Onimusha Warlords

I forrige uke, hadde jeg en opprydning i spillsamlingen min og fant et spill jeg skaffet meg for lenge siden, som jeg ikke har giddet eller hatt tid til å spille.. Dette spillet var Onimusha Warlords.

Angrer så utrolig på at jeg ikke har oppdaget dette spillet før, siden dette (etter min mening) er et av de absolutt beste spillene som har blitt utgitt på PS2.

Jeg har nå nettopp begynnt å spille som Kaede. Har spillt spillet i ca. 3 timer. Men jeg har hørt noen fortelle at dette spillet er utrolig kort og enkelt å fullføre. Stemmer dette? Hvor mange timer gameplay har jeg igjen sånn ca.?

Jeg har blitt anbefalt å skaffe meg Genma Onimusha til Xbox, siden denne versjonen av spillet visstnok er lengre og mer utfordrene. Stemmer dette? Og er det verdt pengene å kjøpe Genma Onimusha når jeg allerede eier Onimusha Warlords?

EagleJin

Bear Necessity
Helt enig med deg. OWL er et av de beste spillene laget til PS2. Knall grafikk, ganske enkelt gameplay, men allikevel veldig kult :D.

Spillet er ganske kort, og du kommer deg gjennom på rundt 4-5 timer hvis du er en litt erfaren onimusha-spiller. Antall timer du har igjen er vanskelig å si. Kaedes del av spillet er kanskje halvveis ut i spillet. En ting er sikkert: Du har mye "fram og tilbake" igjen :p

Genma har jeg ikke spilt.

Liker du OWL bør du absolutt spille Onimusha 2 og 3 også, da de begge er knallspill som, i mine øyne, slåss om tittelen "beste spill".

Tror ikke det er verdt det å kjøpe Genma Onimusha når du allerede har Onimusha Warlords, det er akkurat som Onimusha Warlords bare med noen forandringer som et ekstra sted osv .....

OWL skal være mulig å runde på sånn ca 3 timer. Hvis du akkurat har begynt å spille som Kaede har du kanskje gått gjennom 1/3 eller no. Er ikke helt sikker på det der, selv om jeg har spilt gjennom et par ganger.

Er enig i at Onimusha Warlords er et av de beste spillene, ihvertfall for den tida det var ganske nytt, men er fremdeles genialt bra. 2'ern er ganske så heftig bra det og, men 3'ern har i mine øyne overgått resten av serien.

Genma Onimusha har akkurat den samme story'n etter hva jeg vet. Hadde blitt rart også hvis den ikke hadde gjort det. Noe av det Genma har som ikke OWL har er en stygg dokke som liker å dukke opp på steder du ikke venter det, og liker minst like mye å drepe deg. Er noen ekstra rom og sånt og, men ellers skal alt være likt.
Anbefaler ikke Genma nimusha hvis en allerede har Onimusha Warlords eller ps2. Hvis en bare har xbox så er det å anbefale på høyt plan :)

Jeg tror jeg brukte 12 timer på å runde Onimusha 3 på easy mode.
Gled dere sinnsykt til det spillet for det var utrolig bra. Første spill jeg har gitt 10/10, og det til tross for at jeg IKKE likte Onimusha 1 og 2 .(pga av kontrollen, at jeg ikke kunne bruke analog stikkene)

Jeg spilte gjennom OWL med en kammerat, og vi var begge enige at dette var et knallbra spill. Men siste boss er veldig enkel!

Jeg har alle tre Onimusha spillene og jeg synes de er veldige morsomme og underholdende. Favoritten min er 3'ern. Det kan nesten konkurrere med Ninja Gaiden hvis det hadde lagt til litt mer gameplay elementer. Men jeg synes alt i alt at både Samanosuke, Jaques og gode gamle Guildernstern har litt mer sjarm enn Ruy Hayabusa. Synes stemningen i Onimusha er genial - Resident Evil med samurai sverd er akkurat my cup of tea :) For ikke å snakke om musikken. Musikken i Onimusha 3 er jo et mesterverk.

Spillene er nok litt korte men jeg føler at det gleden du får ut av den noe korte spilletiden er verdt det. :tommelopp: