Nytt Syndicate utløser gaussgunnen i buksa mi

Novastrum

Feminist-elitist
Coolt! Får håpe på masse customizing av cyborgene. Starbreeze har gjort mye interessant hittils. Men kjenner vi industrien rett blir det konsollifisering og strømlinjeforming.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I for one welcome our new console overlords.

Seriøst, det er litt pussig å klage over at spill blir enklere å bruke. Kvalitet er kvalitet uansett om du må suplexe et kontrollsystem som krever fjørti musklikk og snøtti hotkeys eller om det holder at du trykker et par ganger på A-knappen.

Lodin

Der Waaaah
Hva med Crysis 2 a? Ikke bare blir grafikken forenkla, men de forskjellige modusene til nanodrakta var for kompliserte. Nå har man power og stealth.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Yetipants vil helst ikke gjøre mer enn å trykke på firkant, vet du.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
forenkling med gode ting som ligger under overflaten er jo ikke dumt, ihvertfall ikke når det kommer til xcom spillene. De er knall, men faen, det er en del unødvendig klikking der.

Novastrum

Feminist-elitist
Så lenge ikke funksjoner som er morsomme å dille med blir borte, så er det ingen fare. Men så har vi horrible eksempler som har gjort meg skeptisk, som Deus Ex 2. Der 'inventory', forskjellig ammo og forskjellige spennende items ble til scrollbar, health og én type ammo.
Noe av det som var kult med Deus Ex var å vite at man kan finne eller stjæle noe som er veldig sjeldent. Samma om man bruker det i gameplayet eller ikke. Det er ikke like morsomt å finne det femhundretusende generiske mako-magasinet til generisk sci-fi gun nr#1, som å finne skudd til pistolen du har modda til verdens mest stabile og kraftige gønner™.

Vi kan dra en paralell til Mass Effect, der enern hadde masse jall og dall items som hadde like navn, var vanskelige å sammenligne og generelt hassle å drive med. Men det var allikevel morsomt å finne oppgraderinger i ny og ne som hadde forskjellige pros og cons, ikke bare "bedre og kraftigere" hele tida.
Så kom Mass Effect 2 og fjerna hele inventory-systemet, men det var utrolig nok en bra ting! Her har de strømlinjet det på en positivt måte, ved å fjerne alt hasslet med inventory, og heller gi deg oppgraderinger som faktisk bare er "bedre og kraftigere", allikevel er det gøy. Klarer man det har man skjønt noe fundamentalt om reward-mekanismer i spill. Jeg er bare helt mindwarped, asså.

Terje

mostly harmless
Nå var forøvrig brukergrensesnittet i Syndicate rimelig enkelt i utgangspunktet. To pek-og-klikk funksjoner ('gå til' og 'gønn ned'), enhetvalg, våpenvalg og et par skalaer for justering av mengden dop de bruker. Hvis de virkelig føler at de må forenkle dette så er det noe feil et sted. Holder likevel en knapp på at de tar bort en eller to gamle funksjoner for å forenkle, samtidig som det kommer en del ny dritt som likevel gjør hele greia mer komplisert enn det var.

Lodin

Der Waaaah
DER ble det jaggu annonsert og fifan!
Syndicate is the re-imagination of a cult classic franchise from 1993 - a unique action shooter set in a not too distant future, where Business is War.

2069 – No longer governed by politicians, the developed world is divided up into regions controlled by megacorporations known as Syndicates. These Syndicates have revolutionized how the consumer interacts with the digital world. No longer does the consumer require a device to access the world¡¦s data and control their technology, they can do this at the blink of an eye via neural chip implant. Civilians flocked to be ¡§chip¡¦d¡¨ and enjoy all that their selected Syndicate has to offer; housing, medical, banking, insurance, education, entertainment and jobs. One complete package. One complete lifestyle. In return, the Syndicates gained unprecedented insights, and control, over the individual and their behaviour. With little governmental oversight, business has become war. The Syndicates will stop at nothing for ultimate market dominance. At the front line of this war are the Agents, the Syndicate¡¦s bio-engineered and chip-augmented enforcers. They can breach anything in the wired world including their enemies, their weapons and the environment that surrounds them, making them the most efficient and deadly technological weapons in the world.

Take on the role of Miles Kilo, Eurocorp¡¦s latest prototype agent, and embark on a brutal action adventure of corruption and revenge.

• Chip Enhanced Gameplay: Slow down time, see through walls, and breach your enemy and everything digital in the world with Dart vision – A neural DART6 chip implant that allows you to interface directly with the Dataverse.

• 4-Player Online Co-op: Assemble your Syndicate for global domination. A 4-player, online co-op experience like no other, with chip enhanced gameplay and 9 missions re-imagined from the original Syndicate.

• Visceral FPS Experience: Utilize an upgradable arsenal of futuristic weapons, armor and gear to annihilate your enemies and harvest their chip technology for personal advancement and sinister corporate greed.

• Sci-Fi Fiction: Immerse yourself in the world of Syndicate 2069, with a world-class sci-fi story experience, written by bestselling author Richard Morgan.

Detta er fra Gamereactor som hadde lova en eksklusiv og greier. Awww!

Det jeg ikke kan leve med er misbruket av Syndicate navnet, når det er så langt fra Syndicate som det overhode kommer. :(

Hva med å kalle det noe annet, sånn at det kanskje en gang i fremtiden er muligheter for et ekte Syndicate spill, og ikke en IP voldtekt av bibelske proposjoner?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ser ikke helt at det plutselig ikke blir mulig å lage et mer Syndicate-aktig spill med det navnet bare fordi det snart eksisterer et skytespill som også heter Syndicate, egentlig.

Men ja, scifi-skytespill med augs og hacking og sånt er jeg ikke akkurat disponert for å mislike, og jeg liker jo Syndicate fra før av, så dette ser interessant ut. Hvor mange tror at plottwisten er at agenten du spiller som aldri hadde noen fri vilje i det hele tatt og bare ble fjernstyrt fra et kommandosenter hele tida?

Det er ikke umulig å lag et spill som er mer likt de gamle etterpå, men sjansen for at det skjer hvis dette spillet får noen som helst form for suksess er desto mindre. Sjansen for at vi istedet får en oppfølger til dette "nye" Syndicate spillet er derimot veldig stor. Så ja, jeg påstår at det er mer ødeleggende for Syndicate navnet i seg selv å bli koblet til dette spillet, ettersom det ikke er Syndicate i det hele tatt. Kommersiellt sett kan det slå begge veier. Hvis spillet er bra og blir en stor suksess, blir det en nye serie som EA kan spy på med oppfølger eller oppfølger, eller det blir et brukbart spill som bare drukner i mengden av spill i samme åndedrag. Altså, FPS.

Jeg synes heller EA skal voldta sine egne IP'er (som de faktisk har stått for selv). Regner med at vi ser et FIFA FPS snart.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
StarEye: Mens hvis spillet gjør det dårlig vil det ikke bli laget noen nye Syndicate-spill i det hele tatt.

PS Jeg hadde muligens kjøpt et spill som gikk ut på å skyte fotballspillere.

Mjo, jeg vurderte jo muligheten for at det gjør det dårlig, men jeg hører stadig vekk at det er garantert å bli bra siden Starbreeze er utvikleren (disse ignorerer jo selvsagt at mange av de som utgjorde Starbreeze og Riddick/The Darkness-teamet har forlatt selskapet, og at det har vært store uenigheter innad i Starbreeze om retningen til Syndicate).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, jeg ser ikke helt problemet. Det har ikke akkurat kommet mange Syndicate-spill siden Wars (null, for å være eksakt), så jeg synes uansett det er artig at det kommer et til. Det hadde selvfølgelig vært fett om det kom et nytt ånkli Syndicate-spill, men jeg ser fortsatt ikke at muligheten blir mindre av at dette gis ut. Se på Bionic Commando; der var det retro-remaken som ble best mottatt, det fikk til og med en oppfølger. Som ikke var like bra, men pytt.

Når det er sagt ville det vært artig å prøvd å mekke et indie-spill som ikke var et ordentlig Syndicate-spill, bare veldig likt. Burde ikke være umulig.

Men det kommer ikke et nytt Syndicate spill. Det kommer et nytt FPS som kaller seg for Syndicate. Jeg ser for meg at EA tolker Syndicate prosjektet deres på en av disse måtene:

1. Suksess! Sannsynligvis takket være vår geniale plan om å gjøre om spillet til et FPS, så alle fremtidige spill i serien vil være FPS.
2. Feilet. Sannsynligvis fordi ingen bryr seg om Syndicate lenger. Ser ingen grunn til å satse på et Syndicate igjen på en lang lang stund.
3. Lunkent. Brukbart mottatt, men ikke noen stor salgssuksess og det er nok knyttet til at ingen bryr seg om Syndicate lenger. Hvis det blir satset på en oppfølger, må det inneholde zombier.

Ser frem til Dungeon Keeper, et episk og visuellt imponerende førstepersons actioneventyr. Som liten mistet du dine foreldre etter at en demon slaktet hele landsbyen - du overlevde ved å gjemme deg bak et tre. Hele livet har du forberedt deg til denne dagen - dagen du skal få din hevn.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Når det er sagt ville det vært artig å prøvd å mekke et indie-spill som ikke var et ordentlig Syndicate-spill, bare veldig likt. Burde ikke være umulig.
Ok. Hva slags spill er dette Syndicate vi snakker om? Jeg vet at jeg kunne brukt Google her, men jeg føler heller at f.eks Yetipants eller StarEye kan prøve å forklare det. Er det no strategings?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Realtime-strategi med isometrisk perspektiv der du styrer fire folk i en futuristisk by og utfører missions.

EDIT: Her er mer om dette.
syndicate0526.gif