Nytt på Virtual Console, uke 15

Lodin

Der Waaaah
Som dere sikkert har lagt merke til skal ikke forumet lenger inneholde massive tråder med altfor mye uoversiktlig informasjon så nå prøver vi noe nytt. Hver uke kommer jeg eller noen andre til å snekre en tråd som dette med litt mer fyldig informasjon om denne ukes VCslipp. Så kan vi bruke tråden til prat om ukas fangst samt håp for neste runde.

Bonk's Revenge - TG16:
SITAT
Bonk's Revenge is a 2D platformer originally for the TurboGrafx 16 console, created in 1991 by the Red Company for Hudson and Turbo Technologies, and licensed by NEC. The game features Bonk -- a large-headed caveman -- on a quest to recover half of the moon, which was stolen by the evil King Drool. Its multiple stages each contain several specific areas, which range from outdoors to trains to space to underwater.[/b]
Pac Man - NES:
SITAT
In Pac-Man, the player controls Pac-Man running around a maze, eating pac-dots. When all dots are eaten, you get taken to the next stage where you have another set of dots to eat. There are also 4 ghosts that roam the maze that try to eat Pac-Man. If a ghost succeeds in this, Pac-Man will lose a life, the game is over when you have lost all of your lives. In each maze there are 4 big glowing pac-dots called "power pellets". When Pac-Man eats a power pellet, he gets the super power to eat the ghosts. When Pac-Man is powered up, the ghosts will turn blue and will try to get away. Eating a ghost will score you extra points, score increases for the more ghosts you eat using only one power pellet. [/b]
Actraiser - SNES:
SITAT
ActRaiser is a 1990 Super Nintendo Entertainment System Action-Simulation game developed by Quintet Co., Ltd. and published by the Enix Corporation (now Square Enix Co., Ltd.) that combines traditional side-scrolling platform game sections with urban planning simulation sections.
The player controls The Master in his mission to restore the world. The gameplay of each land is divided between side-scrolling platforming sections and simulation sections. The Master must reclaim six lands: Fillmore, Bloodpool, Kasandora, Aitos, Marahna, and Northwall, which can all be reached from the Sky Palace. The gameplay in each land follows a basic pattern.[/b]
Alle spill sluppet i Europa så langt.

Jeg ble ihvertfall ekstatisk når jeg så at Actraiser dukka opp. Er nå lasta ned og like kult som alltid. Denne versjonen har forøvrig vansklighetsgrader, noe jeg ikke husker fra min amerikanske kopi. Mulig de endra litt på det når de ga ut til PAL. Ihvertfall er dette et must for de som liker sidescrollende platformere og bybygging. Soundtracket er og sinnsykt fett.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg anbefaler alle å laste ned Actraiser, det er et fantastisk spill. Første gang jeg prøvde det ble jeg sittende oppe og spille hele greia fra start til slutt. Byplanleggingsdelene er mine favoritter, monstre angriper byen, og du styrer en liten engel som må skyte dem ned, samtidig som du ekspanderer byen ved å bruke gudekreftene dine. Du kan brenne ned busker som er i veien, knuse steinblokker med lyn, og vanne jordene med regn, blant annet. Ekspander bebyggelsen helt bort til en Monster Lair for å få dem til å stenge den.

Det er også et lite RPG-element innbygget, i det at avataren din i plattformseksjonene blir sterkere etter hvor mange innbyggere verdenen din har.

Og ja, soundtracket eier.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har testa Actraiser en gang, skjønte ikke en drit, og ga faen. Tenker vi sier tiden har kommet for å rette opp den bommerten.

Lodin

Der Waaaah
:eng101: Protip: Jo høyere level befolkningen din er jo bedre hus bygger de. Jo bedre husene er jo flere bor i dem. Det lønner seg derfor å fort lukke monsterportaler fortest mulig slik at befolkningen levler seg opp og ikke bygger for mange leirhytter.

Evt. gjør man som meg å toaster alle de gamle bygga med lyn. :v:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så var det bare å klare første boss, da. :grine:

Lodin

Der Waaaah
Hold deg unna ham hele tiden, han kan ikke gå nær veggen til venstre. Sverdet ditt har og mye lengre rekkevidde enn man skulle tru så bare løp etter ham å slå når han trekker seg tilbake. Lansen kan du forøvrig dukke under. Bare se opp for lynet så bør det gå bra.

Neste boss er mye verre. =D

Actrasier er bra spilte du 2 ern? thia.
det er en utfordring prøv det på us versjon
leste at flere sier den japanske actraiser er bedre på lyd ig bilde ;)
actraiser var sperra ,husker jeg spilte 1 ern på us oxo gikk litt kjappere mye kjedelige lange hendelser i spillet så det hadde en sin fordel.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Uff, Actraiser 2. :(

De fjernet alle bygreiene som var den beste delen av enern, og spillet var bare masse homovanskelige plattformbrett. Men grafikken og musikken var fortsatt veldig bra.

SITAT(Thinaran @ 17.04.07, 14.22) 61525
Uff, Actraiser 2. :(

De fjernet alle bygreiene som var den beste delen av enern, og spillet var bare masse homovanskelige plattformbrett. Men grafikken og musikken var fortsatt veldig bra.
[/b]

ja det stemmer grisevanskelig de monstrene husker jeg Bossene var Fassister ala carte :|

Lodin

Der Waaaah
Det at de fjerna bybygginga er hele grunnen til at jeg aldri har giddi prøve 2 mer enn i noen minutter. Jævla Enix ass.