Nytt Syndicate utløser gaussgunnen i buksa mi

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg lurt på om du synes det er viktigere at spill holder seg til IP som ble lansert for mange herrans år siden enn at det er artige spill. Fortsatt problemer med å se noe poeng her, gitt.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
nja. Det hadde blitt litt som om noen skulle laget et nytt x-com-spill og bare. Å LØ VI LAGER EFF PE ESS A DET A. eller. å vent.

men neida, jeg er egentlig enig med Yetipants her, hvis de klarer å skape noe av den gamle følelsen som var i det gamle syndicate spillet som jeg ikke har spilt, så er jo det egentlig helt greit. Så kan man vel strengt tatt krangle om det i det uendelige om det er bra eller dårlig at de lager et nytt spill i en helt annen sjanger men bare bruker navnet for å muligens selge det til den nostalgiske delen av hjernen til en del folk. Blir det et bra spill er jeg fornøyd ihvertfall.

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg lurt på om du synes det er viktigere at spill holder seg til IP som ble lansert for mange herrans år siden enn at det er artige spill. Fortsatt problemer med å se noe poeng her, gitt.
Bra spill finnes det nok av, og det er ikke akkurat tørke på FPS heller. Skal jeg si ja takk, bare fordi spillet kanskje blir bra? Det finnes drøssevis av andre spill jeg kan spille, og vil velge foran et spill som prøver å slå mynt på nostalgi og som ikke har noe som helst med originalspillene å gjøre.

Hvorfor de absolutt skal bruke Syndicate IP'en til å lage et spill i en sjanger den ikke hører hjemme i, og som bommer så totalt på hele poenget med spillet er det jeg synes er skuffende. Hvis de vil lage et cyberpunk spill, inspirert av Syndicate, fint, men hvorfor i all verden skal de misbruke navnet på den måten.

X-Com gleder jo folk seg til, eller?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg kan faktisk god se for meg Syndicate fungere fint som FPS, sålenge den er lagbasert og har coop.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Hvorfor de absolutt skal bruke Syndicate IP'en til å lage et spill i en sjanger den ikke hører hjemme i, og som bommer så totalt på hele poenget med spillet er det jeg synes er skuffende. Hvis de vil lage et cyberpunk spill, inspirert av Syndicate, fint, men hvorfor i all verden skal de misbruke navnet på den måten.

X-Com gleder jo folk seg til, eller?
Men... Mulig jeg misforstår deg her nå, men det virker da vitterlig som om Syndicate er veldig cyberpunkish? Etter litt wikipedings virker det til og med som om hele konseptet og settingen passer veldig godt til å utvides på denne måten.
Det virker som det er litt Blade Runneresque og ... Jeg tror rett og slett jeg må spille dette, men det virker ihvertfall som om det er er noe som faktisk kan passe inn i en fps-rpg-aktig greie så lenge storyen er kul og gameplayet ikke blir helt ass.

buggz: JEGDREPERDEG

Jeg kan faktisk god se for meg Syndicate fungere fint som FPS, sålenge den er lagbasert og har coop.
Poenget med Syndicate var at du styrte fire hjernevaska agenter uten vilje til å gjøre noe som helst annet enn det du ba dem gjøre.

Ser ikke helt poenger med å være åpen for alt og ikke være littegrann kritisk til hvilken retning man tar seriene, især når de først bestemmer seg for å gjenopplive en serie etter 15 år. Jeg ville vært tilsvarende kritisk til Cannon Fodder FPS. Noen ganger så er gameplayet såpass viktig og identifiserende for et spill at det blir feil å gjøre det om til noe annet, uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Syndicate kunne blitt et unikt spill som det ikke akkurat finnes et helt hav av, mens nå vil det bli et FPS som mest bare vil være en av de altfor altfor mange spillene i sjangeren allerede.

EDIT: og forresten, jeg ser for meg at de skipper persuadatron'en. :(

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ser ikke helt poenger med å være åpen for alt og ikke være littegrann kritisk til hvilken retning man tar seriene, især når de først bestemmer seg for å gjenopplive en serie etter 15 år.
Handler ikke om å være "åpen for alt" eller ukritisk. Alt jeg veit er at det kommer et FPS som heter Syndicate, og det kan bli bra eller dårlig. Uansett om man sutrer eller ikke kommer ikke EA til å kommisjonere et mer strategi-orientert Syndicate-spill bare på det grunnlaget, og hvis man lar følelsene overfor et femten år gammelt spill styre hva man mener om et nytt spill så synes jeg det bare er merkelig. Ja, dette inkluderer XCOM og det der Dungeon Keeper-MMO-et som kommer med tid og stunder (etter sigende, iallfall). Spill er spill er spill og sånn er det.

Til syvende og sist handler det om jeg vil bruke penger på spillet for å få noe mer underholdning, og det er uavhengig av hvordan Syndicate var i 1993.

Det du sier er at ingenting er hellig, så lenge det er underholdende. Det jeg sier er at underholdning ikke er mangelvare, og i hvertfall ikke i FPS sjangeren, derfor ser jeg ikke helt grunnen til å ta en IP for å forandre det til det ugjenkjennelige og nok et jævla fps. Hva skal man med flere sjangre egentlig? Nei fysjom, variasjon suger.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det du sier er at ingenting er hellig, så lenge det er underholdende.
Altså... det er spill det er snakk om her. Husker du Prince of Persia, og hvor fett det var da det kom? Vel, noen år seinere kom Prince of Persia 3D, som sugde ræv. Noen år etter det igjen kom Prince of Persia: Sands of Time som var noen tonn bedre enn det opprinnelige Prince of Persia igjen. Samme som med Bionic Commando; det kom en nyversjon som ikke akkurat satte fyr på kloden, men så fikk vi da også Rearmed som var en knall nyutgave av det første spillet. Sier bare at det ikke er utenkelig at det kommer et nytt Syndicate-spill som er mer i samme gate som det første.

Spol fram til 2012 hvor Syndicate Social annonseres og det viser seg at det er et isometrisk action-strategispill hvor du styrer en liten gruppe soldater og oppgraderer syndikatet ditt mellom missions. Kun tilgjengelig på Facebook. =D

Nja, Prince of Persia skiftet hvertfall ikke sjanger - det ble bare 3D. BCRearmed ble bra, men som sagt, det gjorde det samme som originalen, og det skillte seg ut på grunn av det. Men jeg ser som sagt ikke mange eksemplene som foreslår at det kan komme et annet Syndicate senere en gang, og hvis det gjør det, så er det kjipt å måtte vente 5-10-15 år til bare fordi de rota det til denne gangen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Der har vi vel egentlig kjernen. Skal man fokusere på det man gjerne skulle sett at skjedde, eller forholde seg til hvordan ting faktisk er? Er enig i at det hadde vært fresht med et strategi-Syndicate, men det har ingenting å si for hvorvidt jeg kommer til å like dette spillet.

Lodin

Der Waaaah
Et av spilla E.Y.E. Divine Cybermancy låner fra er Syndicate. Både aspektet ved å oppgradere kroppsdeler og ta kontroll over folk via hacking har de fått derfra og viser at Syndicate gjør seg bra som FPS.

http://www.oxm.co.uk/33611/why-the-...on-shooter-starbreeze-talks-changing-history/

"The remake is a first-person shooter with zero squad control functionality"

"the old Syndicate formula had had its day"

"I don't want people to stop playing the old games, but time has moved on."

"For all its flagrant departures, Starbreeze's Syndicate has the makings of both a fabulous homage and a quality story-driven shooter."

Så, i bunn og grunn er det eneste de bruker fra Syndicate er det som ikke handler om gameplay. Pikkhuer!

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
aj. Ikke bra. Liker også at han sier: "time has moved on".
urk.. nei.. jeg.. jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal si. Hadde de ihvertfall fokusert litt på originalt gameplay innen fps-sjangeren kunne det jo virket interessant. Det kan jo fortsatt bli kult, men litt trist at de ikke fokuserer på noen av de gamle greiene annet enn setting og historie. Får bare håpe de drar en Messiah og lar deg kontrollere andre folk på en kul måte. Ikke at messiah var veldig bra, men det gjorde en del ting som var funky.

Nei, det er der co-op kommer inn det vet du. Av en eller annen grunn tror de at det foregikk noe som helst inni huene til disse agentene du styrte i originalen. Men de var jo hjernevaska, fjernstyrte cyborger.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nok en gang: Gjett hva plottwisten er.