Nytt spill

Jeg har tenkt å kjøpe meg minst et nytt spill nå, men jeg vil ikke ha noe dritt.

Det kan være spill til PS2 eller GC.

Har lurt litt på:

Tales of Symphonia
Final Fantasy crystal chronicles
Dark Chronicles
Shadow heart 1 & 2

for å nevne noen.

Er det noen som har disse spillene og kan si noe om de eller anbefale meg noen spill? Gjerne noe som ikke er kjent, det er mange skjulte perler der ute. Ingenting er som å finne et spill du ikke har hørt om som er sinnsykt bra.

Ingen vits i å nevne spill som går under følgende sjangere:
Bilspill
Sportsspill
Fps

Håper det er noen som har noen gode forslag :)

Av de du har nevnt der har jeg Final Fantasy: Crystal Chronicles og Tales og Symphonia. FF:CC falt egentlig ikke noe særlig i smak, i og med at jeg ikke liker den typen RPG (litt hack and slash aktig). Dessuten synes ikke historien var noe særlig god (spilte aldri hele spillet, men det av historien jeg fikk oppleve var ikke noe spesielt bra). Jeg har fått prøvd spillet litt i multiplayer, og det var en del morsommere enn å spille alene. Haken med FF:CCs multiplayer er at den krever minst 2 Game Boy Advance og minst to GC-->GBA-kabeler.

Tales of Symphonia falt derimot veldig i smak hos meg. Engasjerende historie (kanskje litt i overkant klisjéfylt, men allikevel), morsomt kampsystem, behagelig og fargerik grafikk og veldig god musikk (musikken er delevis laget av mannen bak Golden Sun soundtrackene, tror også jeg leste et sted at Nobuo Uematsu bidro med noe)gjorde at dette for min del ble en av fjorårets største spillopplevelser. Spillet er også stappfult av sidequests, så er du klar for et spill som varer lenge er nok ToS et godt valg. I det hele tatt: Hvis du er fan av Japanske RPGer tror jeg absolutt ToS er noe for deg. ;)

Lodin

Der Waaaah

Hvordan skal vi ha den minste bit peiling på hva slags spill du liker?
Nei, det lille du har nevnt er langt nær nok.

Jeg har ikke sagt at dere skal vite hva jeg liker. Jeg spurte om hva dere likte. Å om dere kunne fortelle litt om spillene. Å så ser jeg om jeg synes de høres interessante ut. Jeg sa jo hva jeg absolutt ikke likte. Gjorde jeg ikke?

Lodin

Der Waaaah
Bah, gå å kjøp Dark Chronicles i så fall. Bra RPG og det burde fullføre krava dine.
EDIT: Man skal bygge opp igjen verden og gjøre alt kos. Folk som likte Actraiser vil sikkert like dette.
EDIT: Folk som ikke har spilt Actraiser fortjener deng!