Nytt Syndicate utløser gaussgunnen i buksa mi

Novastrum

Feminist-elitist
Her er mine fem cent.
Et Syndicate med Sci-fi-strategi, oppgraderbare droner, gauss gun hadde vært fett. Samme om det er 3PS, isometrisk, C&C-oldscool, starcraft hva som helst.

Et generisk Syndicate-FPS som henger seg på masseffectdeusex-hypen som er blitt inherent i markedet, not so much.

Men så synes jeg det er for mye generisk-runk i dagens A+ spillmarked også da.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg tror ingen er uenige i det du skriver der, men jeg reagerer på holdningen noen drar fram om at fordi det er FPS og en gammal lisens som ikke var FPS så blir det automatisk dårlig. Går an å stole litt på folka, de mekka tross alt Riddick og de var artige.

Jante

privileged CIS shitlord
Er ikke dette bare diskusjonen vi så i forkant av Fallout 3 om igjen? Å nei, perspektivet og sjanger er endra og jeg hater det intenst før jeg har spilt et sekund av det.

Ingen som sier det blir dårlig. Det blir antakelig et dårlig Syndicate spill, riktignok, men derimot tviler jeg ikke på at det blir et bra FPS.

Men, hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe meg et FPS rundt den tiden* det er ute, og jeg har valget mellom FPSyndicate og et annet, og begge virker omtrent like bra, da velger jeg å kjøpe det andre.

*sannsynlighetsgrad=1%, da jeg generellt ikke liker FPS.

Jante: les litt om hva Syndicate opprinnelig var, og hva det nye Syndicate vil bli, så ser du at det handler om mer enn forandring av perspektiv. Samt, etter hva jeg skjønner, så er ikke FPS et perspektiv, men en sjanger.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Forskjellene er vel strengt tatt at du styrer en kis istedenfor fire, og at områdene blir mer lineære. Syndicate var ikke akkurat noe sensasjonelt krevende strategiopplegg.

Nai, men det var avansert nok for sin tid, og om utviklerne hadde hatt noen som helst form for testikler, så kunne de kanskje oppdatert spillet, fremfor å drite på navnet og gjøre det om til et hjernedødt FPS.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Imponert over at du veit hvordan spillet blir før det er ferdiglaget.

Jante

privileged CIS shitlord
Jante: les litt om hva Syndicate opprinnelig var, og hva det nye Syndicate vil bli, så ser du at det handler om mer enn forandring av perspektiv. Samt, etter hva jeg skjønner, så er ikke FPS et perspektiv, men en sjanger.
Jeg har faktisk spilt Syndicate jeg også, og jeg sa både perspektiv og sjanger. lern 2 read.

Je, jaggu, men uansett er det Fallout 3 sammenlignbart, i og med at F3 holdt seg relativt tro mot originalen og samtidig innenfor sjangeren (og om det så var grunn til å sammenligne, så skulle jeg tro at Fallout 1 og 2 fortsatt er regnet som de beste i serien).

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg kom her for å krangle om dataspill på internett men alt jeg skulle si har allerede blitt sagt. Skuffa.

Edit: Kan vel raskt si at det jeg likte mest med originalen var å manage lille teamet ditt, distribuere oppgraderinger og finne på roller og slikt, og jeg er redd for at det kan forsvinne mye hvis man skal direkte kontrollere én dude av gangen i førsteperson.

Kan også nevne at jeg har ikke lest noe previews ellerno så jeg har ingen aning om åssen dem planlegger å gjøre det.

Lodin

Der Waaaah
De er blitt såpass proffe etterhvert at det forhåpentligvis ikke blir samme type spill som absolutt alt fra øst-Europa som har prøvd å gjennopplive X-Com opp gjennom åra.

Ingenting som heter X-Com. Det heter UFO - Enemy Unknown. Det er det som står på eska mi.