Nytt FF til Gamecube?

#21
Hmm, nå gjorde du meg usikker her <3
Tusenvis av spillere offline blir det i alle fall ikke. Lolbart.
 
#22
Seff. Tenkte på at det kunne bli noe liknende i mye mindre skala, en eller anen revolusjonerende oppfinnelse eller noe. Må dog innrømme at jeg begynte å lure kraftig første gang jeg leste nyheten.
 
#23
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+21.03.2004, 15.40-->
«[...] er som å si at Bush og Saddam er gode venner.»[/b]
Du skal aldri si ting for sikkert.

Final Fantasy Crystal Chronicles 2 husker jeg helt sikkert at Kilik la ut en artikkel om – selvkomponert om jeg husker korrekt. Det var jo selvsagt en lignende spøk i stil med den han la ut på bordet den 1. april om et nytt og cellsjattert Metal Gear Solid; begge var gjennomskuelige til tusen, men også gjennomførte i en identisk grad.

<!--QuoteBegin-sisamez
@21.03.2004, 19.06
«Henviser da til det lusne Junction-systemet. Bah!»
Høy!
 
#24
noe FFVII remake blir det iallefall ikke. Square har gjordt det klinkende klart at det ikke har vært diskutert en gang. Vi får FFVII: AC, hva mer kan vi forvente oss?
 
#25
Ryktet om FFVII remake sequel til GameCube er gammalt. Nokre veker før Tokyo Game Show i september i fjor kom Game Antenna med påstanden om at eit nytt FFVII ville bli vist på showet. Nokre dagar etter denne påstanden kom Nintendojo og mips36 og sa det ville komme på GameCube. Seinare kom Game Antenna med meir info om at det ikkje var ein oppfølgar og at dei heller ikkje kunne seie kva for platform det skulle komme på:

"I don't have anything in particular to write today, so just one note.
About [Final Fantasy] 7... it seems that it's not "7-2" or any kind of sequel.
The platform and content is...
Well, please hold on until there's an official announcement. When I first heard about it, I couldn't help but actually say "Whoa!" out loud. I'd imagine some people will be surprised, and some people will be like "So that's what they're doing with FF"... (Who knows for sure, though...)"


Informasjonen som Game Antenna hadde lagt ut om FFVII fekk dei seinare beskjed frå Square-Enix om å ta ned.
Under TGS kom Square-Enix som kjent med offentlegjeringa av den nye CG filmen Final Fantasy VII: Advent Children. Spørsmålet er om det var denne filmen det heile tida hadde vore snakk om, eller om det i tillegg verkeleg er eit spel i produksjon.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#26
Opprinnelig skrevet av sisamez+21.03.2004, 18.06-->
<!--QuoteBegin-Valan
@21.03.2004, 18.15
Dette ser jo litt harry ut, men det kan jo bli sjeft. Selv håper jeg mest på en remake av FFVIII, det vil jo eie alt på denne jord. :confused:
Jepp, for vi vet jo at de aldri helt beholder systemet fra forgjengeren. Henviser da til det lusne Junction-systemet. Bah! [/b]
Everything has its beauty but not everyone sees it.
-Confucius
 
#27
Apropos oppfølgere i Final Fantasy-serien . . .



FAEN, jeg gleder meg!!! Jeg håper de fortsetter med Junction-systemet (et system som Sisamez tydeligvis ikke liker *kremt*), herlich! En gledens dag for meg! :drool:
 
#28
Hey, arret til Squall er jo borte! :huh:

Det ville vært så utrolig bra hvis det ikke er en bløff. *Sukk*

Hrm, lurer på hva logoen symboliserer? Kul er den i alle fall...

Hvis de skal lage enda en oppølger innen FF så håper jeg i det minste at Junction-systemet er med. Noen synes kanskje det var litt komplisert, men selv synes jeg det var nokså genialt.

Vet du noe om selve plottet i spillet, eller har du bare det ene bildet? Link!?
 
#29
ansiktet til squall er jo helt mongo da... og hvorfor i all verden skulle de lage en oppfølger til 8'ern når hele verden skriker etter 7'ern? Nei dette tror jeg ikke no på du. :thumbdown: Er nok en bløff
 
#30
Tjoda, jeg stiller meg ganske tvilende, jeg også – spesielt det du nevner med forholdet mellom FF VII og FF VIII. Det er et mye større flertall som er ute etter en oppfølger til FF VII, enn åtteren. Men husk: Nå har det seg jo slik at FF VII allerede får en slags oppfølger nå, nemlig Final Fantasy VII: Advent Children, så enda en oppfølger ville vel vært i det mer teitere laget. Siden FF VIII er favoritten min i skrivende stund (og kommer antageligvis til å være det en lang stund fremover), håper jeg faktisk innerst inne at det blir noe av dette. Fra mitt syn vil en oppfølger aldri ødelegge originalen.

Som Matrim sa, ser vi at Squall mangler arret han har i pannen, noe som muligens tyder på handlingen finner sted før opprøret med Ultimecia og "Time Kompression". Jeg tror det vil passe bedre med en forfølger enn en etterfølger i dette tilfellet, siden det ser ut til at alt ender godt mot slutten av FF VIII. Det som derimot hadde vært interessant, ville vært å få vite litt mer om Squalls overgang fra barnehjemmet sitt og til SeeD (i tillegg til anskaffelsen av the Gunblade og ikke minst kunnskapen om Griever) – og for ikke å glemme Matrons overgang til sorceress-stadiet (jeg tror faktisk ikke vi får se noe til dette, men). Det kunne iallfall vært spennende å få litt mer kjenskap til han fyren i bakgrunnen.
 
#33
Ja men hvis de ryktene der er sanne vil det jo ikke være en oppfølger til FVIII. Det spekuleres jo i om det kommer et helt nytt spill til GameCube som skal hete Final Fantasy: Guilty Wing.

Edit:

Jeg håper faktisk heller at det blir et flunkende nytt spill enn en oppfølger til FFVIII. Det kan fort bli litt tynt historiemessig. Bare se på FFX-2.
 
#34
Det ble litt mye rot her nå. Er det offisielt bekreftet at Final Fantasy: Guilty Wing vil ha elementer fra både FF VII, FF VIII og FF IX, eller er det snakk om noe helt nytt og eksklusivt til Gamecube? Hvis første påstand er korrekt, lurer jeg fryktelig mye på hvordan det skal foregå – og ikke minst hvordan det skal fungere! Det hadde virkelig tatt seg ut hvis FF VII-, FF VIII- og FF IX-verdenene virkelig var et og samme sted, bare at hendelsene foregikk under forskjellige tidsperioder («Cloud, Squall and Zidane saves the day, ey?» (ta i akt en kraftig sarkasme her)). Hvis det riktignok er et helt nytt spill, med ny historie, nye karakterer og en ny verden, kan jeg helt klart makte det (dog jeg har ikke en Gamecube selv).
 
#35
Det eneste som er sikkert (slik jeg forstår det) er at det vil komme et nytt FF spill til Gamecube som da heter "GuiltyWing". At det skal inneholde elementer fra FFVII VIII og IX er bare rykter.
 
#36
Er det helt sikkert? Eller har du lest det på en kilde som ikke kan regnes som troverdig?
 
#38
Opprinnelig skrevet av Novastrum+23.03.2004, 09.14-->
Opprinnelig skrevet av sisamez@21.03.2004, 18.06
<!--QuoteBegin-Valan
@21.03.2004, 18.15
Dette ser jo litt harry ut, men det kan jo bli sjeft. Selv håper jeg mest på en remake av FFVIII, det vil jo eie alt på denne jord. :confused:

Jepp, for vi vet jo at de aldri helt beholder systemet fra forgjengeren. Henviser da til det lusne Junction-systemet. Bah!
Everything has its beauty but not everyone sees it.
-Confucius [/b]
Skulle ønske jeg var så klok at jeg kunne dra inn gamle vismenns sitater.

Joda, junction er jo kjekt å ha. Uten ville spillet hatt en stor mangel, men heller noe annet enn Jønksjen.
 
#39
Håper at Square-Enix gjør noe med historien. For den var dårlig i Crystal Chronicles. Itillegg håper jeg på ett bedre gameplay for singleplayerdelen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#40
Det LYSER jo fake av dette bildet!


Dette er et bilde laget i Photoshop eller lignende. Bildet er laget slik at det skal se ut som en scan fra ett japansk spillblad. Det er et håpløst forsøk, med mange feil!

1 - Se hvor uklar denne tabellen er iforhold til resten av bladet. Denne ville vært noe av det klareste objektet på bildet, hvis dette hadde vært et ekte blad.

2 - Se hvor klart denne teksten skiller seg ut iforhold til resten av sida. Denne er lagt på med truetypeskrift i bilderedigeringsprogrammet. Det samme med bildet. Det ser så falskt ut at det gjør vondt. En scan lager ikke slike rette linjer rundt firkantete objekter.

3 - Kantene rundt denne fyren ser komprimerte ut, noen av de andre objektene har ikke slik komprimering, noe som ikke skjer når man scanner ett bilde, siden det er lik kvalitet på hele dokumentet (bildet). Det ville med andre ord synes slik komprimering på f.eks. teksten i 2. eksempel ovenfor.

4 - Se hvor dårlig kvalitet/oppløsning denne banneren har iforhold til mange av de andre objektene. Dessuten er det lagt en slags "skygge" rundt banneren, for å jevne ut/ få det til å se mer troverdig ut. Det ender opp med å gjøre det omvendte.

5 - Samme som i 4., men her kan man tillogmed legge merke til en velkjent "blur"-effekt. Tallentløst!

6!!!!666 - herregud... hvilken FF-logo har noengang sett slik ut? Stilen er helt annerledes.

7 - Hvorfor er "TM" ett eget objekt med annen oppløsning/kvalitet? Og hvorfor står den over, og ikke ved siden av "Final Fantasy VIII-2 ?

Dette burde vel være nok.
Fake, fake og atter fake!

muahahaha.. :)