Nye spill til DS

#1
Ja. Mesteparten av 2006 vil jeg komme til å tilbringe i militæret, og da vil den eneste spillkonsollen jeg har tilgjengelig, være min kjære DS. Jeg er nå hjemme på min første perm med litt ekstra dagpenger til overs, og de spillene jeg hadde fra før har blitt godt brukt der oppe i nord. Advance Wars er jeg litt lei, og det har blitt faens så vanskelig å komme seg videre. Prøvd mange ganger på den stygge vulkan-levelen. Kirby har jeg spillt en del, men er irriterende å måtte spille som de teite andre karakterene som ikke kan stjele egenskapene til fiendene, for å komme videre. Blir litt motløs. Mariokart DS har jeg og spillt en del, men når jeg har klart alt, og når de trådløse routerene der ikke støtter DS, blir det litt kjedelig å bare spille mot bots. Super Mario 64 DS har jeg startet ny game på, men igjen: Jeg fikk tak i alle 150 stjernene for et års tid siden, så det er ikke like moro denne gang.

Så nå, har jeg lyst på et nytt spill. Eller to. Som kan vare litt, og underholde meg lenge der. Animal Crossing har jeg tenkt på, siden alle sier det er så bra. Har ingen erfaring med gamecube-versjonen eller andre lignende spill, så jeg vet ærlig talt ikke om det er for meg heller. Som sagt støtter ikke militær-routerene DS sin Wifi-funksjonalitet, så jeg vil sannsynligvis heller ikke få glede av denne delen av spillet. Om jeg skal få kjøpt dette før jeg drar, forutsetter det og at Spiderman i Trondheim har vært trivelige nok til å importere det for meg. Hvis ikke må det vel bestilles til min militære adresse.

Mario & Luigi: Partners in Time er jo også et spill som har fått fryktelig mye ros. Jeg har aldri spillt noe av spillene i Mario RPG-serien tidligere, så jeg har heller ingen erfaring om at dette for meg. Men jeg liker jo rpg generelt, og om humoren er så bra som folk sier... Anbefales dette, selv om jeg ikke har spillt tidligere spill i serien?

Et siste spill jeg tenkte på, var Sonic Rush... Jeg har aldri hatt noe sonic-spill selv, men digget det i min barndom da jeg spillte det hos kamerater, og en eller annen demo jeg hadde til PC. Har alltid facinert meg, og når det sies at dette er det beste spillet siden de første, frister det.

Så, hva anbefaler dere? Tror jeg må ha to stykk... er det gode alternativer jeg har sett meg ut? Eller fins det noe annet jeg heller burde vurdere? Vil som sagt gjerne ha noe som varer litt...
 
#2
Animal crossing er vel egentlig å anbefale enten du har nett eller ikke. Det er i allefall ikke et spill du går lei med det første. Jeg har bare prøvd det på gamecube da, men det sies at det på DS er enda bedre og mer variert.

Partners in time er nok et spill jeg ville satset på. Har ikke prøvd det, men spilte en god del Superstar Saga som var på GBA, det var dritbra. Så kjøp det og du :tommelopp:
 
#3
Har du spilt Castlevania: Dawn of Sorrow? Det er et spill du ikke går lei før du har gjort det meste, slik er det ihvertfall for de jeg har snakket med. Selv har jeg brukt ca. 40 timer på spillet til nå, og jeg er enda ikke helt ferdig med Julius Mode (en tribute til Castlevania III som man låser opp ved å fullføre en av endingene). Hvis du er fan av serien bør du har dette. Eller ... du bør anskaffe det uansett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Animal Crossing kommer til å vare i lang, lang tid hvis du "tar" det, om du skjønner. Jeg fikk det i slutten av januar, har spilt hver dag siden da. Men det går mye på rutiner etterhvert, og det er et spill det tar lang tid å få noe gjort i.
Partners in Time er fete saker, men ikke et spesielt langt spill. Jeg har brukt ganske god tid, er like ved slutten og telleren står på 17 timer. Og det gjør ingenting at du ikke har spilt Superstar Saga, det eneste som er felles er noen figurer som også var med der - historien baserer seg ikke på den forrige overhodet. Selv om det er noen vitser som blir morsommere om du har spilt Superstar Saga. ;)
Ellers er jo Castlevania: Dawn of Sorrow et gøyspill med en god del gjenspillingsverdi. Har du vært borti Castlevania før, bør du vite at dette er det beste Vaniaspillet siden SotN (jeg synes faktisk dette er bedre <_<).
 
#5
Mario & Luigi: Partners in Time er absolutt å anbefale, selv om du ikke har spilt noen Mario-RPGer før. Historien i spillet er ikke knyttet til historien i noen av de tidligere Mario-RPGene, så du vil ikke få problemer med å forstå hva som skjer. Humoren i spillet er temmelig genial, og jeg synes faktisk det er morsommere enn forgjengeren, selv om jeg vet de fleste er uenig med meg i det. Kontrollene kan ta litt tid å venne seg skikkelig til, men spillet starter såpass enkelt at du får god tid på deg til å bli varm i trøya.

Og som Agahnim påpeker. Castlevania: Dawn of Sorrow er et must for alle DS-eiere. Spillet er veldig avhengighetsskapende, og stemningen i spillet er fortreffelig. Med mindre du har veldig mye imot 2D sidescrollende actionspill, tror jeg du vil elske Castlevania. :)
 
#6
Kay, Castlevania har jeg aldri spillt heller... Har kanskje ikke noe å gjøre her på spillegal, med tanke på hvor mange "store" spillserier jeg har gått glipp av. :p Så det bør vurderes? Jeg kom forresten også til å tenke på at jeg kanskje kunne kjøpt en slik USB-dongle, da kunne jeg vel fått internett slik, ettersom jeg skal ha med laptop nordover... Så kanskje jeg får glede av Wifi likevel. Og hva med Sonic Rush? Er det noe å vurdere i det hele tatt? Andre anbefalinger?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Jeg har bare spilt Sonic Rush bittelitt, men det virka artig nok. Shadar har en sprek omtale her som du kan ta en titt på.
Jeg får nevne at om du er puzzlefrik, så har DS-en iallfall to musthaves: Meteos og Polarium. Disse to trenger du igrunn ikke å lure på dersom du liker Tetris. :)
Og om du allikevel skal importere, prøv å få tak i Phoenix Wright: Ace Attorney (den japanske versjonen duger, du kan slå på engelsk tekst). Et hylende morsomt (og sensasjonelt godt oversatt) adventurespill hvor du spiller som den vimsete forsvarsadvokaten Phoenix i et knippe bisarre saker. Anbefales på det aller sterkeste dersom du liker adventurespill. :)
 
#8
plukka opp Viewtiful Joe DS på Standsted flyplass idag.
Skal "tæsjes" etterpå.

Spillet fikk rundt 7.5 på gamespot, hvis jeg ikke husker helt feil.

oppdaterer etter testing
 
#9
Det visste jeg ikke fantes engang... Har ikke spillt Viewtiful Joe heller noengang... Men hører jo det skal være bra! Når det gjelder Meteos og Polarium... jeg har tross alt hatt det mye moro med en femtikroners håndholt versjon av Tetris som tiåring. Men jeg er rett og slett usikker på om puzzle er for meg, om jeg vil bli hektet nok til at det rettferdiggjør kjøpet. Eller om det bare vil virke som et flashsspill som er moro i 15 minutt.
 
#10
Vil anbefale Metroid Prime Pinball, hvis du liker pinball er det faktisk meget underholdende. I tillegg vil jeg anbefale Age of Empires DS, som kan minne en god del om advance wars, med basebygging og researching. Det har spist mange timer de siste ukene.
 
#11
hmm.. hvem er det som er på forumet 10.47 om morran da?

Jeg vil annbefale.. ja hva vil jeg annbefale :p vart litt usikker på om dette gjaldt xbox eller ps2.. gjelder det xbox bør du kjøpe deg Urbz! ja jeg vet at ommtrent alle nå kommer til å gjøre narr av meg men jeg syns faktisk det spillet er litt morsomt.. *hehe*
 
#12
Skivebom.
 
#13
hmm.. hvem er det som er på forumet 10.47 om morran da?

Jeg vil annbefale.. ja hva vil jeg annbefale :p vart litt usikker på om dette gjaldt xbox eller ps2.. gjelder det xbox bør du kjøpe deg Urbz! ja jeg vet at ommtrent alle nå kommer til å gjøre narr av meg men jeg syns faktisk det spillet er litt morsomt.. *hehe*
[/b]
Jeg tviler ikke på det som står i signaturen din, for å si det sånn. :D
 
#14
Viewtiful joe på IGN 8.8 , Gamespot 7.6.

Selv syns jeg det er veldig moro, men nå har jeg bare hatt det i to dager.
Har ikke spilt så mye av det på cuben, men jeg vet såpass mye at dette ligger i ca samme stilen. Slossingen har vært litt for lett til nå, men gåteløsingen er ganske morsom av seg.
Man kan trykke på ting, dra den nederste skjermen opp slik at de bytter plass og man får nye muligheter, "flytte" øverste del av skjermen slik at ting faller ned, innganger blir åpne osv.

Litt repetivt er det, men jeg har det nå hvertfall moro.
 
#15
Noen som vet om Animal crossing er noe bra? Hvilke online spill er det sopm er ute, eller som man kan kjøpe fra utenlandske butikker?

MKDS
Tony Hawk Amerikan Sk8land
Animal crossing

Noen flere?
 
#16
Her emnet mitt ble av ja! Forsvant mens jeg drev og skrev innlegget under. Trodde da det var riktig plassert jeg? Uansett:

Vel, da er Mario & Luigi: Partners in Time kjøpt... Spiderman hadde ikke Animal Crossing inne akkurat da, men får det kanskje i løpet av uken. Tror det blir det også, må i allefall ha et til. Sonic er også fremdeles uforklarilig tiltrekkende, til tross for omtalene. Skal prøve å klare å la være å spille noe som helst før jeg er i hæren igjen da, spare dem til da.
 
#17
Noen som vet om Animal crossing er noe bra? Hvilke online spill er det sopm er ute, eller som man kan kjøpe fra utenlandske butikker?

MKDS
Tony Hawk Amerikan Sk8land
Animal crossing

Noen flere?
[/b]
Det er kun de tre som er ute akkurat nå, men i mars kommer både Tetris DS og Metroid Prime: Hunters, som begge har online-støtte. De skal i hvert fall komme i løpet av mars i USA. Nøyaktig når de kommer til Europa, vet jeg ikke. Men hey, vi har da alltids mulighet for import. ;)

Klayrik : Gled deg til du treffer Hammer Bros. i skogen. I lol'd. :D
 
#18
Huff... Gleder meg sånn! Kun sett på menyen, hittill... Skal klare å la være å røre spillet før jeg er i militæret igjen! Møkka-spiderman kommer forresten visst ikke til å få inn Animal Crossing før jeg drar, så jeg får det visst ikke før militæret... Noe som er sykt irriterende, siden jeg egentlig hadde bestemt meg for det. Kunne vært kos med et lite alternativt liv i fengsels-militæret, kan jeg tenke meg. Får vel dra å kjøpe sonic eller noe istedet da.