Nye Phantom bilder.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@19.05.2004, 22.20
Det eneste positive med en konsoll som er dømt til å feil er at de alltids kan plukkes opp når det har skjedd til en ekstremt god pris og skaffe seg de få gode spillene som faktisk kom til den til en like god pris (les: Dreamcast).

Blasfemi! Trekk det tilbake med en eneste gang :mad:

Få gode spill på dreamcast? Jeg vil tørre å påstå at den hadde den største ratio'en av bra spill i forhold til antall utgivelser! Foreslår at du tar deg en rundre å finner noen av de rundt 40 ekstremt gode titlene dreamcast har å by på :tommelopp:

Skal vi starte dette igjen? Høh...

jeg oppfordrer alle til å vise denne listen med 40 EKSTREMT gode titler til DC. Jeg driter i ratio også, for det er ikke snakk om det når jeg spiller spillene. DC fanboys har lett for å plukke frem alt og ingenting og kalle det for et AAA tittel, noe de i 90% av tilfellene ikke er. Det forskjell på halvgode titler og AAA titler. Uansett, blasfemi eller ikke... denne DC'en er utrolig oppskryt av fanatiske etterfølgere og 50% av tilhengerne er uansett SEGA fanboys som så og si er obligatoriske tilhengere av hvilken som helst konsoll som kommer fra SEGA.

Forøvrig hvis DC har så mange stortitler som en skal ha det til kan jeg med hånden på hjertet at jeg har fler stortitler på Amiga harddisken min enn DC har sammenlagt.

Jeg er ikke fanboy, men alt annet enn det som finnes suger, fordi jeg ikke skal åpne for noe annet enn det jeg har. Kommer til å suge med nytt kontrollsystem, nedlastingsmuligheter, massiv hardware og PC støtte. *buhuuu*

Er det ingen som merker gc vs xbox vs Ps2 topicene igjen i dette her? Dere river, sparker og alt tilbehøret før noe kommer ut, og er totalt imot det mens det fortsatt er på utviklingsstadiget! Trodde ikke det var mulig, jeg!

Nå kommer sikkert noen ekstremt morsomme, sarkastiske vitser ... :ehm...:

Hvorfor tar alle opp dette med fanboys/fanatikere hver gang det kommer en å sier sin mening? Hver gang noen er possitive til Nintendo, så kommer det en kommentar tilbake om at den personen er en Nintendo-fanboy. Og kommer det en å sier at Dreamcast hadde mange gode titler i gjennom sin levetid, så er også den personen plutselig en fanboy.

Forøvrig hvis DC har så mange stortitler som en skal ha det til kan jeg med hånden på hjertet at jeg har fler stortitler på Amiga harddisken min enn DC har sammenlagt.
Og med den uttalelsen, så må vel du være en ihuga Amiga-fanboy?

Sporer litt vel av her nå, men jeg synes det er ganske så patetisk å stemple hver eneste person som en fanboy fordi den personen mener noe annet enn andre.

-------------------------------------------------

Når det kommer til Phantom, så er den for meg helt uinteressant. I hvert fall så langt. Grell kontroll også. Og jeg liker ikke dette med å laste ned spill.

Opprinnelig skrevet av Burton@20.05.2004, 00.25
OMBESTEMT MEG!

Først såg den ut som no makkverk, men etter at storebror'n fortalte at den visst nok skal kunne spele alle typer spel (Xbox-spel, PS2-spel, GC-spel, PC-spel osv.) ombestemt eg meg med ein gong!
Herregud, tenk på det då! :tommelopp:
Brodern har røyka igjen. be ham søke hjelp!

Noe sånt er så åpenbart umulig at jeg ikke trenger å forklare hvorfor det aldri kommer til å fungere (ihvertfall ikke før om ekstremt lenge)

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@20.05.2004, 02.59
Og med den uttalelsen, så må vel du være en ihuga Amiga-fanboy?
Skal innrømme at jeg er en smule fanatisk over amiga'en min. Men det var ikke det som var poenget. Poenget var at mange av disse titlene som kalles for stortitler til Dreamcast i sannhet bare er helt greie titler med kanskje en smule orginalitet i seg. Derfor sammenlignet jeg med å si at i så tilfelle kunne finne nærmere 300 titler til Amiga som også kvalifiserer seg som stortittel, dersom for eksempel Crazy Taxi er en stortittel uten like, eller Headhunter for den saks skyld.

Jeg vet i realiteten at jeg skal slite litt for å finne 300 såkalte stortitler, eller systemsellers eller hva farsken du vil kalle det til amiga'n, men DC fans vil søren meg ikke innse at denne regelen ikke gjelder for DC. Spill som generellt ville blitt ansett som titler såvidt over middels karakter blir fort klassikere i øyne på en fanboy og særlig med rette navnet bak seg. Super Mario Sunshine anyone? Helt grei tittel, men langt fra noen stortittel som fortjener å selge GC alene. Hadde det vært noe annet enn mario eller Nintendo vil jeg nok tro den ville fått langt verre karakterer og så videre enn det har gjort.

Det var bare det jeg ville frem til med den anologien.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@20.05.2004, 04.16
...dersom for eksempel Crazy Taxi er en stortittel uten like, eller Headhunter for den saks skyld.
Crazy Taxi vil jeg faktisk si er en ganske stor tittel, i hvert fall da den kom på Arcade, men også når den ble utgitt til Dreamcast. Det er en klassiker i mine øyne. Da det først kom, så var det vel ganske så originalt også.

Headhunter derimot, er ingen stortittel (ikke i nærheten engang).

Ja, jeg er også klar over at mange spill originalt var stortitler, men det er ikke alle som i ettertid kan kalles stortitler.

Hvor mange var det som brydde seg noe særlig om Crazy Taxi 3 når den kom til Xbox? Spillet er identisk med Crazy Taxi 1 og 2, og i tillegg inneholder det disse to spillene PLUSS alt det nye med Crazy Taxi 3. Likevel vil jeg ikke si at dette er en stortittel til Xbox. Er Crazy Taxi 1 og 2 fortsatt stortitler?

Stortitler vil jeg anse som spill som for eksempel Metal Gear Solid, Final Fantasy VII, VIII og IX, Gran Turismo, Ninja Gaiden (muligens, får se om noen år), Pirates!, Super Mario 64, Conker's Bad Fur Day, Shenmue. Alle disse spillene er like gode i dag (minus Ninja Gaiden, som kanskje vil være like bra om noen år) som de var da de kom ut. Crazy Taxi har hvertfall mistet mye av glansen etter å ha spillt det noen timer på PS2 og DC senere. Det er noe med holdbarheten i spillet som er noe avgjørende for at et spill skal få æren av å bli kalt for stortittel i mine øyne. Crazy Taxi har ikke mye holdbarhet.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@20.05.2004, 04.54
Ja, jeg er også klar over at mange spill originalt var stortitler, men det er ikke alle som i ettertid kan kalles stortitler.

Hvor mange var det som brydde seg noe særlig om Crazy Taxi 3 når den kom til Xbox? Spillet er identisk med Crazy Taxi 1 og 2, og i tillegg inneholder det disse to spillene PLUSS alt det nye med Crazy Taxi 3. Likevel vil jeg ikke si at dette er en stortittel til Xbox. Er Crazy Taxi 1 og 2 fortsatt stortitler?

Stortitler vil jeg anse som spill som for eksempel Metal Gear Solid, Final Fantasy VII, VIII og IX, Gran Turismo, Ninja Gaiden (muligens, får se om noen år), Pirates!, Super Mario 64, Conker's Bad Fur Day, Shenmue. Alle disse spillene er like gode i dag (minus Ninja Gaiden, som kanskje vil være like bra om noen år) som de var da de kom ut. Crazy Taxi har hvertfall mistet mye av glansen etter å ha spillt det noen timer på PS2 og DC senere. Det er noe med holdbarheten i spillet som er noe avgjørende for at et spill skal få æren av å bli kalt for stortittel i mine øyne. Crazy Taxi har ikke mye holdbarhet.
Selv om Crazy Taxi 2 og Crazy Taxi 3 ikke ble så bra (jeg vet ikke - har ikke spilt dem), så gjør ikke det Crazy Taxi (1-ern) dårligere. Og jeg sa ikke at Crazy Taxi var en stortittel - jeg sa at det var en ganske stor tittel. Ikke alle liker de samme spillene heller, så det har vel noe med smak og behag å gjøre også.

Mange bra titler du nevner der som godt kan regnes som store titler (har ikke prøvd alle da). Men det er jo flere av dem. Husk at i "Spillegal's Topp 31", så ble det nevnt 280 forskjellige spill. Så folk har forskjellig oppfatning av hva som er storspill eller ikke.

En som er veldig glad i Dreamcast-en sin, mener nok det er flere stortitler på den, enn en som ikke er så glad i Dreamcast. Personlig synes jeg Dreamcast hadde et godt utvalg, men jeg kan jo nevne at jeg var på kanten til å skulle selge den også (men ombestemte meg da jeg fikk Shenmue og Soul Calibur).

----

Og der gikk vi fra Phantom-diskusjon, og over til Dreamcast-diskusjon... :blunk:

Hehe ja er klar over at smaken er som baken. Men skal vi begynne å kalle alle spill for stortitler så blir det til slutt ingenting som heter stortitler lenger, for du vil alltid finne noen som liker enkelte spill ekstremt godt, selv om det er dårligere enn det verste du kan tenke deg i realitet. Det finnes stortitler og det finnes stortitler, om du skjønner hva jeg mener. Crazy Taxi hører til den svakere varianten. Smak og behag, greit nok. Men jeg har ennå til gode å forstå en DC fan som setter Crazy Taxi på linje med Metal Gear Solid, Shenmue og Soul Calibur. Derfor synes jeg det finnes langt færre stortitler på DC enn det som blir gitt uttrykk for av nettopp DC fansen.

Men vi sier stopp der... tror jeg. Det var jo om Phantom. Selv om dette egentlig var en mye mer engasjerende og i mine øyne interessant diskusjon... :D

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@20.05.2004, 03.10
jeg oppfordrer alle til å vise denne listen med 40 EKSTREMT gode titler til DC.
ok, kanskje ikke ekstremt gode, men jeg tør påstå disse er veldig gode:

Soul Calibur
Tony Hawk's Pro Skater 2
Tony Hawk's Pro Skater
NFL 2K
Resident Evil Code: Veronica
Rayman 2: The Great Escape
Quake III Arena
Virtua Tennis
Skies of Arcadia
Crazy Taxi
Dead or Alive 2
Jet Set Radio
Shenmue
Phantasy Star Online
Marvel vs. Capcom 2
Metropolis Street Racer
Test Drive Le Mans
NBA 2K
Unreal Tournament
MDK2
Street Fighter Alpha 3
Grandia II
Samba de Amigo
Sonic Adventure
Tennis 2K2
Legacy of Kain: Soul Reaver
Shenmue II
Power Stone 2
F355 Challenge
ChuChu Rocket
Power Stone
Daytona USA Online
Typing of The Dead
Space Channel 5
Sega Rally 2
Ecco the Dolphin: Defender of the Future
Bomberman Online
The House of the Dead 2
Virtua Fighter 3
Outtrigger

Over halvparten er disse er faktisk laget av Sega selv også og de flest var eksklusive til Dreamcast. Også antall originale og nyskapende spill var ekstremt høyt. Dreamcast var tiden da Sega var på sitt kreative høyepunkt etter min mening. Og ikke minst at alle disse spillene kom ut i løpet av bare to år (høsten '99-høsten '01).

Forresten, Crazy Taxi 2 og 3 var ikke noe dårligere enn originalen. Problemet var at de ikke la til noe nytt. Det var det samme gamle om igjen. Det var nesten meningsløst å skaffe seg CT2 hvis man hadde CT fra før...

Crazy Taxi har fortsatt holdbarhet her. Det er ikke en type spill jeg spiller alene i flere timer, men når det er vorspiel her i gården så blir Crazy Taxi tatt fram bestandig...

Opprinnelig skrevet av Burton@20.05.2004, 00.25
OMBESTEMT MEG!

Først såg den ut som no makkverk, men etter at storebror'n fortalte at den visst nok skal kunne spele alle typer spel (Xbox-spel, PS2-spel, GC-spel, PC-spel osv.) ombestemt eg meg med ein gong!
Herregud, tenk på det då! :tommelopp:

hmm...

tror du MS nintendo og sony hadde gått med på det der...?
jeg mener; " nå slipper du å kjøper vår konsoll, og vår! og vår! fordi
nå kommer phantom, som spiller alle spillene til våre konsoller!
da taper vi masse penger, men penger er vell ikke det viktigste i livet?"

og skulle denne tingen ( som har nesten utdaterte specs. allerede )
emulere xbox, ps2 og GC? jeg er ikke en l33t haXX0r ( bare en sl33pz0r ) ,
men tilogmed jeg skjønner at det ikke er mulig.

og hvor har du det fra at emulatorer ikke er lovlige?

Opprinnelig skrevet av Kilik@20.05.2004, 04.54
Soul Calibur
Tony Hawk's Pro Skater 2
Tony Hawk's Pro Skater
Resident Evil Code: Veronica
Skies of Arcadia
Jet Set Radio
Shenmue
Phantasy Star Online
Metropolis Street Racer
Grandia II
Tennis 2K2
Shenmue II
Space Channel 5
Virtua Fighter 3tb
Min liste ble da seende slik ut etter å ha plukket ut kun "the cream of the crop"...

Sonic Adventure burde vel kanskje vært med, men ærlig talt er disse spillene langt fra så bra som de burde være. Sonic Adventures er vel kun en stortittel fordi det er Sonic og SEGA.

Det er snakk om nostalgi gutten min. Vi som hadde DC før PS2, XBOX og GC var ute fikk oppleve disse spillene mens dere andre enda spillte på PSX. Sjønner? De var DRIT bra når vi spillte dem, og dere aner ikke hva dere gikk glipp av.
Når de nevnte andre konsollene kom ute fikk ikke vi det store WOWet,, vi hadde sett ny generasjon lenge før dere som IKKE hadde DC.