Nytt FF til Gamecube?

#1
Det spekuleres i at det skal komme et nytt Final Fantasy game i go gammel stil til Gamecube. Det snakkes om at det enten skal være en FF7 Remake, eller et spill som kombinerer FF789. Eller rett og slett at neste FF spill skal komme på PS2 OG GC. Jeg har klippet ut litt nyheter fra forskjellige steder angående dette:

Square-Enix may have plans to bring the Gamecube a new Final Fantasy.

According to reports from the official UK Nintendo magazine, Square-Enix is currently developing a Final Fantasy game for the Gamecube that would have the combined elements of Final Fantasy VII, VIII and IX. This will not be a remake, but instead a whole new title. The magazine also said that the title will be talked about during this years E3.


NINGC.com

We just got hold of some very, very interesting information regarding Square-Enix's next Final Fantasy game.

Today we found an image which could be Square-Enix's next Final Fantasy game. If you look below you will see the image with the words "Final Fantasy Guilty Wing" on it. At the very bottom it says "PS2, GCN". Please remember this may not turn out to be true, but until we have some confirmation, feel free to enjoy.




NINGC.com

RUMOR #1: Possible bad news: Final Fantasy XII has been delayed. Possible good news: There's a new Final Fantasy coming to the GameCube.

As for the possible good news, TotalVideoGames reported that UK-based Nintendo Official Magazine ran a story about how a new GameCube-exclusive Final Fantasy game would be revealed at the upcoming Electronic Entertainment Expo in May and that the game would "thankfully" have a "closer resemblance to previous [Final Fantasy] titles." February's Final Fantasy: Crystal Chronicles for the GameCube enjoyed a stint at the top of the sales charts that month, and the kids all love Final Fantasy, so wouldn't another one be great? Also, given the rash of remakes on the GameCube, the most recent being Metal Gear Solid: The Twin Snakes, FF fanboys quickly started surmising that maybe this next Nintendo Final Fantasy would be a remake of one of the old favorites.

Bogus or not bogus?: Regarding the possible bad news, you could probably take the "no comment" as a long "yes." As for us, we'll say "not bogus."

Regarding the possible good news, though there's a slim possibility that Square Enix is keeping its USA division in the dark for now, we doubt it. Bogus.


GAMESPOT.com
 
#2
Tørr ikke begynne å glede meg før dette er offisielt annonsert. Men var det ikke offisielt at det samme teamet som sto bak FF:CC skulle lage enda et Gamecube spill?
 
#3
Eh, hvor ble det av svaret mitt her?

Morbo: Joda, det var snakk om et nytt FF-spill på GameKooben. Om det er FF: CC2 det er snakk om eller ikke, er jeg usikker på siden jeg har holdt meg lite oppdatert i det siste.
 
#4
Det har vært snakk om FFCC 2 ja. Tror faktisk det er bekreftet også. Det var snakk om en eller annen merkelige måte man kunne få tusenvis av spillere til å spille samtidig på (tror ikke det var online engang). Leste om dette på gamespot, kan se om jeg finner artikkelen igjen.

Jeg har forøvrig stor tro på et tradisjonelt FF til GC eller N5.
 
#6
Ser virkelig frem til eventuelle Square-Enix utgivelser på GameCube. En Final Fantasy 7 remake, er vel nesten for mye å be om. Det ville vært skikkelig snadder. Uansett, jeg syntes ikke noe særlig om FF: CC, og håper at neste Final Fantasy spill blir som de gode gamle igjen. Og aller helst vil jeg spille det på GameCuben. Blir spennendes å se hva fremtiden bringer.
 
#7
Noen "FF:CC 2" blir bare dumt. FF:CC er greit nok det, men det imponerte ikke akkurat så veldig. Ble liksom ikke direkte hekta på det. Da er det bedre om Square-Enix lager et turn-based RPG med en dypere historie og voice-acting (ja, bruk gjerne 2 discer - et fett for meg).
 
#8
Hadde ikke gjort meg noe om det ryktet hadde vært sant og at et Final Fantasy-spill med deler fra FF7, FF8 og FF9 var på vei til Gamecube, men for å være ærlig så virker dette bare som ren og skjær ønsketenkning.

Forholder meg skeptisk til mer troverdige kilder begynner å rapportere det.
 
#9
Opprinnelig skrevet av Lokkeman@21.03.2004, 15.26
spurte før, men posten er vekke, hvorfor er det bilde av hovedpersonen i One Piece på bildet?
Det er jo klipt ut fra et japansk spillblad, så det er godt mulig at det står om One Piece på den andre siden som ikke ble med. Japanske spillblad har en tendens til å ha litt rotete innhold.
 
#10
bra nyheter det her da.
men jeg tar det med en klype salt.
ikke noe å begynne å glede seg til,
er jo bare rykter
 
#11
hmm må si meg enig med bob her... tror man skal ta dette med en klype salt... det mest sansynlige er vel en oppfølger til cc.. noe jeg ikke har noe imot... digger det spillet :D

har vanskelig for å tro at de lager et "vanlig" ff til gc da xii er rett rundt hjørnet, og neste generasjons konsoller slippes ut om ikke så altfor lenge..

har heller tro på ff til nintendo's nye vindunderverk :thumbsup:
 
#12
Dette ser jo litt harry ut, men det kan jo bli sjeft. Selv håper jeg mest på en remake av FFVIII, det vil jo eie alt på denne jord. :confused:
 
#13
Opprinnelig skrevet av Valan@21.03.2004, 18.15
Dette ser jo litt harry ut, men det kan jo bli sjeft. Selv håper jeg mest på en remake av FFVIII, det vil jo eie alt på denne jord. :confused:
Jepp, for vi vet jo at de aldri helt beholder systemet fra forgjengeren. Henviser da til det lusne Junction-systemet. Bah!
 
#15
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@21.03.2004, 15.40
Noen "FF:CC 2" blir bare dumt. FF:CC er greit nok det, men det imponerte ikke akkurat så veldig. Ble liksom ikke direkte hekta på det. Da er det bedre om Square-Enix lager et turn-based RPG med en dypere historie og voice-acting (ja, bruk gjerne 2 discer - et fett for meg).
Må si at jeg er uenig med deg. FF:CC er ett fantastisk spill. Og nå har jeg bare spilt det i to-player. Spillet oser jo fantastisk grafikk og ikke minst stemningsfyllende musikk. Å si at det ikke imponerer er som å si at Bush og Saddam er gode venner. Det blir liksom litt feil. Angående nyhetene, er jo det supert. Ser ut til at vi har fått tilbake Square(Enix), som utvilsomt er en av de beste utviklerne ute der. Den løsningen med FF789 likte jeg godt, tror at om de skal gjøre en remake av syvern, må de gjøre den i samme stil som Capcom og Silicon Knights har gjort med henholdsvis Resident Evil og Metal Gear..
 
#17
FF spill uansett konsoll, form og farge er alltid like spennende. Det blir artig å se hva som blir vist på E3. Bare det ikke bare er en oppfølger til Kingdom Hearts til GC, eller FF:CC for den saks skyld. Forøvrig håper jeg på et nytt cyberpunk adventure i stil med Final Fantasy VII, for det er blitt mye middelalder temaer nå.
 
#18
Final Fantasy Crystal Chronicles 2 er faktisk bekreftet hvis jeg ikke tar feil. Rimelig troverdige rykter har iallefall sagt at det er under planlegging.

Har forøvrig ikke funnet artikkelen jeg snakket om tidlgiere i emnet.
 
#19
"Artikkelen" du snakket om tidligere i emnet, var en liten spøk fra kilik sin side, mener jeg å huske. Du trodde vel ikke virkelig på det? :p
Jeg syns de kan konsentrere seg om å gjøre FFXII best mulig, så kan jo det komme ut på GC, hvis det har lyst.
 
#20
Hæ? Hadde Kilik lagt den ut på gamle SG? Hadde fått linken fra en annen kar. Jeg hadde mine tvil da det hele virket utrolig rart, men jeg tenkte at sannheten kunne være noe liknende i mye mindre målestokk.