Nytt på Virtual Console, uke 16

Lodin

Der Waaaah
#1
Da var klokken slagen og jeg har gode nyheter. Denne uken får vi spillet jeg og en del andre har :argh:'et etter en god stund, nemlig Donkey Kong Jr. Math. :D
Også no greier som heter Lylat Wars da, men det har jeg aldri hørt om før.

Donkey Kong Jr. Math (NES):SITAT
Donkey Kong Jr. Math is a Nintendo edutainment video game where the player must solve math problems in order to win. It was released in 1985 for the Nintendo Entertainment System as a launch game but was released for the Famicom two years earlier as "Donkey Kong Jr. no Sansuu Asobi" (loosely: "Donkey Kong Jr.'s Math Game").

The game features one player and two player modes. In the one player mode, the objective is to enter math answers in order to receive points. In the two player mode, each player applies a math operation (addition, subtraction, multiplication, or division) to the number they have to make it another number, trying to eventually reach a mutual goal number. However, signs and numbers are on the same field for each player, and they must race to reach the final number.[/b]
Lylat Wars\Star Fox 64 (N64:SITAT
In Star Fox 64, the player controls one of the vehicles piloted by Fox McCloud, usually an Arwing, as it travels on a fixed-rail that generally moves straight forward. The player's vehicle can be maneuvered around the screen to dodge obstacles and shoot incoming enemies with laser cannons. All vehicles can also charge up their laser cannons to unleash a powerful lock-on laser.

As well as the forced progression of the main game, some levels and bosses take place in "all-range mode" (available only with the Arwing during single-player), where the player can move freely around a rectangular arena and engage in combat with various enemies. The Arwing has one new maneuver it can perform in all-range mode; it can Immelmann up-and-over to change direction (called a U-turn in the game).

Returning from the original Star Fox game are wingmen that fly beside the player in Arwings and are sometimes pursued into the player's field of view by enemies. The longer it takes the player to save the wingmen the more damage they will take, eventually leading to that wingman retreating to the Great Fox for repairs. If one of the wingmen has returned to the Great Fox, that wingman cannot help the player in the next mission, but returns after that. For example, if Slippy is on the Great Fox, he will not be able to scan the boss and reveal its life bar.[/b]
Jeg skal ihvertfall døtte noen fler poeng på kortet nå og løse regnestykker til kuene kommer hjem!
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#3
Ah, Star Fox, spillet jeg lærte masse engelsk av. "I cannot allow you to go any further" :D Det er utrolig bra! Men jeg har det jo på N64 da...

Tales: :blunk: Voice-actingen er bra, men det beste? Slippy kan jo for eksempel være utrolig irriterendes.
 
#6
Tutankoopa: Jeg spøkte.

Jeg har spilt igjennom det en gang nå og jeg syns ikke det er så veldig bra. Ikke at det ikke var verdt pengene, men forventingene mine var større. Jeg syns Adventures er forsatt det beste Star Fox-spillet og Lylat Wars fikk Assault til å virke som ett bra spill likevel...

Er det noe spesielt man må gjøre for å åpne nye ruter? Og skal jeg virkelig nedbetale 30 000 penger?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#9
Star Fox Adventures er bare hatet fordi det ikke ble et nytt Lylat Wars. Flygebanene var noe kjedelige, men jeg stortrivdes med resten av spillet!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Resten av spillet var jo bare collectathon. Kom ganske langt i det, men så orka jeg ikke mer ved et punkt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#11
Jeg spilte gjennom hele greia, likte det ganske godt. Eneste jeg personlig ville plukket på er at det er lite variasjon i kampene, de er ganske like hele spillet gjennom.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Mitt problem med det er at det er helt opplagt fra starten av at det ikke er et Star Fox spill man spiller, men en Zelda kopi som handler om dinosaurer som har fått Fox - Co døtta inn i seg. Som spill er det veldig ok. Litt mye samling, men det er alt fra Rare. Så når man endelig kommer til slutten og skal konfrontere dinosaur-badguyen som har vært en dick gjennom hele spillet og man har konstant hata dukker plutselig Andross opp uten videre og man må ta ham.
Også ga det oss Crystall da. Karakteren som innprentet serien i pelsernes fandom en gang for alle.

Ellers er det ok, men det beste Stjernerevet ever?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Da har man testa Lylatwars for første gang (og igjen er jeg tidlig ute med alt det nye), og det var jo artig. Aner at det skal en del timer til for å bli god i det, og sånt liker jeg. Lurer dog litt på om det var lurt å ansette bare to stykker - en voksen kar og ei jente på tolv - til å gjøre alle stemmene i spillet, dog.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#14
Og en internfyr fra ungdomsskolen til å skrive "briefingene" før hvert mission..

Jeg tror forresten det er en gutt på tolv som voicer Slippy.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#16
Var ikke Stjernereveventyr egentlig et annet spill kallt Dinosaur Planet som skulle ti lNintendo 64? Hadde ikke noe med Star Fox-universet å gjøre i det hele tatt. Fortsatt ingen unnskyldning for de som var på jakt etter et nytt Lylat Wars, men jeg går da ut ifra at de fleste her ihvertfall leser litt om spill før de kjøper dem.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
Helt korrekt. Derfor er erkeskurken en dinosaur helt til slutten av spillet der Andross dukker opp ut av det blå, som Lodin nevnte.

Åja, spoiler og greier.