Nytt Deus Ex på gang

Lodin

Der Waaaah
SITAT
Eidos Confirms Next Deus Ex
The new Eidos Montreal studio is reviving the action RPG.

In a recent interview on French-language television station MusiquePlus the director of Eidos France, Patrick Melchior, revealed a new Deus Ex game is in the works. The revival of the franchise is the "first mission" of Eidos' new Montreal studio, currently made up of around 40 people.

Deus Ex is an action RPG series created by Warren Spector and Ion Storm and originally released by Eidos in 2000. The game received a sequel, Deus Ex: Invisible War, in 2003, but since then the series has been dormant. Ion Storm shut its doors in 2005, and Warren Spector is working on a game with his new Junction Point Studios. Details on this revival are not clear at this time, but Melchior says we can expect to hear more about the next Deus Ex game in a few months.

As of this writing, Eidos could not be reached for comment.[/b]
Ikke så mye mer å si med andre ord. Orginalen rocka shit og er et av de spilla jeg kjører gjennom en gang i året mens etterfølgeren stort sett bare sugde egg. Har ikke kjempeforhåpninger, men hvem vet. Skjønner ikke hva poenget er med å nok en gang slepe fram lisensen med mindre de faktisk vil lage et nytt spill som er lojalt mot orginalen.
LINKH

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hørm. Første spillet til Eidos' nye Canada-studio... Jeg har mine tvil, må jeg tilstå. Menmen, vi krysser fingrene. Uansett kan ting tyde på at Bioshock blir hardt å overgå i sjangeren historiefokusert action-rollespill, så de har iallfall nok å ta tak i.

Lodin

Der Waaaah
Hehe, vi må huske på at Eidos ikke er helt snøblinda. Project Snowblind som de slapp rett etter Invisible Wars skulle jo egentlig være DE3, men de så lyset når 2 ikke solgte en dritt. Logikken tilsier at de og vil at "4" ikke skal ha så mye med 2 å gjøre og derfor heller emulerer 1. Får vi håpe.

Hvis man ser bortifra de tekniske problemene i 2'ern, og at det var en oppfølger. Så var det vel egentlig et ganske kult spill, synes nå eg. Det var selvsagt ikke allverdens, men som et spill alene var det artig. ^_^

Angående Deus Ex 3, er det jo fine nyheter, men man kan ikke unngå å være skeptisk.

Novastrum

Feminist-elitist
Klarer ikke helt å unngå å glede meg. Deus Ex er helt klart ett av topp fem yndlingsspilla mine. Så lenge de ikke fortsetter Invisible Wars konsollifisering av serien blir jeg fornøyd. Håper de går tilbake til ordentlig PC-interface, med klare, små skrifttyper og passende GUI. Ikke den svære runde greia, og svære stygge ikonene man måtte holde ut med i IW.

Historien bør også gjøres mindre fleksibel. Alle "valgmulighetene" i IW gjorde at jeg ikke brydde meg om noen av faksjonene. Vil heller at de presenterer én sannsynlig konspirasjonsteori som er gjennomført og ikke for far fetched. Tror dette kan gå bra, får bare håpe Spector har litt å si på prosjektet.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
har akkurat plukket opp 1'rn på Steam og må si jeg digger spillet. AI'en er litt slapp men jeg digger valgfriheten i spillet.

Dette kan bli bra. Toeren fikk mer deng enn den fortjente, men det er sant at det ikke var noen "fullverdig" oppfølger. Fortsatt mye moro å hente der.

Prosjekt Snøblind var vel for øvrig noe Crystal Dynamics krystet ut av seg, så det spillets kvalitet har nok lite å si for et eventuelt Deus Ex 3.

Lodin

Der Waaaah
IW er egentlig ikke et så fryktelig dårlig spill. Det lever bare ikke opp til navnet sitt. Selv med håpløse ting som universal ammo, råtten motor og en historie med "valgfrihet" som egentlig ikke har noe å si så er det ganske gøy. :$

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, detta kan bli spennende, håper bare de ikke de klarer og ødlegge alt, enda en gang :S Ok ok IW var ikke så dårlig. Var mye artig man kunne gjøre i spillet og mange kule oppgraderinger av personen osv, men det jeg ikke likte helt var den måten de hadde latt JCD være i spillet. Altså de valgene denne mannen nå hadde tatt og hans planer fremover. Føler liksom ikke helt at det stemte med sånn vi kjente han i 1'ern, men selvfølgelig, han tokk jo ett avgjørendes valg i spill nr. 1. Var vel det som førte til at han ble slik som han ble, trist. :(

Men vi får vel håpe at de klarer og lage ett fint og godt spill ut av denne ideèn da ;)

Jeg fatter ikke hvorfor det at spillet hadde felles ammunisjon er en "håpløs ting". Gikk det ut over spilldesignet i noen spesiell grad?

Hvis man skal forklare hvorfor Invisible War skuffet må man prøve hardere enn som så, spør du meg.

Lodin

Der Waaaah
Oj, nå har jeg skutt fire raketter og all ammoen min er brukt opp. Det er jo kjipt siden jeg har vært flink å spare gjennom hele spillet, men nå må fighte en haug med cyborger. :v:
Inventoryet generelt var ubrukelig.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
ta dem med dragon thoot sverdet eller hva det nå heter

SITAT(Lodin @ 21.05.07, 16.31) 67047
Oj, nå har jeg skutt fire raketter og all ammoen min er brukt opp. Det er jo kjipt siden jeg har vært flink å spare gjennom hele spillet, men nå må fighte en haug med cyborger. :v:[/b]
Svak argumentasjon, som i rimelig uendret form kunne vært brukt på omtrent alle spill. Deus Ex (1) hadde da ikke ubegrenset med ammunisjon det heller?

At du ikke hadde vett til å være forsiktig med ammoen er vel ikke hovedsaklig et problem med spilldesignet? I så fall må du forklare meg enda bedre (les: mer idiotsikkert) hvorfor.

Lodin

Der Waaaah
Det er et problem med spilldesignet fordi man på slutten må bruke enten raketter eller EMPrifla og begge to eter ammo. Hvis du bruker et svakere våpen blir du rusha og drept. <_<

Hm, kanskje det bare er for lenge siden jeg spilte spillet. Kan ikke huske å ha hatt nevneverdige problemer av noe slag av typen du skisserer, men så var det så langt tilbake som vinteren 2004, så det er mulig hodet mitt bedrar meg.

Personlig så ble jeg ikke helfrelst av det første Deus Ex spillet, selv om det var gøy første gang jeg spilte gjennom det. Men det er nå kos med et nytt cyperpunk rollespill uansett, da det lages alt for få av dem i disse dager. :(