Nytt Kojima Productions prosjekt. Metal Gear Solid 5??

Kojima er i gang med noe nytt. På Kojima Productions siden kan du se en teaser eller hva jeg skal kalle det for deres neste spill. For noen dager siden var det ikke noe annet en skyer som blåste forbi, og vi ble lovt at hemmelighetens skulle bli avslørt idag.

I dag har siden blitt oppdatert med nedteller og i tillegg til skyene som blåser forbi har de nå lagt til lyn, å med gjevne mellomrom blinker et femtall eller en S på siden.

Er dette Metal Gear Solid 5? Betyr lynene at Raiden har en stor rolle? Eller er det noe helt nytt?

Jeg vet at jeg er veldig spent.

http://www.konami.jp/kojima_pro/next/

Dette kommer nok ikke som en overraskelse, men jeg hadde synes det hadde vært konge med et nytt MGS. Slik jeg ser det er det bare MGS som gjør det MGS gjør. Det er ingen andre spill som er som MGS. Det er riktignok andre stealth spill, som thief og tenchu, men det blir fortsatt helt anderledes enn MGS. Jeg kommer klart til å savne denne typen gameplay når de bestemmer seg for å legge ned MGS serien for godt.

Jeg synes et Raiden spill høres spennende ut, forbeholdt at det er barske Raiden, og ikke barbie versjonen fra MGS2. Ville tro at gameplayet også blir ganske anderledes dersom Raiden får hovedrollen.

Det jeg håper mest på er fortsatt et spill om Snake sitt første mission. Det hadde vært konge. Rett og slett.

Når det er sagt. Dersom dette viser seg å ikke være MGS i det heletatt, vil jeg ikke bli skuffet. Med mindre det nye spillet ser ut som drit selvfølgelig.

Jeg gleder meg:ler:

At det kommer mer MGS det vet vi jo allerede. Om dette er nye MGS eller noe nytt gjenstår å se.
Kojima snakket om "The Next MGS"på GDC 09. Og nå med E3 rundt hjørnet så får vi forhåpentligvis vite mer.

In this ‘Mission’ he (Kojima) aimed to use a combination of Japanese and Western development philosophies and even invited other developers from the watching audience to come along to Kojima Productions Studio and share ideas on the project.
Neste MGS mindre japansk, mer vestlig. Forhåpentligvis betyr det mer gameplay og mindre JAP storytelling. Forandring fryder

Jaja. Det er jo til og med ganske klare hint i mgs4 at det kommer flere spill. Men det som er spennende er om de faktisk har kommet noen vei med mgs5. Er det det de skal vise nå? Har de noe som en teaser på lur? Noe som kan hinte til hvilken tid det er snakk om, hvor i verden og hvem som er med? Eller er det noe helt nytt som kommer nå? Tvilsomt siden det står et stort 5 tall på siden.

Forandring fryder, men det er også alltid forrandring fra spill til spill. Hvert spill har hatt noe nytt med seg gameplaymessig. Å da snakker vi mer enn at snake plutselig kan rulle sidelengs i tillegg til fremover. På denne måten er i mine øyne mgs langt ifra oppbrukt. Så lenge de fortsetter å fornye seg i stede for å bare resirkulere tidligere spill, og kvaliteten ligger på samme nivå som tidligere kan de fortsette så lenge de vil for min del.

Jeg synes også mye historie via cutscenes er kult i mgs. Det passer inn der. Jeg blir skuffet dersom det blir borte. Når det er sagt synes jeg det var digg at de hadde kuttet ut de lange codecsamtalene i mgs4. Selv om det godt kunne vært litt mer bruk av codecen.

Edit:
http://img186.imageshack.us/img186/6043/wwwdotuporg24559.jpg

Jeg kan tydelig se en person på dette bildet. Kan dere se noe?

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jada, det er MGS5. Så spørs det om jeg faktisk gleder meg så mye som jeg burde. Etter MGS4 har jeg vært litt 'meh' over hele sulamitten.

Hadde vært morsommere hvis de hadde kommet opp med noe nytt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg håper er at de har ansatt en ny kis i Kojima Productions, og den eneste jobben den kisen har er å smekke Hideo over knokene med en bambusstokk hver gang han begynner å skrive et nytt spillmanus.

Han har peiling på å designe spill den godeste Kojima, men han har faenmeg bare blitt dårligere og dårligere til å skrive med åra.

Uten at jeg deler ditt MGS4 hat så er jeg enig i at historien tok seg en smell i de senere aktene. Persongalleriet var også halvkjedelig, samme kan man si om bossene. Så jeg håper at innspillene Hideo får fra sine møter med vestlige utviklere fører til at neste MGS balanserer historie og gameplay litt bedre enn hva som ble gjort i MGS4.

Æh! dere kan grine så mye dere vil. Jeg velger å være ukritisk og fortsette med MGS elsket.

MGS5, you may spoon with me.

Uten at jeg deler ditt MGS4 hat så er jeg enig i at historien tok seg en smell i de senere aktene. Persongalleriet var også halvkjedelig, samme kan man si om bossene. Så jeg håper at innspillene Hideo får fra sine møter med vestlige utviklere fører til at neste MGS balanserer historie og gameplay litt bedre enn hva som ble gjort i MGS4.
Med på at noen av bossene var så som så i MGS4. Håper på skikkelig kule bossfights i mgs5. Tøffe som bossfightene i MGS. Ellers som the end i MGS3. Rex vs Ray i MGS4 var forresten heftig. Hadde vært kult om du hadde fått et eller annet forhold til bossene før du skal sloss mot dem, da noen av bossfightene i MGS3 og 4 føles kun som hindringer. Å gi bossene en større rolle i spillet, slik at du får et forhold til de før de skal beseires tror jeg er veien å gå.

Kommentarer som "å nei, ikke mer MGS, la serien dø!" er noe av det latterligste jeg kan lese. Hva med å bare overse hele greia hvis du misliker det sånn, og heller fokusere litt mer på det du liker i motsetning til sløse bort livet sitt med å hate noe så triviellt som et spill?

Det er forresten en annen sak. Dersom dette er mgs5, som det helt sikkert er, hvor mye skal Kojima ha med spillet å gjøre tro? Mannen har jo sagt at han er ferdig med serien siden mgs2..

Og Kiss har hatt sin "aller siste turnè EVER" hvert år siden 80-tallet?

La Kojima styre med MGS istedenfor å lage bajs som Zone Of The Enders.

Med på den. Jeg spilte ZoE igjen her for en liten stund siden. Det blir mer enn en liten stund til neste gang...

Og Kiss har hatt sin "aller siste turnè EVER" hvert år siden 80-tallet?

La Kojima styre med MGS istedenfor å lage bajs som Zone Of The Enders.
KISS har forøvrig gitt opp det "aller siste turné" greiene sine nå, i og med at de har annonsert at ny plater kommer til høsten og den obligatorise verdenturnén for å promotere denne plata. Nye kostymer skal de også ha seg.