Nytt på Virtual Console, uke 25

Lodin

Der Waaaah
Dette er siste VC-oppdatering fra meg på en stund. Hvem eller om noen gidder ta over driter jeg i for jeg har viktigere ting å tenke på. :p

Uansett var ikke denne uka så spennende og oppdateringa er sen fordi serveren til SG har bæsja på leggen. Uansett fikk vi Mega Man til NES og China Warrior til TG16.
Jeg skal ihvertfall ikke ha noen av dem. MM er bare frustrerende og slitsomt i våre dager mens CW er noe dritt med Bruce Ree i hovedrollen.

Jeg lasta ned Mega Man, jeg, siden jeg ikke har spitl det noe særlig fra før. Synes det er ganske moro så langt.

Er det meninga at det ikke skal merkes på hovedmenyen at man har tatt de ulike bossene forresten? Og er de seks oppdragene hele spillet?

Lodin

Der Waaaah
Du husker da vel hvem av dem du har tatt allerede? Og nei, etter at du tar alle robotene er det Willy sin tur.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det merkes da på hovedmenyen? Boksene til de du har tatt blir svarte, mens resten er blå.

Lodin

Der Waaaah
Var det jeg og mente, men det er så lenge siden jeg faktisk har tatt en boss i det spillet. Blir bare grinete og muggen og skrur av når første platform som forsvinner dukker opp.

Men det ga oss i det minste denne:

hehe.... Vurderte å laste ned MM selv, men etter en stund i tenkeboksen lot jeg være..... Tror jeg venter til MM3 er tilgjengelig.. Det er det helt klart beste MM spillet(tett etterfulgt av MM2).

Jeg sitter aa lurer paa om jeg skal plukke med meg NES, SNES og N64 eller om jeg skal satse paa VC. Ha hadde dere gjort.

Det er liksom noe eget ved aa spille paa en engen konsoll og de nevnte konsollene er jo ikke akkurat dyre lenger.

Ingen av delene, gamepad og emulator på pc er teh shit. Om du har mulighet til å vise bildet på TV som jeg gjør så er det ganske kung opplegg.

D

Doctor Downs

Gjest
Sist jeg sjekka var N64 fortsatt noe herk å spille på PC. Alt annet (eldre) funker jo fett, og hvis du har en god gamepad og TV-utgang så er det lite å utsette på annet enn at det egentlig er ulovlig å ha en ROM på PC-en mer enn 24 timer hvis du ikke eier den originale kassetten.

Det er litt rart, det der. Jeg går og gleder meg til enkelte spill kommer på VC så jeg kan kjøpe dem, mens de hele tida ligger og venter på meg gratis. Er vel noe med det å nyte et spill man har betalt for. Jeg satte aldri like stor pris på hvert enkelt spill når jeg bada i dem og kunne quicksave hvert femte sekund hvis jeg sleit (noe man gjør når man har prøvd mange nok ganger, samme hva du sier).

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(Aquila @ 25.06.07, 14.53) 71496
[...] så er det lite å utsette på annet enn at det egentlig er ulovlig å ha en ROM på PC-en mer enn 24 timer hvis du ikke eier den originale kassetten.[/b]
Det der er nok ren bøll ROM-sidene skriver fo å holde sitt naive sinn på det rene og for å virke "seriøse" for den gjengse besøkende eller potensielle saksøker.

Lodin

Der Waaaah
Emulator er en fin ting ja. Kan jo spille formater som ikke fins til Wii enda og som MAME og Neo Geo. Når det er sagt syns jeg alikevel å spille retrospill på en ekte konsoll er å foretrekke så hvis det er noe jeg har et godt forhold til så snapper jeg det alltid opp når det dukker opp på torsdagsnatten.

Forøvrig fikk som vanlig USA spill i dag. Der i gården var det staselig for de fikk F-Zero X til N64 og Street Fighter® II' Turbo: Hyper Fighting til SNES. Det var den hvor hastigheten kunne settes kraftig opp, man kunne bruke de samme karakterene mot hverandre og bossene ble spillbare. Selv går jeg å venter på Super Street Fighter 2, men det er slett ikke dårlig.
Det som derimot er dårlig er China Warrior til TG16 og det fikk de også.

SITAT(Bad Mongo @ 25.06.07, 22.33) 71550
Project 64 er den emulatoren jeg bruker, og den funker omtrent bedre en konsollen gjør selv.
[/b]

Jeg har selvsagt proevd ulike ROM i min levetid, men hva slaar vel en sliten N64 med FPS saa lav at det ligner et kreativt fotoalbum?

Project64 er helt.. ok. Mange roms er veldig buggy og noen fungerer ikke i det hele tatt. Mens andre spill fungerer helt perfekt. Men bedre enn konsollen er det definitivt ikke.