Offisielt: 40 GB PS3 til 3990 kroner

SITAT(Yetipants @ 09.10.07, 12.05) 84795
Du får jo ikke spilt PS2-spill på den, det er en av de tinga de kutta for å få prisen ned.
[/b]

Formulerte meg litt dårlig der. Det jeg mente var at hvis jeg kjøper en japansk 60 GB modell så får jeg muligheten til å spille japanske PS2 spill hvis jeg måtte ønske det. Dette er selvsagt et stort argument får å gå mot å kjøpe en 60GB modell i stedenfor den litt nedstrippete 40GB versjonen.

Kilik

Lokal moderator
Nå begynner import å bli interessant her:

80 GB PS3 med MotorStorm koster fra i dag $499 (ca. 2670 kroner).

40 GB PS3 med Spiderman 3 (Blu-ray) kommer 2.november til $399 (ca. 2140 kroner).

Prisene for Canada er henholdsvis CND$499 (ca. 2750 kroner) og CND$399 for 80 GB og 40 GB (ca. 2200 kroner).

SITAT
FOSTER CITY, Calif., Oct. 18 /PRNewswire-FirstCall/ -- Sony Computer Entertainment America Inc. (SCEA) today announced plans to introduce a new 40GB model of its PLAYSTATION®3 (PS3™) computer entertainment system. Beginning November 2nd, to further enhance the HD entertainment experience,
the new 40GB PS3 model will come bundled with the blockbuster movie Spider-Man™ 3 Blu-ray Disc™ (BD) from Sony Pictures Home Entertainment, and will be available in North America for a suggested retail price of $399 (USD/CND). The company also announced that effective immediately, the current 80GB PS3 model will be available in North America for $499 (USD/CND), $100 below the original launch price.

[...]

The new 40GB PS3 will no longer play PlayStation®2 titles, reflecting the availability of a more extensive line-up of PS3 specific titles. Consumers looking for backwards compatibility can take advantage of the limited PlayStation 2 backwards compatibility of the 80GB PS3.[/b]
Pressemelding via Kotaku

Fikk jaggu meg penger til 60G pakken. Bytta de to spilla mot rainbow six vegas og er fornøyd med det. Jeg er glad jeg fikk tatt med meg en av de få som var igjen av pakka(var bare fire igjen), siden 40G versjonen på ingen måte er interessant for meg. Med det lageret jeg har av ps2 spill så kan jeg ikke se for meg å kjøpe en ps3 som kun spiller ps3 spill...

Men nå har jeg endelig min egen ps3. Vente tiden har vært lang. Jeg er så lykkelig :D :elsk:

Edit: Teit spørsmål: Kan man bruke headset til rainbow six? Kan man bruke et vanlig headset eller må man ha noe eget som går sammen med ps3 og koster en formue? Denne karen er ikke akkuratt oppdatert på slik for tiden...

Tenkte mer på mikrofonen i headsettet egentlig. Når man spiller over nettet. Jeg har faktisk aldri spilt noe spill på internett før (!) så jeg vet ikke noe om det.

Hvis du har et Bluetooth-headset, kan du bruke det. Hvis ikke kan du jo kjøpe det derre kameraet som nettop kom, er overraskende god sound input på det.

Novastrum

Feminist-elitist
I følge det jeg har lest kan man bruke så og si alle Bluetooth-headset med PlayStation 3, men de som er laget til mobiltelefon er ikke helt prima på lydkvaliteten.

Jabra skal visst være det beste, med mindre man har lyst til å betale dyre summer.

Går visst også an å bruke USB-heaset, som skal være bra lyd til mindre pris.