charsa istedenfor XD :p

Når det gjelder valg av spiller, velg den du liker best! Enkelt og greit.
Når det gjelder top tiers som Steve, Bryan, Feng, Nina osv...bryr jeg meg lite om. Du velger den spillern du syntes er kul.
Jeg personlig hater stilen til Bryan, Steve, Nina og Feng. Jeg liker bedre Law, Baek, Lei og Jin. Men igjen det er snakk om smak.

Vi ser jo idag at Lei vinner ingen store turneringer i Korea, Japan og Usa, mens steve, feng og bryan voldtar alt. Det er jo bevis på at top tiers finnes.

Top tiers er jo characters som er lett å lære, gode pokers, bra punishers, bra dmg generelt, wall og uten.
Men Lei er jo en av de beste pokes charactern i spillet, han har utrolig gode mix-ups, men er ranka som crap rank fordi han ikke klarer å punish'e, har ikke dmg for 6 flate øre og utrolig vaskelig å bruke.

La oss bare ta Versus, fleste fikk kanskje med seg at Matt fra Polen (Julia spiller) kom på 2. plass.

Julia spiller...med "Julia fan" i nicket sitt

Du er god med den du liker best...

Jess, jeg bryr meg ikke noe egentlig om top tiers ideheletatt. Eneste problemet er at ALLE er så jævlig tøffe :p Men som sagt vil det jo vise seg bedre når jeg får DR. Jeg skal spørre på div. EB-Games idag om de har en versjon av US, og hvis ikke skal jeg be Stovner-EBen bestille en fra nettet, så jeg får det fortere. For for de som ikke visste det kan alle DR-versjoner Ad-Hoce med alle andre :)