Okami

feytus

deep space 9mm
#1
Yeah, så jeg kjøpte altså Fifa 2007 i går, men ingen shocker; det sugde! Så jeg skal altså bytte det. Sjekka ut en video-anmeldelse av Okami på Gamespot, og det så jo helt fantastisk ut. Er det noen her som har prøvd det? Har det egentlig kommet til Norge? Prøvde å søke etter det her, men fant ingen tråder som handla om spillet.
 
#2
Okami har fått mega-gode kritikker, dessverre kommer det nok ikke til Europa før Februar 2007 (ifølge GameFaqs).

Dessverre :(
 

feytus

deep space 9mm
#3
Ah, bummer! Jeg er veldig lite oppdatert på spillfronten for tida. Noen tips til spill man kan bytte Fifa i ? Eneste spilla jeg har spilt de siste ... 3 åra er vel stort sett PES, Shadow of the Colossus, God of War, GTA og Metal Gear Solid (samt Singstar og Guitar Hero).
 
#4
ALLE Metal Gear Solid spillene?
Altså både Sønner av Frihet og Slange Spiser?

Om ei, så bør du plukke med deg det!

Ellers kan jeg anbefale Resident Evil 4 og Splinter Cell serien :).
 

Halky

Veteran bruker ;)
#5
Hmm, FIFA 07, sugde altså? Denne utgaven av FIFA har jo faktisk fått gode kritikker, nesten overalt, der jeg leser ihvertfall. Men er nok seff, hver sin smak :p
 

feytus

deep space 9mm
#6
SITAT(Aleks @ 01.10.06, 20.58) 25987
ALLE Metal Gear Solid spillene?
Altså både Sønner av Frihet og Slange Spiser?

Om ei, så bør du plukke med deg det!

Ellers kan jeg anbefale Resident Evil 4 og Splinter Cell serien :).
[/b]
Ja, har spilt alle de. Begynte på Resident Evil 4, men ble skuffa over gameplayet. Var ikke så jævlig rått å bare måke løs på zombier med gunner, syns jeg. Det var jo atmosfæren og puzzlene i de tidligere spilla som var mest kult. Splinter Cell har jeg, faktisk, men jeg klarte aldri helt å vende meg til kontrollen.

Men takk for tipsa!

Og ja, Fifa 2007 suger i forhold til Winning Eleven 10. Jeg klarer bare ikke å spille det, når jeg veit at jeg har et spill som går ut på akkurat det samme som er mye bedre liggende.
 
#7
Æsj, du må da gi Splinter Cell en sjanse. Etterhvert forstår du hvor nødvendig den kamera-styrings måten er. Du har liksom helt kontroll på synsvinkelen.

Hrmr, hva annet kan jeg anbefale...

Final Fantasy X?
Jaok, mange hater det - men det er da ikke så ille <_<.
Jeg synes faktisk det er en av de beste rollespillene til PS2.

Shadow Hearts serien?
Mega-morsom rollespill serie. Eneren er dog litt vanskelig å få tak i for tiden, men det skader ikke å starte med nummer 2 :)!

Beyond Good & Evil
Glimrende puzzle-action spill i stil med Zelda. Bare at den grønne gutten med sverd er byttet ut med en grønn journalist (kvinne) med stav.

Prince of Persia
Et fantastiskt action/puzzle/klatre-spill. Et must om du ikke allerede har det.
 
#8
Er det ordentlig fotball spill du vil ha?

Så venter du til PES 6 kommer.

PES eier FIFA så grundig at jeg klarer ikke å beskrive det. Sjekk det ut når det kommer. Forøvrig så kan kjøpe deg PES 5 som er det beste fotball spillet ute på markedet.
 
#9
Uhm... ingen som har noe å si om selve Okami da? Som kanskje har importert det eller noe? Husker dette virker rimelig interesant, da jeg først hørte om det i allefall.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Eneste på SG som har spilt det er Agahnim, og han stikker nok innom tidsnok. :)

Men husker han sa noe om at han spilte det i 10 timer i strekk første dagen.
 

feytus

deep space 9mm
#12
SITAT(AzMan @ 01.10.06, 21.33) 26002
Er det ordentlig fotball spill du vil ha?

Så venter du til PES 6 kommer.

PES eier FIFA så grundig at jeg klarer ikke å beskrive det. Sjekk det ut når det kommer. Forøvrig så kan kjøpe deg PES 5 som er det beste fotball spillet ute på markedet.
[/b]
Dude, jeg veit det. Har vært hardcore PES/WE-gamer sida ISS 98 i, ja, 98 (vel, egentlig sida International Superstar Soccer på SNES). Tenkte bare jeg skulle gi Fifa en sjanse, ettersom det var blitt skrytt sånn opp i skyene. Jeg burde ha visst bedre!

Aleks; Takk for tipsa! Hadde Prince of Persia på 386 en gang i tida, haha, men det sugde. Nyeste versjonen er vel bedre, hehe. Får sjekke det ut!
 

feytus

deep space 9mm
#14
Hehe, har da ikke forræda, har bare spilt PES 5 og Winning Eleven 10 altfor mye. Gleder meg til PES 6, 26 dager igjen! Tror jeg skal bestille Okami over nettet, jeg, Swap Magic er en fin ting! :)
 

Halky

Veteran bruker ;)
#15
Altså det å sammenligne Pro Evolution Soccer 5/6 og FIFA 07 blir igrunn litt feil, siden de to satser litt forskjellig på ting.

Pro Evolution Soccer serien satser jo ganske så mye realismen, mens FIFA serien, satser på det andre, med mange lissenser, flere lag og alt sånnt. Pluss at det som regel er lettere å sette seg inn i, og mere morosmt å spille, når man spiller flere mot hverandre osv..

Liker selv Pro Evolution Soccer godt, men liker FIFA serien godt også ;)
 
#16
SITAT(Thinaran @ 01.10.06, 21.42) 26006
Eneste på SG som har spilt det er Agahnim, og han stikker nok innom tidsnok. :)

Men husker han sa noe om at han spilte det i 10 timer i strekk første dagen.
[/b]
Rundt 13 timer, faktisk. :$

Okami er helt fantastisk, det beste PS2-spillet jeg har vært borti. Det er en slags Zelda-klone, bare at det foregår i gamle Japan istedet for Hyrule, noe som gjør den grafiske stilen ganske mye anderledes og, i min mening, bedre. Grafikken er faktisk den beste jeg har sett, ikke fordi det er teknisk imponerende eller noe, men fordi alt er bare så jævla lekkert og stilfult.

Spillet er, som sagt, en Zelda-klone, men de har lagt til noe nytt og stilig. Ulven du styrer er en gud, og kan en del malingsteknikker. Man holder inne R1, spillet fryser og man kan male forskjellige ting som påvirker omgivelsene. Man kan male en sol på himmelen for å få det til å bli dag, eller en halvmåne for å få det til å bli natt. Man kan male et kutt, og trær og fiender deles plutselig i to. Det er ganske mange teknikker å finne etterhvert som man spiller, noen man trenger for å komme videre i hovedhistorien og andre som man får av å ta side-quests.

Sånn ellers har spillet god humor og tøffe puzzles. Det holder deg i hånda helt i begynnelsen, men etterhvert må man tenke selv for å finne ut hvordan man kommer seg videre. Men! Spillet er fortsatt moro fra første stund ... errr, nesten første stund - introfilmen er på ca. 20 minutter, og er temmelig tørre saker.

Kommer ikke på hva mer jeg kan si, spør hvis dere lurer på noe.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#17
Åh, det er ute i amrikka, ja. *bestille*
 
#18
Har såvidt testet den japanske versjonen, og likte absolutt det jeg fikk prøvd (bortsett fra å måtte hamre meg gjennom introen :p ). Grafikken er virkelig så nydelig som Agahnim beskriver, og er definitivt den mest innbydende grafikken jeg har vært borti. Men ettersom spillet var på japansk, la jeg det på hylla etter en times tid med spilling. Tenker jeg går for import av den amerikanske versjonen hvis det er slik at europa ikke får spillet før våren neste år.

Forresten så lurer jeg litt på hvordan spillverdenen er bygd opp. Er det slikat man har et slags hub-område man bruker for å komme seg til de forskjellige stedene, eller er den litt mer åpen og sammenhengende?
 
#19
Det er ikke noe hub-område som brukes til å komme til de forskjellige stedene. Jeg trodde det var det i begynnelsen, men så ble plutselig spillet mye større enn forventet.