Nytt på Virtual Console, uke 19

Lodin

Der Waaaah
Jepp jepp dere. På tide å skru på Wiien og se hva denne fredagen bringer...

Ninja Spirit - TG16SITAT
The game is about a ninja named Moonlight who lost his father to a mysterious half-man half-beast creature. The game plot is based on the quest of his revenge in feudal Japan.

There are a total of 7 stages varying from woodlands, wastelands, swamps temples and cliffs. Each stage begins with the player slashing his way to the end, until he confronts a boss. The ninja is always armed with a katana blade which can be fluidly used to attack in all directions. Extra weapons include shuriken, bombs, sickles and chains can be used. Powerups such as having multiple ghost ninjas to assist you are common.

There are two styles of mode, the PC engine mode provide a lengthy healthbar. The Arcade mode is a more challenging mode where the ninja dies with the slightest contact.[/b]
NES Open Tournament Golf SITAT
NES Open Tournament Golf featured 3 different courses. Those courses were the US Course, Japan Course, and the UK Course. Although the Japan Course and UK Course are also playable courses in Mario Open Golf they do not contain the same holes. There are some holes in each course that are identical or nearly identical to holes found in NES Open Tournament Golf. For example Hole #1 in the Australia Course is Hole #9 in the US Course.

Like most Mario games released around the time, the first player would play as Mario, and the second player would play as Luigi. At certain points during gameplay, the Mario Bros. are offered advice by their caddies, Princess Peach (returning from Super Mario Bros.) and Princess Daisy (returning from Super Mario Land).[/b]
Bare møkk med andre ord. <_<
Eller Ninja Spirit virker littegran lovende. Skal undersøke det nærmere og finne ut. Uansett kan Nintendo bedre enn dette.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Siden det ikke er noen samletråd lenger:

Hvorfor skal jeg laste ned Kirby's Adventure?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Fordi det spillet er en perle blant NES-titlene. Sjarmen i det spillet kommer av at de har lagt inn et utall animasjonser som virkelig bringer Kirby til live, herlig småcorny musikk og en grafikk som presser NES-en hardt (noen ganger litt for hardt, men pytt sann). Spillet gir deg ypperste kvalitet for den minste pengeslump du trenger å gi ut for et VC-spill.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan også nevne at selv om spillet i seg selv ikke er spesielt vanskelig, er det en del utfordrende bosskamper og et knippe hemmeligheter du må bruke nøtta litt for å finne. Ett av de beste plattform/eventyr-spillene på NES.

Finnes også i oppussa versjon på GameBoy Advance, under navnet Kirby: Nightmare In Dream Land, forresten. Der har de lagt til noen ekstra spillmoduser, noen hemmeligheter og en del småartige minispill.

SITAT(Yetipants @ 11.05.07, 11.28) 65521
Finnes også i oppussa versjon på GameBoy Advance, under navnet Kirby: Nightmare In Dream Land, forresten. Der har de lagt til noen ekstra spillmoduser, noen hemmeligheter og en del småartige minispill.
[/b]
... Og gjort en del hemmeligheter lettere å finne. :(

Lodin

Der Waaaah
Det fine med Kirby er at det er like aktuelt den dag i dag. Jeg prøvde det for første gang på emulator for noen år siden og det slo meg at hvis de bare moderniserte grafikk og lyd ville det slått ann nå også. Selve gameplayet er bunnsolid, noe som sikkert er grunnen til at alle Kirbyeplatforemere etter stort sett har vært veldig like.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg må nok prøve dette... Men Wii Points Cards er ett helvete, dyrt og upraktisk. Dere vet ikke om VISA Electron fungerer til å kjøpe wp?

ikke electron nei. desverre

Visa Elektron er bare en betegnelse på at du kan bruke kortet i utlandet og lignende. Men de fleste norske kort som har Visa Elektron har ikke kredittkort delen, som du bruker for å betale Wii-points med.

Tror jeg, da.

Lodin

Der Waaaah
Prøv alikevel å få kjøpt poenga med Visa. Sparer jævla mye på det i lengden siden du bare betaler europeisk pris for dem da. Per i dag koster det Ca. 160 kroner for 2000 poeng, det betaler man 200 spenn for her til lands. <_<

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Ja, tross for advarslene prøvde jeg, og det gikk knirkefritt :D Nå ligge Kirby's Adventure i en kanal-slot og venter på meg! Jeg snoket litt rundt og fant ut at det skal fungere med VISA electron kort med kortnummeret trykket på forsiden. Jeg husker nemlig at det gikk for en fyr på NF når jeg tenker meg om.

Nå skal jeg prøve spillet. Takk for hjelp. :)

SITAT(Lodin @ 11.05.07, 16.56) 65595
Selve gameplayet er bunnsolid, noe som sikkert er grunnen til at alle Kirbyeplatforemere etter stort sett har vært veldig like.
[/b]
Like? De fleste Kirby-spillene har alltid hatt et eller annet nytt og fresht, bortsett fra Squeak Squad remaken av Kirby's Adventure. Grunnmekanikken har også vært igjennom en del forandringer, jeg trodde den var så og si perfekt da jeg spilte Kirby's Adventure for første gang, men så testet jeg GBA-versjonen.

Kan også nevne at de fleste er veldig solide spill, tilogmed Canvas Curse, som forandret ... alt, og gjorde noe helt nytt og eksperimentelt, er kanon.

SITAT(Tutankoopa @ 11.05.07, 20.47) 65647
Jeg snoket litt rundt og fant ut at det skal fungere med VISA electron kort med kortnummeret trykket på forsiden. Jeg husker nemlig at det gikk for en fyr på NF når jeg tenker meg om.
[/b]
Når folk sier det ikke fungerer med Visa Elektron snakker de som oftest om det "13-17" kortet til enkelte banker, og fungerer ikke som kredittkort nettopp fordi det ikke har disse utrykte tallene.

Kirby's Adventure ja, et av de få spillene jeg har kjøpt på Virtual Console. Hovedsaklig fordi jeg hadde igjen noen hundre poeng og ville invistere i et NES spill, men angrer ikke. :)

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Ja, det var ett veldig artig plattform-spill, men er litt usikker på hvor lenge det er gøy...

Men hvordan lagrer man? Og hvordan kombinrer man krefter?

Det lagres automatisk, og man kombinerer krefter ved å sluke to fiender (som har krefter å stjæle selvsagt) samtidig.

Lodin

Der Waaaah
Kan vel som vanlig være verdt å nevne hva USAianerne fikk i dag. Der i gården ble det Pac-Man til NES, Ninja Spirit som vi fikk på fredag og Ninja Gaiden til NES. Den siste er det nok en del som har gått å gleda seg til, men jeg kan ikke fordra den. Altfor vanskelig til at det er gøy.