Nytt Kojima Productions prosjekt. Metal Gear Solid 5??

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Bring MGS5 on, det verste som kan skje er at det blir dårlig og jeg ikke gidder å spille det.

demake

Seksuelt godteri
Det jeg håper er at de har ansatt en ny kis i Kojima Productions, og den eneste jobben den kisen har er å smekke Hideo over knokene med en bambusstokk hver gang han begynner å skrive et nytt spillmanus.
this

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kommentarer som "å nei, ikke mer MGS, la serien dø!" er noe av det latterligste jeg kan lese. Hva med å bare overse hele greia hvis du misliker det sånn, og heller fokusere litt mer på det du liker i motsetning til sløse bort livet sitt med å hate noe så triviellt som et spill?
Hadde det vært dårlige spill hadde saken vært grei, men MGS-serien er gode spill fastlenket til møllesteiner som drar dem ned i det verste historierunkeriet som finnes. Helt greit at man vil fortelle noe vettugt med spillene man mekker, men da hadde det vært fint å få tak i noen som faktisk kan dette med å skrive manus. Siden historiene er så tett knyttet til spillopplevelsen blir det noe drit å harve gjennom uten å få med seg historiesekvensene også.

Tja, kan jo forsåvidt skjønne det, men slike kommentarer antyder ikke akkurat at det er det de mener. Da er det vel mer konstruktivt å bruke sarkasiste kommentarer som setter fingern på hva de mener er feil, slik du gjør - fremfor å bare komme med et grunnløst brennende ønske om at serien bare skal slutte å eksistere.

Drauden

SGs kollektive lillebror
MGS-serien kan dø, så kanskje Kojima, som faktisk er jævlig flink til å lage spill, begynne på noe nytt og bra.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nedtellingen slutter på 1. juni, som er dagen for Microsoft sin pressekonferanse.

Så det er vel ikke en 5, men en S. Metal Gear 4: Subsidization

Hvordan kan du mene at Kojima er jævlig flink til å lage spill når du misliker 99% av det han har gjort de siste 15 årenene? Hvis du mener han er flink så må du vel ha noe å gå ut fra annet enn et par obskure titler fra tidlig 90-tallet? Eller kanskje du snakker om Zone of the Enders? Eller Boktai? Hmmm...

Drauden

SGs kollektive lillebror
...når jeg misliker 99% av det han har gjort de 15 siste årene? Jeg har likt alle MGS-spillene, selv om MGS4 skuffet. Jeg synes bare MGS4 var en bra finish på en av de beste spillseriene som finnes, og sånn skal det være også.

...når jeg misliker 99% av det han har gjort de 15 siste årene? Jeg har likt alle MGS-spillene, selv om MGS4 skuffet. Jeg synes bare MGS4 var en bra finish på en av de beste spillseriene som finnes, og sånn skal det være også.
Jo, greit nok det. Men det er vel mer eller mindre bare Solid Snake sin historie som er avsluttet. Det er et hav av muligheter til å ekspandere Metal Gear universet, ny hovedrolleinnehaver, nye oppdrag som ikke nødvendigvis er en fortsettelse på historien. Det er fortsatt mulig å starte på en ny episk fortelling, men som er basert på det samme universet, med bare små koblinger til MGS serien.

Men klart det, hadde vært spennende med noe nytt. Likvel håper jeg han fortsetter med stealth spill i det minste, og holder seg langt unna FPS eller noe hjernedødt action spill av en eller annen sort - for det finnes det allerede nok av. Med mindre han faktisk gjør noe helt annet med en sjanger vi allerede er overeksponert for. Da bør det i så fall være noe helt spesielt.

CyberK

Finner ikke på noe.
Thinaran: Enig med Jostein her, matten din er guffen. 82 timer fra nå er om tre og en halv dag. Men ja, MGS4: Noe På S er selvsagt en klar mulighet. Det er et år siden spillet kom ut og det passer jo godt med tradisjonen. At S-en ligner på en femmer er selvsagt bare sånt som får Kojima til å godte seg mens fansen spekulerer.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Åh. Jeg har ikke sett på sida siden counteren kom opp, jeg reposta fra NeoGAF. Det er visst flere timere ifølge websidekoden.

Se her.

CyberK

Finner ikke på noe.
Så jævlig stygt at noen faktisk gadd å disassemble koden og inspisere den for å finne hint. Men hvis MS-konferansen er samme dag som E3 starter, så behøver ikke det nødvendigvis å bety noe, da.

Ja, for det er så fryktelig vanskelig å trykke "vis kildekode" i Firefox... tenk at noen gadd det?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Veit ikke med deg, men ActionScript-kildekode fra ei Flash-fil er ikke sånt jeg casually går inn og henter ut fra greier jeg ser på nett.

Vel, det er ikke akkurat en random kildekode sjekk, er det vel? Synes du det er rart å prøve å titte litt under teppet hvis du vet at noe skjuler seg under?

Jeg er bare glad til at vi har nerder som gidder og sparer oss for bryderiet. ^^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, det er ikke akkurat en random kildekode sjekk, er det vel? Synes du det er rart å prøve å titte litt under teppet hvis du vet at noe skjuler seg under?
Øh, nei...? :psyduck: Bare påpekte at det var hakket mer avansert enn "View Source".

Faktisk så må du installere dette programmet, lagre Flash-fila og velge "Disassemble" i Explorer. Så kan du viewe sourcen vettø.

Eller at noen som vanligvis jobber med flash (det er mange av dem) tok en kjapp titt på koden og fant ut av det? At det skal bli så mye kveruleringer av noe så triviellt som kildekoder-titting skjer bare på spillegal.