Onimusha: Dawn of Dreams

#1
Da kommer det et nytt Onimusha-spill, som skjer 15 år etter Onimusha 3. I info jeg har lest (husker ikke hvor) så ville ikke Capcom kalle det "4" for at det skulle gi de som ikke har hørt om serien før en god sjanse og vilje til å begynne med dette, uten å føle seg tvunget til å spille gjennom triologien først.
Hovedpersonen her er (foreløpig i hvert fall) kjent som Kaijin no Souki som betyr the blue demon of dust, et nick han har fått i kampene mot genma demonene.

Capcom har med Onimusha vært kjent for å ha genial grafikk, noe som ikke er unntak i dette spillet heller.

Offisiel side for dette, på japansk. Det er likevel greit å finne fram og få en liten oversikt, samt noe innblikk.

Vids fra spillet så langt. Enjoy!

Spillet er nå satt til release 14 november i år, o følge gamespot. US versjon i Januar og jap versjon 31 desember i år i følge IGN.
 
#2
Hvis noen skulle være interessert, så har jeg funnet ut litt mer. Er "news" fra en måned siden, tatt fra capcoms euro-site. Men setter det opp likevel:
Onimusha: Dawn of Dreams – Based on the award winning, multi-million selling Onimusha franchise, Onimusha: Dawn of Dreams focuses on the destiny of a new hero, Soki, a warrior who possesses incredible powers. This latest title features a brand new gameplay system that allows players to choose a fellow warrior to join the fight against the evil Genma hordes.  Players can then switch between the two characters whenever they want, order one of the characters to perform specific tasks whilst controlling the other or combine their power to perform awesome attack moves.  Featuring a full 3-D engine with players have full control over the camera, Onimusha: Dawn of Dreams is scheduled for release on PS2 in 2006.

Noen som i det hele tatt har noe synspunkter på hvordan spillet kommer til å bli?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Har de sagt noe om hvem som skal spille hovedpersonen? Noe av det jeg virkelig liker med serien er at de bruker ekte skuespillere. Jean Reno … :forelsket:

Men det er noe i det der med å ikke gi det et nummer. Jeg følte at jeg måtte spille gjennom 1 og 2 før jeg spilte nr 3, som var det spillet som gjorde at jeg for alvor ble interessert i serien.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#4
Hos meg var det omvendt. Jeg spilte igjennom Onimusha: Warlords ved en tilfeldighet og ble fan umiddelbart. Så spilte jeg nr. 2 og 3 for å lete etter mer av det samme (uten å finne det). Jeg kan i utgangspunktet styre meg for Dawn of Dreams.
 
#5
Jeg har ikke lest noe om hvem som skal være Soki. Men ja, det er en av de geniale tingene med Onimusha-serien det med å bruke skuespillere.